Middel hulpverlening (verkeersongeval) A1 - Wilp 01-12-2016

Auteur Topic: Middel hulpverlening (verkeersongeval) A1 - Wilp 01-12-2016  (gelezen 6010 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #20 Gepost op: 2 december 2016, 14:52:19
Citaat van: Fireball link=msg=1464198 date=1480661833
Blijft de vraag waarom een niet gealarmeerde TS van Apeldoorn meerijdt, blijkbaar als TS4, naar een incident in de buurgemeente

1: Een extra TS is GHV.
2. een bijstands TS is altijd een TS6
3. Tradities in een korps tot de lokale grens. Dus als een TS4 altijd meerijdt met de HV, is dat iets binnen Apeldoorn en niet naar de buurgemeente.

De beroepsbezetting van Apeldoorn-Centrum wil niet werken onder de leiding van een bevelvoerder uit een vrijwillige blusgroep. Daarom nemen zij hun eigen TS mee, zodat zij het incident over kunnen nemen. Deventer is een beroepsploeg, dus daarom zou het in dit geval niet nodig moeten zijn om een eigen TS mee te nemen.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Reactie #21 Gepost op: 2 december 2016, 15:01:41
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1464295 date=1480686739
De beroepsbezetting van Apeldoorn-Centrum wil niet werken onder de leiding van een bevelvoerder uit een vrijwillige blusgroep. Daarom nemen zij hun eigen TS mee, zodat zij het incident over kunnen nemen.

HUH? Wat is dat voor kolder?? Rijdt er dan met de HW ook een TS4 mee?


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #22 Gepost op: 2 december 2016, 15:03:29
Citaat van: Fireball link=msg=1464298 date=1480687301
HUH? Wat is dat voor kolder?? Rijdt er dan met de HW ook een TS4 mee?

Nee, alleen bij inzet HV.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Rusty

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 20
Reactie #23 Gepost op: 2 december 2016, 16:52:58
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1464295 date=1480686739
De beroepsbezetting van Apeldoorn-Centrum wil niet werken onder de leiding van een bevelvoerder uit een vrijwillige blusgroep. Daarom nemen zij hun eigen TS mee, zodat zij het incident over kunnen nemen. Deventer is een beroepsploeg, dus daarom zou het in dit geval niet nodig moeten zijn om een eigen TS mee te nemen.

Ha, dat zou een mooie zijn 98uiye

Komen de beroeps die het even willen overnemen, nou, dan had ik ze toch rechtsom weer naar huis gestuurd en er een melding van gemaakt
Ze gooien daarmee dan ook wel hun eigen glazen in, in het vervolg zal dan vaker de HV van Deventer ingezet worden, die tenminste niet zo moeilijk doen


Railchief

  • Deskundige in de railsector
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
Reactie #24 Gepost op: 2 december 2016, 17:06:05
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1464295 date=1480686739
De beroepsbezetting van Apeldoorn-Centrum wil niet werken onder de leiding van een bevelvoerder uit een vrijwillige blusgroep. Daarom nemen zij hun eigen TS mee, zodat zij het incident over kunnen nemen. Deventer is een beroepsploeg, dus daarom zou het in dit geval niet nodig moeten zijn om een eigen TS mee te nemen.

Nee, dat is aan de belastingbetaler uit te leggen...
A train can never carry as much as the track beneath it.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #25 Gepost op: 2 december 2016, 17:33:16
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1464295 date=1480686739
De beroepsbezetting van Apeldoorn-Centrum wil niet werken onder de leiding van een bevelvoerder uit een vrijwillige blusgroep. Daarom nemen zij hun eigen TS mee, zodat zij het incident over kunnen nemen. Deventer is een beroepsploeg, dus daarom zou het in dit geval niet nodig moeten zijn om een eigen TS mee te nemen.

De sterren en strepen organisatie Brandweer Nederland is van origine op militaire leest geschoeid.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #26 Gepost op: 2 december 2016, 17:36:11
Citaat van: Railchief link=msg=1464316 date=1480694765
Nee, dat is aan de belastingbetaler uit te leggen...

De brandweermanagers leggen de belastingbetaler ook uit dat beroepsbrandweermensen te duur zijn maar leggen de belastingbetalers niet uit dat de vrijwilligers van de brandweer in realiteit part-timers/oproepkrachten zijn.

Het zorgt dat Nederlanders beroepsbrandweer geen goed idee vinden omdat het geld kost en de vrijwillige brandweer gratis is.

Ik kan de beroepsbrandweermensen die met een hulpverleningsvoertuig moeten uitrukken naar Twello goed begrijpen dat ze hun eigen chef meenemen omdat ze niet willen werken onder leiding van een vrijwillige oproepkracht/part-timer.

Ik ben altijd voltijds chirurg geweest. Het is mij en andere voltijds chirurgen nooit overkomen dat een part-time chirurg hoger op de chirurgische apenrots kon klimmen.

Zelfs bij Albert Heijn komt het niet voor dat een beroepsvakkenvuller (full time dienstverband) onderdanig dient te zijn aan een de oproepkassajuf of een part-time vakkenvuller.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #27 Gepost op: 2 december 2016, 18:26:44
Een vrijwillige brandweerman kan meer kennis/kunde/vakmanschap hebben dan sommige van die eigengereide en soms ook nog eens dommere beroepsbrandweerlieden.
Vrijwilligers kunnen creatiever, innovatiever en origineler mbt aanpak en oplossingen zijn dan in en door het brandweerstramien vast geroeste beroepsbrandweerlieden.

Het ware interessant de brandweertop eens bijv. jaarlijks, dus afwisselend te vervangen door frisse en bewezen bekwame mensen die in het bedrijfsleven de nodige ervaring hebben opgebouwd.


janvangent

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 216
Reactie #28 Gepost op: 2 december 2016, 18:34:11
Met bevelvoerders is het net als de beroemde doos bonbons: je weet nooit wat je krijgt. Ik heb beroeps zien stuntelen en ik ken vrijwilligers die uitermate vaardig zijn, en andersom ook. Om elke vrijwillige bevelvoerder bij voorbaat af te schrijven als minder competent dan een beroeps is onzin.


rozema12

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 513
Reactie #29 Gepost op: 2 december 2016, 18:53:29
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1464295 date=1480686739
De beroepsbezetting van Apeldoorn-Centrum wil niet werken onder de leiding van een bevelvoerder uit een vrijwillige blusgroep. Daarom nemen zij hun eigen TS mee, zodat zij het incident over kunnen nemen. Deventer is een beroepsploeg, dus daarom zou het in dit geval niet nodig moeten zijn om een eigen TS mee te nemen.

Ik weet niet waar je deze flauwekul vandaan haalt, maar het raakt kant nog wal. Vanuit de tijd dat er nog geen hv gereedschap op de tankautospuiten zat werden de hulpverleningen gedaan door het korps Apeldoorn-Centrum. Hiervoor was het hulpverleningsvoertuig dan ook voorzien van een manschappencabine zodat er met 6 man een inzet gedaan kon worden. Toen ook de tankautospuiten voorzien werden van hv gereedschap is er hier voor gekozen om in de eerste jaren ter ondersteuning mee uit te rukken en de vrijwillige korpsen niet op te leiden met het specifieke gereedschap wat op de HV lag. Dit is o.a. gedaan vanwege de oefenbelasting.

Sinds enige jaren hebben we een nieuwe HV en deze is voorzien van een enkele cabine. Om toch de ondersteuning te kunnen bieden richting de vrijwillige korpsen rukken we nog steeds uit met 6 personen. Dit is de reden dat er een extra voertuig mee gaat. Normaal gesproken is dat de tas (7732) omdat deze altijd beschikbaar is.

Deze manier van uitrukken kan vreemd over komen, maar hier werkt het prima. Zowel de beroeps als de vrijwilligers werken op deze manier prima samen en dat komt de slachtoffers alleen maar ten goede.

Het heeft dus werkelijk niets te maken met het niet onder leiding willen werken van een vrijwillige bevelvoerder