Boetes uitschrijven door verkeersregelaar?

Auteur Topic: Boetes uitschrijven door verkeersregelaar?  (gelezen 68449 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #140 Gepost op: 14 september 2014, 21:56:48
http://www.waldnet.nl/wn/nieuws/45686/In_gevaar_brengen_verkeersregelaar:vrijspraak.html
In gevaar brengen verkeersregelaar:vrijspraak

LEEUWARDEN - Een 42-jarige inwoner van Hurdegaryp werd vrijdag vrijgesproken van het in gevaar brengen van een verkeersregelaar.

Met getuigen wordt het oordeel van iemand die kan worden beschouwd als iemand met belang eerder gelooft door de rechter...... Dan wordt het tijd voor verandering.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #141 Gepost op: 14 september 2014, 22:45:05
 :-X
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


bmwjohn

  • pensionada politie en beroepsverkeersregelaar
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
  • RPNijm. DLV GLM GLZ
Reactie #142 Gepost op: 17 oktober 2014, 16:07:17
Vervelende ervaring (2x) voor die verkeersregelaar en een ongunstige uitspraak voor de "branche"; maar overkomt een opsporingsambtenaar ook. Kan gebeuren, hoort bij het vak, Laat de beoordeling maar bij de rechter (alhoewel dat ook mensen zijn  :)
vliegen is nog mooier dan motorrijden


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #143 Gepost op: 30 augustus 2015, 16:40:07
Ok, kwam langs deze en heb ja gestemd. Niet gelijk boos worden dat ik een oud topic nieuw leven inblaas, maar wil even duidelijk maken wat ik bedoel met JA stemmen.

Als ik zou mogen schrijven, na een extra opleiding en screening, dan alleen voor 82 rvv en negeren C01. Meer heb ik als vkr niet nodig. Fetsers en voetgangers zullen helaas door politie moeten worden bekeurd, want anders moet ik staandehouding erbij krijgen en met alle aggresiviteit wil ik dat niet eens!

Opschrijven kenteken en wat extra gegevens is vrij simpel, want meestal ben je bezig met verkeer stil zetten. Even in de gaten of de rest wel stopt en je hebt de tijd om kenteken te noteren.
Je hoeft ook niet iedereen te noteren, maar in sommige gevallen verdienen ze het echt wel. Ik heb het al verschillende keren mee gemaakt dat ik een duidelijk stop teken gaf en men zwaaiend voorbij reed! (In een geval hadden ze pech, reed er een onherkenbare politieauto voor!  098uo).

Geef desnoods de vkr die mag schrijven een extra strook op de jas of hes zoals de WIS dat heeft, maar dan in rood of zo. En dan gelijk een actie van de overheid erbij die duidelijk maakt dat aanwijngen van een vkr opgevold MOETEN worden en dat zij (gedeeltelijk) toestemming hebben om hier zelf voor te schrijven. oet je eens kijken hoe snel het aantal door rijders omlaag gaat!

En zoutzakken? Wij staan regelmatig in een groep met een teamleider die je daar gelijk op zal aanspreken als je niet duidelijk bent!!


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #144 Gepost op: 8 september 2015, 21:55:57
Citaat van: batoutofhell link=msg=1369632 date=1440945607
Geef desnoods de vkr die mag schrijven een extra strook op de jas of hes zoals de WIS dat heeft, maar dan in rood of zo. En dan gelijk een actie van de overheid erbij die duidelijk maakt dat aanwijngen van een vkr opgevold MOETEN worden en dat zij (gedeeltelijk) toestemming hebben om hier zelf voor te schrijven. oet je eens kijken hoe snel het aantal door rijders omlaag gaat!
Nee dus; dan ga je krijgen dat VKR's met een rode streep worden gezien als agenten - en men stopt dan netjes - en wanneer een VKR ziet zonder rode streep men gewoon doorrijdt want 'hij mag toch niets'.