Gemeentelijke Handhavingsdiensten (stadswacht, milieupolitie, parkeercontrole, enz.)

Auteur Topic: Gemeentelijke Handhavingsdiensten (stadswacht, milieupolitie, parkeercontrole, enz.)  (gelezen 223759 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Interessant..... Ik heb toch eens gespart met een collega -jachtopzichter- die onlangs eenzelfde discussie hebben gehad en het schijnt toch redelijk eenvoudig te zijn. Zodra een voertuig op kenteken staat (en dus ook buiten een eigen terren gebruikt wordt op de openbare weg -hoe dan ook-) moet deze oa. gewoon aan het voertuigregelement voldoen. Tenzij dit voertuig onderdeel uitmaakt van een dienst die genoemd is als een een hulpverleningsdienst in de Regeling optische en geluidssignalen 2009. Zo niet dan is blauw met toeters en bellen verboden om aangesloten te hebben op je voertuig laat staan te gebruiken.
En zelfde heb je natuurlijk ook op schiphol met de Autority. Deze rijden hoofdzakelijk binnen het hekwerk van de luchthaven, maar ze hebben wel een kenteken en komen dus ook op de openbare weg met de blauwe lampen.

In het algemeen ga ik er sowiezo niet vanuit dat het wat dit betreft snor zit bij organisaties,
Dat geloof ik best, want deze diensten werken genoeg met de politie diensten dat mochten ze in overtreding zijn er echt wel een keertje opgetreden zou worden.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Tsja, ik ga er een beetje vanuit dat dit gebeurd vanuit een vertrouwensband (o.a. dat men het niet misbruikt en dergelijke). Datzelfde is ook met bepaalde beveiligingsbedrijven die op eigen terrein met OGS rond rijden, die hebben namelijk ook niet altijd een ontheffing.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


CPrime

  • Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Interessant..... Ik heb toch eens gespart met een collega -jachtopzichter- die onlangs eenzelfde discussie hebben gehad en het schijnt toch redelijk eenvoudig te zijn. Zodra een voertuig op kenteken staat (en dus ook buiten een eigen terren gebruikt wordt op de openbare weg -hoe dan ook-) moet deze oa. gewoon aan het voertuigregelement voldoen. Tenzij dit voertuig onderdeel uitmaakt van een dienst die genoemd is als een een hulpverleningsdienst in de Regeling optische en geluidssignalen 2009. Zo niet dan is blauw met toeters en bellen verboden om aangesloten te hebben op je voertuig laat staan te gebruiken.

In het algemeen ga ik er sowiezo niet vanuit dat het wat dit betreft snor zit bij organisaties, wellicht een beetje sceptisch na ervaring bij verschillende overheden.. Vaak is één oog koning, maar dat oog heeft soms last van staar. Wil overigens niet zeggen dat het hier het geval is. Er kan natuurlijk ergens een speciale ontheffing zijn. Een aantal buitenlandse -militaire- diensten hebben die ook.

Ik weet niet precies wat je met speciale ontheffing bedoeld, maar de wvw zegt heel duidelijk dat de overheden van nationaal naar lokaal vrijstellingen en ontheffingen mogen verlenen. Niets speciaals aan. Dit gebeurt dagelijks.
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &


Koopie

  • Boa
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Aangezien het om een een organisatie gaat dat valt onder een grote gemeente ga ik er ook een beetje vanuit dat het wel snor zit. Ik mag het in ieder geval hopen.
Ik zelfs een dagje met ze meegeweest en ik had nou niet het idee dat ze daar zomaar wat doen.

Ik weet dat de boswachterij in het Amsterdamse bos rijden met OGS, dit in een convenant vastgelegd met de politie Amstelveen, en rijden ook buiten het bos.
Ditzelfde geld ook voor de collega's in Barneveld.
Dus in een convenant en daarmee een ontheffing aangevraagd bij het ministerie wordt het geregeld.


Gadgetman

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 247
  • ...zo niet...dan tóch....
Ik weet niet precies wat je met speciale ontheffing bedoeld, maar de wvw zegt heel duidelijk dat de overheden van nationaal naar lokaal vrijstellingen en ontheffingen mogen verlenen. Niets speciaals aan. Dit gebeurt dagelijks.

Ik bedoel de ontheffing voor OGS, die valt niet onder de reguliere 'alledaagse'  WVW/RVV ontheffingen. Hier in de buurt rijden oa buitenlandse militaire politie/security diensten rond met OGS en ook al gezien dat ze -meestal de amerikanen- met blauw blauw rijden.


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Zag op de site van mijn gemeente (Hoorn), een foto van de nieuwe voertuigen van Stadstoezicht Hoorn. Mooi voertuig naar mijn mening, volledig op stroom.


Kon geen grotere foto vinden, zal als ik op de kazerne ben kijken of ik een foto kan maken(Ze zitten in het zelfde gebouw).
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Zag op de site van mijn gemeente (Hoorn), een foto van de nieuwe voertuigen van Stadstoezicht Hoorn. Mooi voertuig naar mijn mening, volledig op stroom.


Kon geen grotere foto vinden, zal als ik op de kazerne ben kijken of ik een foto kan maken(Ze zitten in het zelfde gebouw).

Ter info.. Betreft een Renault Mégane Z-E


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Ter info.. Betreft een Renault Mégane Z-E
Wat ik heb begrepen is het een Fluence Z.E.  ;)
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Wat ik heb begrepen is het een Fluence Z.E.  ;)

Inderdaad, dacht dat dat het model van de Mégane serie was maar is inderdaad een los model  e050


Iv0

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 106
  • Monsieur Cannibale
et Voila