Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland

Auteur Topic: Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland  (gelezen 1473177 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #980 Gepost op: 3 oktober 2011, 10:21:11
Ik neem aan artikel 5 (6?) aan zijn broek gehad die boer????!!!!
Dit is typisch een geval van een agrariër die zich niet aan de regels houd, nl. zelf het wegdek schoon houden.

Artikel 5 WVW 1994 zo en zo. Artikel 6 WVW 1994 denk ik niet. Daar moet je namelijk 4 weken "last"hebben van je verwondingen. Om zo'n manier dat je dagelijkse bezigheden niet gewoon kan uitvoeren. Denk daarbij bv aan een gebroken arm en dat je daar door niet kunt tennissen of werken. Bij lichte verwondingen zo als schafen en blauwe plekken gaat artikel 6 dus meestal niet op.


Markvniel

  • Schipper bij de Vlaardingse ReddingsBrigade en Waterscouting groep de Geuzen.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 425
  • Reddingsbrigade, EHBO-er, BHV-er met AED
    • Vlaardingse Reddingsbrigade
Reactie #981 Gepost op: 3 oktober 2011, 10:54:01
Zo vaak discussies met kiepers van aannemers die zo met vuile banden etc. de weg oprijden. "Kan toch niets gebeuren""  .....  >:(

Ooit ook wel is gekeken door de ogen van aannemers/boeren? Help zelf regelmatig een boer en als je dan met een volle wagen de weg op komt en dat die dag nog 40x doet komt er wel is wat te liggen op de weg ja! Iedere keer opruimen is niet te doen, aan het eind van de dag maak je het dan wel schoon! Het moet ook werkbaar blijven! Dit is wel ernstig hoe het er bij ligt! Wij plaatsen dan vaak wel borden let op glad weg dek door modder!
Waarneer de nood het hoogst is, zal je net zien dat het wc papier op is!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #982 Gepost op: 3 oktober 2011, 17:56:54
Ooit ook wel is gekeken door de ogen van aannemers/boeren? Help zelf regelmatig een boer en als je dan met een volle wagen de weg op komt en dat die dag nog 40x doet komt er wel is wat te liggen op de weg ja! Iedere keer opruimen is niet te doen, aan het eind van de dag maak je het dan wel schoon! Het moet ook werkbaar blijven! Dit is wel ernstig hoe het er bij ligt! Wij plaatsen dan vaak wel borden let op glad weg dek door modder!

Het moet ook veilig blijven! Iedere keer alle lading afdekken is ook onwerkbaar maar tóch verplicht. Je gordel dragen als postbezorger is in veel gevallen ook verplicht en onwerkbaar.

Men moet gewoon de weg schoon houden, dan maar een keer extra vegen !
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


laksappie

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 175
  • brandweervollenhove.nl
Reactie #983 Gepost op: 3 oktober 2011, 19:25:25
Ik spreek ook uit ervaring met bagger op de banden van het land rijden.
Enja natuurlijk probeer je het met regelmaat schoon te maken maar als je aan het rooien bent,
met 2 personen hoe moet je dan er nog iemand achteraan laten rijden om de weg direct schoon te maken.
Het is al zo uitgeknepen allemaal met de opbrengst dat het niet eens betaalbaar is.
Ik denk dat we ons eens drukker moeten gaan maken om de mensen die onze bordjes gewoon negeren.
50 blubber op de weg. en dan het liefst met 100 eroverheen.
Wel eens mensen aangesproken en dan zeggen ze ja er zoveel borden aan de weg kan me toch niet overal aan houden?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #984 Gepost op: 3 oktober 2011, 19:42:25
Het is heel simpel, het is natuurlijk een kul argument.

Ik heb het al zo moeilijk en rijd alleen, daarom kan ik echt die lading niet zekeren als ik met m'n vrachtwagen rijd. Dat er nu iets van af gevallen is waardoor iemand overlijd, dat is dan jammer ....

Dat je met rooien bagger op de rijbaan krijgt is logisch, echter als je het asfalt niet eens meer kunt zien doordat er gewoon een centimeters dikke prutlaag op ligt, dan ben je verkeerd bezig en voor de volle 100 % aansprakelijk als het fout gaat.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #985 Gepost op: 3 oktober 2011, 19:44:43
Doet me denken aan dat filmpje van die motoragente die ook door de modder onderuit ging terwijl zij niet eens hard reed maar 'gewoon' stapvoets. Hoe voorzichtig je dus ook bezig bent, en welke trainingen je ook gehad hebt, je kan nog steeds onderuit gaan. Lijkt me dus verstandig idd direct op te ruimen O0
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Canonfreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,049
Reactie #986 Gepost op: 6 oktober 2011, 11:00:56
Auto politieschool veroorzaakt aanrijding

TWIJZEL - Op de Tsjerkebuorren in Twijzel heeft een auto van de politieschool woensdagmiddag een aanrijding veroorzaakt.

De auto ging de weg op over een doorgetrokken streep. Een van links komende auto kon hem niet meer ontwijken.
Er is geen ambulance opgeroepen. Over de betrokkenen is verder niets bekend.

FOTO en bron: http://www.lc.nl/friesland/regio/article14219963.ece/Auto-politieschool-veroorzaakt-aanrijding


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #987 Gepost op: 6 oktober 2011, 15:34:55
De 20-153 van Waalwijk betrokken bij een ongeval. Tevens een van de laatste chevy's uit MWB

WAALWIJK - Op de Midden-Brabantweg in Waalwijk is donderdag een ambulance betrokken geraakt bij een ongeval. De ambulance was op weg naar een melding in Waalwijk. Op de kruising Midden-Brabantweg/Noorder Allee botste een auto op de hulpverlener.

Er moest een tweede ambulance aan te pas komen. Het is niet duidelijk of er iemand is meegenomen naar het ziekenhuis. Het verkeer op de Midden-Brabantweg heeft even stil gestaan

Bron+Foto

http://www.omroepbrabant.nl/?news/162623712/Ambulance+betrokken+bij+ongeluk+Waalwijk.aspx
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


Danny

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
  • Waalwijk (Midden- en West Brabant)
    • www.dannyijpelaar.com
Reactie #988 Gepost op: 6 oktober 2011, 23:24:18
Aanrijding tussen ambulance en auto op de Midden-Brabantweg Waalwijk

Op donderdag 6 oktober 2011, rond de klok van 10:45 uur, kreeg de politie van Waalwijk een melding van een aanrijding op de Midden-Brabantweg. Een ambulance was met spoed op weg naar een melding aan de Putstraat. Door nog onbekende oorzaak kwam een automobilist in aanrijding met de ambulance. Voor zover bekend zijn er geen gewonden gevallen. De schade aan beide voertuigen is groot.

 

Bron: www.brandweer112.nl


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #989 Gepost op: 6 oktober 2011, 23:30:34
Aanrijding tussen ambulance en auto op de Midden-Brabantweg Waalwijk

Op donderdag 6 oktober 2011, rond de klok van 10:45 uur, kreeg de politie van Waalwijk een melding van een aanrijding op de Midden-Brabantweg. Een ambulance was met spoed op weg naar een melding aan de Putstraat. Door nog onbekende oorzaak kwam een automobilist in aanrijding met de ambulance. Voor zover bekend zijn er geen gewonden gevallen. De schade aan beide voertuigen is groot.

 

Bron: www.brandweer112.nl

Is die collega die het verkeer aan het regelen is, eerst langs het politiemuseum geweest om daar een verkeersvest op te halen. Thats Old School shit.