Opleiding assistent ALS

Auteur Topic: Opleiding assistent ALS  (gelezen 30738 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Mediq

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
  • GNK-student
Gepost op: 26 november 2016, 13:22:31
Een nieuwe (aanvullende) EHBO cursus. Aanschouw  :-X

Assistent Advance Life Support-AZADI. " Want je moet wel ECHT kunnen helpen. "

Citaat
De opleiding waar je leert de Ambu- SEH- IC Verpleegkundige te ondersteunen in haar werkzaamheden op Evenementen. Examen volgens NEN-17024 Vakbekwaamheid!

Citaat
Op zondag 13 november 2016 vond de try-out plaats van deze unieke certificering. Een certificering waarbij de evenementen hulpverlener de ingezette ALS verpleegkundige of arts leert ondersteunen.

Vanaf nu bestaan er dus ook A-ALS'ers  :o

https://www.facebook.com/AssistentALS




Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #1 Gepost op: 27 november 2016, 22:40:04
Citaat van: Mediq link=msg=1463154 date=1480162951
Een nieuwe (aanvullende) EHBO cursus. Aanschouw  :-X

Assistent Advance Life Support-AZADI. " Want je moet wel ECHT kunnen helpen. "

Vanaf nu bestaan er dus ook A-ALS'ers  :o

https://www.facebook.com/AssistentALS

ach jee  ALS-AZADI in/uit de bocht...  wannabee sigma cursus als ik de facebook fotos zo zie...
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


helm

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 23 december 2016, 10:16:50
Citaat van: Mediq link=msg=1463154 date=1480162951
Een nieuwe (aanvullende) EHBO cursus. Aanschouw  :-X

Assistent Advance Life Support-AZADI. " Want je moet wel ECHT kunnen helpen. "

Vanaf nu bestaan er dus ook A-ALS'ers  :o

https://www.facebook.com/AssistentALS

Weet iemand of IGZ hiervan op de hoogte is en het goedkeurt?


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #3 Gepost op: 23 december 2016, 10:24:13
Een kopie van een aantal reacties onder een facebookpost 'Leer alles over intubatie en het assisteren daarbij in de opleiding Assistent Advance Life Support! Ideaal voor Evenementen Hulpverleners die op risico evenementen staan!'

Citaat
GHOR's zien dat ALS'ers schaars zijn. Men bekijkt daarom wat de mogelijkheden zijn om de hulpverleners met 'Assistentie ALS' zodanig in te zetten dat je wel met minder ALS'ers het evenement kan draaien. De hulpverleners met 'Assistentie ALS' ontlasten de ALS'ers zodanig dat die zich vooral bezig kunnen houden met hun vak. Het tijdrovende klaarleggen van spullen en voorbereiden hoeven zij dan niet meer te doen. Dat wordt voor hen gedaan op hun korte, krachtige aanwijzingen. Hierdoor behaal je een efficiencyslag. Dat is iets anders dan volledige vervanging. BIj het Jordaanfestival werd 'Assistentie ALS' als geëist. We gaan dit vaker terugzien in de eisen die worden gesteld aan de medische evenementenhulpverlening.

Citaat
Tis heel simpel, er staat assistentie ALS. De EHBO-er gaat dus niet intuberen. hij/zij gaat mij als ALS-er ondersteunen, lees aangeven van spullen. Daarbij ligt de eindverantwoording bij een ALS-pleeg en is intuberen een uiterst red middel.

Het idee is leuk  ;)  Maar hou het dan bij een cursus aangeef assistent welke je geeft aan je eigen helpers...


Juffie

  • Ambupleeg/OVDG
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 261
  • Er bestaan geen objectieve beoordelingen.
Reactie #4 Gepost op: 23 december 2016, 12:34:58

Assistent ALS,

Ik vind het een gevaarlijke ontwikkeling en de zoveelste poging van EHBO ers om zich op het terrein van de zorgproffessional te begeven. En daar is al veel over gesproken op dit forum.

Ik zou willen zeggen tegen die EHBO er die zo graag zijn horizon wil verbreden. Ga een opleiding doen tot verpleegkundige. En ga verder studeren. Zorg dat je een zorgprofessional wordt. Maar ga niet op een spastische en gekunstelde manier een weg vinden om jezelf als EHBO er  meer terrein en meer deskundigheid toe te eigenen dat gewoon niet bij het EHBO niveau past.

Het soort kwibussen die overduidelijk zichtbaar zijn op de foto,s van amstelveen ontlenen hun bestaansrecht aan dit soort cursussen. En zich vervolgens gaan kleden in ambulancekleding met een star of life op de borst. Ik gruwel van dit soort lui. Zij zijn de reden dat AZN een nieuwe kledinglijn moet ontwikkelen en hier beschermingsrecht op moet aanvragen. Zij zijn de redenen dat evenementenhulpverlening soms in een kwaad daglicht staat. Zij zijn de reden dat evenementenhulpverleners door ambulancepersoneel soms arrogant worden benaderd. Je kunt bijna wachten tot deze hersenlozen over hun grenzen heen gaan (als ze dat al niet zijn) en fouten gaan maken.


helm

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 23 december 2016, 12:55:42
Citaat van: Juffie link=msg=1468621 date=1482492898
Assistent ALS,

Ik vind het een gevaarlijke ontwikkeling en de zoveelste poging van EHBO ers om zich op het terrein van de zorgproffessional te begeven. En daar is al veel over gesproken op dit forum.

Ik zou willen zeggen tegen die EHBO er die zo graag zijn horizon wil verbreden. Ga een opleiding doen tot verpleegkundige. En ga verder studeren. Zorg dat je een zorgprofessional wordt. Maar ga niet op een spastische en gekunstelde manier een weg vinden om jezelf als EHBO er  meer terrein en meer deskundigheid toe te eigenen dat gewoon niet bij het EHBO niveau past.

Het soort kwibussen die overduidelijk zichtbaar zijn op de foto,s van amstelveen ontlenen hun bestaansrecht aan dit soort cursussen. En zich vervolgens gaan kleden in ambulancekleding met een star of life op de borst. Ik gruwel van dit soort lui. Zij zijn de reden dat AZN een nieuwe kledinglijn moet ontwikkelen en hier beschermingsrecht op moet aanvragen. Zij zijn de redenen dat evenementenhulpverlening soms in een kwaad daglicht staat. Zij zijn de reden dat evenementenhulpverleners door ambulancepersoneel soms arrogant worden benaderd. Je kunt bijna wachten tot deze hersenlozen over hun grenzen heen gaan (als ze dat al niet zijn) en fouten gaan maken.

Deze bijdrage voegt niks toe aan de discussie, maar ik wil toch graag zeggen dat ik het hier volledig mee eens ben.  O0


Ambubroeder

  • Ambulance verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 292
  • Be the change you want to see
Reactie #6 Gepost op: 23 december 2016, 17:50:12
Citaat van: Juffie link=msg=1468621 date=1482492898
Assistent ALS,

Ik vind het een gevaarlijke ontwikkeling en de zoveelste poging van EHBO ers om zich op het terrein van de zorgproffessional te begeven. En daar is al veel over gesproken op dit forum.

Ik zou willen zeggen tegen die EHBO er die zo graag zijn horizon wil verbreden. Ga een opleiding doen tot verpleegkundige. En ga verder studeren. Zorg dat je een zorgprofessional wordt. Maar ga niet op een spastische en gekunstelde manier een weg vinden om jezelf als EHBO er  meer terrein en meer deskundigheid toe te eigenen dat gewoon niet bij het EHBO niveau past.

Het soort kwibussen die overduidelijk zichtbaar zijn op de foto,s van amstelveen ontlenen hun bestaansrecht aan dit soort cursussen. En zich vervolgens gaan kleden in ambulancekleding met een star of life op de borst. Ik gruwel van dit soort lui. Zij zijn de reden dat AZN een nieuwe kledinglijn moet ontwikkelen en hier beschermingsrecht op moet aanvragen. Zij zijn de redenen dat evenementenhulpverlening soms in een kwaad daglicht staat. Zij zijn de reden dat evenementenhulpverleners door ambulancepersoneel soms arrogant worden benaderd. Je kunt bijna wachten tot deze hersenlozen over hun grenzen heen gaan (als ze dat al niet zijn) en fouten gaan maken.

Geweldige samenvatting val talloze discussie's alhier gevoerd


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #7 Gepost op: 23 december 2016, 22:28:33
Citaat van: cavia link=msg=1468576 date=1482485053
Een kopie van een aantal reacties onder een facebookpost 'Leer alles over intubatie en het assisteren daarbij in de opleiding Assistent Advance Life Support! Ideaal voor Evenementen Hulpverleners die op risico evenementen staan!'

Het idee is leuk  ;)  Maar hou het dan bij een cursus aangeef assistent welke je geeft aan je eigen helpers...

ik schaar deze uitingen van de ALS-er in kwestie onder 'fantastische vertellingen''
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #8 Gepost op: 24 december 2016, 15:47:12
Citaat van: baksteen link=msg=1468811 date=1482579645

Ikzelf zou ook andere kleding kiezen, ( trouwens, de werkkleding van Liander al eens bekeken..? ) , maar nergens wordt gemeld dat "ze" zich voordoen als ambu-pleeg. Ook nergens terug te vinden dat ze medische handelingen verrichten die het leven van de patient in gevaar gaat brengen.

Als je zegt bezig te zijn met Advanced Life Support, en ook nog eens dezelfde kleding draagt dan doe je je wel voor als ambulancepersoneel. Er zijn al toegewijde zorgprofessionals die assisteren bij ALS handelingen. Ze heten ambulancechauffeurs.
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Reactie #9 Gepost op: 31 december 2016, 17:44:04
De discussie ging redelijk offtopic, daarom een groot aantal berichten afgesplitst naar diverse andere topics.
In dit topic svp beperken tot de bovengenoemde cursus. Zaken als ECG interpreteren en EHBO'ers in Ambulance kleding worden elders besproken.

ir. Auditor