Volkswagen Transporter A-ambulances

Auteur Topic: Volkswagen Transporter A-ambulances  (gelezen 292633 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
Reactie #400 Gepost op: 22 november 2010, 09:41:08
Ik weet dat dit het Volkswagen Transport topic is, maar na het zien van een filmpje in het "HV-voertuigen dat prio 1 rijdt" van een Duitse VW Crafter als ambulance ben ik toch benieuwd of dit type in Nederland ook gebruikt wordt...
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


Bart S

  • Gast
Reactie #401 Gepost op: 22 november 2010, 09:45:24
Ik weet dat dit het Volkswagen Transport topic is, maar na het zien van een filmpje in het "HV-voertuigen dat prio 1 rijdt" van een Duitse VW Crafter als ambulance ben ik toch benieuwd of dit type in Nederland ook gebruikt wordt...

Voor zover ik weet niet, en dat heeft te maken met het feit dat VW geen automaat aanbied in de Crafter. De Crafter en de Sprinter zijn samen ontwikkeld, en vrijwel dezelfde auto's. Mercedes heeft echter het alleenrecht op een automatische versnellingsbak. Dat recht schijnt binnenkort wel af te open, dus er gaan al verhalen dat de DSG bak in de Crafter leverbaar wordt.


Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
Reactie #402 Gepost op: 22 november 2010, 09:49:48
Voor zover ik weet niet, en dat heeft te maken met het feit dat VW geen automaat aanbied in de Crafter. De Crafter en de Sprinter zijn samen ontwikkeld, en vrijwel dezelfde auto's. Mercedes heeft echter het alleenrecht op een automatische versnellingsbak. Dat recht schijnt binnenkort wel af te open, dus er gaan al verhalen dat de DSG bak in de Crafter leverbaar wordt.

Ok, duidelijk. Bedankt voor het snelle antwoord. Ben benieuwd of dat, als de DSG-bak leverbaar wordt, er Crafters komen. Als ik als leek het zo lees zijn er weinig RAV's te spreken over de VW Transporter...
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #403 Gepost op: 23 november 2010, 09:13:36
Er rijdt overigens wel een Crafter ambu rond in Nederland: bij een chemisch bedrijf in Vlissingen. De wagen is speciaal uitgerust en toegerust voor het verlenen van hulp aan fosforslachtoffer. Zo zit er bijvoorbeeld een grote spoelvloeistofopvangbak in.
Geloof niet alles wat je denkt.


Bart S

  • Gast
Reactie #404 Gepost op: 23 november 2010, 10:05:10
Ok, duidelijk. Bedankt voor het snelle antwoord. Ben benieuwd of dat, als de DSG-bak leverbaar wordt, er Crafters komen. Als ik als leek het zo lees zijn er weinig RAV's te spreken over de VW Transporter...

Ik denk dat er wel interesse is..... ;)


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #405 Gepost op: 23 november 2010, 10:56:37
Ik hoop dat dit echt gaat gebeuren, ik vrees alleen dat er geen of weinig VW crafters komen. De vries heeft jaren lang een VW LT te koop gehad die ze niet verkocht kregen, dit voertuig rijd nu rond in belgie.
De crafter van industrial park Vlisingen en die Lt van de Vries zijn de enige 2 van dat formaat VW in de gele uitvoering (dus een VW vergelijkbaar aan het formaat sprinter) die de laatste 10 jaar in Nederland gebruikt zijn schat ik.
Ik zou graag eens wat andere merken in de ambu branche zien, maar er worden nog steeds heel veel mercedes ambulances gebruikt terwijl ik van mening ben dat een VW toch van dezelfde kwaliteit zou moeten zijn. In Duitsland zie je nog wel eens een Fiat, Citroen of Renault tussendoor maar daar hoef je hier helemaaal niet mee aan te komen.

Foto: bert, VW Crafter met System strobel opbouw, industrial park Vlisingen


foto: De vries ambulances, VW LT, Rijd nu rond in Belgie


foto: moreau, De Vries VW LT in dienst van J-M moreau Belgie, dit voertuig heeft eerst nog kort dienst gedaan bij ambulances Bruxelloises


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #406 Gepost op: 23 november 2010, 11:51:45
Ik zou graag eens wat andere merken in de ambu branche zien, maar er worden nog steeds heel veel mercedes ambulances gebruikt terwijl ik van mening ben dat een VW toch van dezelfde kwaliteit zou moeten zijn. In Duitsland zie je nog wel eens een Fiat, Citroen of Renault tussendoor maar daar hoef je hier helemaaal niet mee aan te komen.


Verder afdwalend van het topic, maar ingaande op de Fiat. Er heeft nog wel even een gele Fiat (met modulaire opbouw) rondgereden in het westen van het land. De Ambulancedienst Zuid-Holland Noord (AZN) in Noordwijk heeft een Fiat-ambulance gehad. Dit was een ambulance in de huidige striping en kon gebruikt worden voor het vervoer van patiënten in (IC)bed. Uit mijn hoofd was dit de 934 van deze dienst. Deze ambu heeft ook nog op de ambulancebeurs in Apeldoorn gestaan.
Geloof niet alles wat je denkt.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #407 Gepost op: 23 november 2010, 12:14:23
Klopt, en dat demo voertuig was uitgerust met een vol-automaat. En zoals eerder gezegt hoef je daar in Nederland niet mee aan te komen want ze willen geen Fiat. Opbouwers laten zo af en toe zien dat er best een andere merk ingezet kan worden en ze steken zo hun nek uit en nemen best een groot risico, want die voertuigen worden vaak niet in Nederland verkocht zo ook de Fiat demo want die rijd nu rond in belgie.

Misschien dat de ambulancediensten andere denken over een VW, het is tenslotte een Duits merk. Ik heb ooit wel eens gezegd dat een T5 een goede ambulance zou zijn, en toch zijn er maar weinig ambulance diensten die daar tevreden over zijn.

Een beetje oftopic, maar foto's maken het verhaal nu eenmaal duidelijker en met een Fiat topic zouden we zo klaar zijn want meer ambu's zijn er niet.

foto gido Ic bedden ambulance


foto bert demo fiat, ambulancebeurs


foto transportwereld, reportage over deze fiat ambu


foto ambumed, inmiddels verkocht aan belgie omdat er in Nl geen interesse voor was


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #408 Gepost op: 23 november 2010, 12:30:19
De Fiat ducato bedden ambu is later naar hongerijen gegaan. van de 4 verschillende voertuigen die ik in de laatste 3 posts heb geplaatst zijn er 3 naar buitenlandse ambulancediensten gegaan, en van deze voertuigen waren maar 1 of 2 exemplaren in nederland, dit geeft aan dat er maar een hele kleine kans is voor een merk als VW foto fonix



Bart S

  • Gast
Reactie #409 Gepost op: 23 november 2010, 12:52:59
De Transporters bevallen in de meeste regio's niet vanwege hun te kleine formaat, en er zijn regelmatig technische problemen geweest met veel van deze auto's (spruitstuk). De Tyches reden op zich niet slecht, maar haalden niet het niveau wat de Mercedes Amstra bijv. wel haalt. De Crafter is een stuk groter, en in combinatie met de DSG bak volgens mij een geduchte concurrent. Maar de tijd zal het leren!