Algemeen politie nieuws

Auteur Topic: Algemeen politie nieuws  (gelezen 705505 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #2300 Gepost op: 1 november 2016, 09:00:47
Citaat
Mobile broadband provides police officers with advanced communication solutions that support improved situational awareness and faster, more informed decisions. The latest technologies open up new possibilities for law enforcement agencies, helping them to work efficiently and coordinate operations more effectively.

Growing pressure

While the digital revolution has in some ways added to the pressure on law enforcement to achieve consistently faultless standards — with bystanders filming policing activities on their mobile phones, for example, and the more spectacular footage quickly going viral — it also offers opportunities for a far-reaching transformation of their operations.

http://events.thalesgroup.com/milipolqatar/en/article/781369/Connected-police-high-tech-solutions-for-new-use-cases



Thales Middle East
@Thales_ME
#Security forces Connected police officer for Safer and Smarter City #MilipolQatar @MilipolQatar



enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #2301 Gepost op: 3 november 2016, 11:56:01
Erik Akerboom @POL_Akerboom
Nieuw in 2017: vervangen smartphones, MEOS er op, uitrol Chromebooks, WiFi op de bureaus, pilots bodycams, broedplaatsen en microlearnings
10:13 uur · 3 Nov 2016 · Twitter for iPhone
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #2302 Gepost op: 5 november 2016, 10:30:54
'Oud-korpschef Bouman meldt jarenlang integriteitsprobleem Caribische politie'

Het gaat onder meer om het privé-gebruik van dienstvoertuigen en het onrechtmatig schrijven en het laten uitbetalen van overuren.  Het integriteitsprobleem zou al jaren voortduren.. Ook zou de bezetting van het politiekorps te krap zijn.

http://www.nu.nl/binnenland/4346348/oud-korpschef-bouman-meldt-jarenlang-integriteitsprobleem-caribische-politie.html

Wie appelen vaart die appelen eet, dus ook bij de politie in het Caribische gebied. Zijn het prive-gebruik van dienstvoertuigen en het schrijven en laten uitbetalen van overuren nu de meest schokkende conclusies vanuit het onderzoek door de heer Bouwman.
Dat het integriteitsprobleem al jaren zou voortduren dan was het wel onder de bezielende leiding van de heer Bouwman net als de te krappe bezetting van het politiekorps.
N.B. De voorganger van de heer Bouwman, de heer Welten heeft o.a. op staatskosten het een en ander o.a. een bioscoopzaal in zijn eigen huis laten bouwen en verbouwen.


marsmello

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 135
  • Werkzaam in de burgerluchtvaart.
Reactie #2303 Gepost op: 5 november 2016, 23:10:03
Citaat van: Thor link=msg=1455974 date=1478338254
'Oud-korpschef Bouman meldt jarenlang integriteitsprobleem Caribische politie'

Het gaat onder meer om het privé-gebruik van dienstvoertuigen en het onrechtmatig schrijven en het laten uitbetalen van overuren.  Het integriteitsprobleem zou al jaren voortduren.. Ook zou de bezetting van het politiekorps te krap zijn.

http://www.nu.nl/binnenland/4346348/oud-korpschef-bouman-meldt-jarenlang-integriteitsprobleem-caribische-politie.html


Humor, Bouman die iets te melden heeft over integriteit...  ::)


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #2304 Gepost op: 6 november 2016, 17:01:09
In hoger beroep geldboete geëist tegen agent verdacht van mishandeling

3 november 2016 - Ressortsparket

De advocaat-generaal (OM) heeft vandaag in hoger beroep een geldboete geëist tegen een agent van de politie-eenheid Den Haag. De politieman wordt verdacht van mishandeling van een arrestant tijdens zijn dienst op 20 juli 2013.

De agent werd die dag bij het uitschrijven van een boete aan een ander  gehinderd door de man. Wanneer de man ten overstaan van een vol terras de agent beledigt, besluit de agent dat het genoeg is en houdt de man aan. De man verzet zich daarbij hevig en de agent, die op dat moment geen hulp heeft van een collega, besluit zijn pepperspray te gebruiken. Dit maakt echter niet dat de man zijn verzet staakt. Daarop geeft de agent de man een klap in het gezicht, ten gevolge waarvan de man zijn neus breekt.

Proportionaliteit
Tijdens de zitting stonden de gebeurtenissen vanaf het moment van aanhouden centraal. Uit het dossier blijkt dat de agent op een aantal punten in strijd heeft gehandeld met de Ambtsinstructie. Hij heeft niet gewaarschuwd dat hij pepperspray zou gaan gebruiken en hij heeft vaker dan de toegestane aantal keren de pepperspray gebruikt.  Het OM is van mening dat de daarop volgende vuistslag in het gezicht van de man niet proportioneel is geweest. Hoewel politie gerechtigd is geweld te gebruiken, mag dit slechts worden ingezet wanneer dat middel in redelijke verhouding staat tot het doel waarvoor het wordt ingezet.

Kritische houding
Het OM is van mening dat het gebruik van de pepperspray niet wederrechtelijk was gezien de hectische situatie ter plaatse. De agent werd immers geconfronteerd met verzet door de man en omstanders die zich ermee bemoeiden, terwijl hij daar alleen was. Wat betreft de vuistslag stelt de advocaat-generaal vast dat de agent buitenproportioneel heeft gehandeld. Er was een redelijk alternatief voor de agent. Hij had er ook voor kunnen kiezen om de verdachte los te laten en af te wachten tot zijn collega’s ter plaatse waren om hem te helpen.  De advocaat-generaal benadrukte ter zitting het belang van een kritische blik ten opzichte van politiegeweld: “Het zijn wel de politiemensen die wij als samenleving de straat op sturen met een bepaald mandaat om namens die samenleving te ‘handelen’. Maar dit is zeker geen vrijbrief en wij moeten kritisch blijven.”

De rechtbank veroordeelde de agent in eerste aanleg tot een geldboete van vierhonderd euro.

De uitspraak van het Hof volgt (naar verwachting) over twee weken.
Samen sterk in de hulpverlening!


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #2305 Gepost op: 7 november 2016, 09:06:46
Mijn vertrouwen in het OM stijgt met de week. :-X


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #2306 Gepost op: 7 november 2016, 09:52:57
Je wordt als agent wel heel erg op de vingers gekeken tijdens de uitvoering van je werkzaamheden heb ik het idee. In dit geval ook letterlijk. Kan hij wel aanblijven of is dat ook al bekeken?


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #2307 Gepost op: 8 november 2016, 21:21:26
Werkgever houdt pauzeregeling en ME-piket tegen het licht

In het CGOP van donderdag 3 november heeft de minister toegezegd dat hij de uitvoering van de landelijke pauzeregeling en de piketregeling voor ME'ers nog eens kritisch tegen het licht zal houden.

De ACP had daarom gevraagd naar aanleiding van veel reacties van ACP-leden over uitvoeringsproblemen op het gebied van pauze en ME-inzet.

Lees verder op: https://www.acp.nl/actueel/middelen/nieuws/nieuwsbericht/archive/2016/11/article/werkgever-houdt-pauzeregeling-en-me-piket-tegen-het-licht-13932.html
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #2308 Gepost op: 8 november 2016, 21:32:34
Citaat van: Proost link=msg=1456275 date=1478508777
Je wordt als agent wel heel erg op de vingers gekeken tijdens de uitvoering van je werkzaamheden heb ik het idee. In dit geval ook letterlijk. Kan hij wel aanblijven of is dat ook al bekeken?
Nou, het zou volgens mij een verbetering zijn als agenten af en toe eens letterlijk op de vingers worden gekeken door OM en rechters, in plaats van het papieren verhaal. Tik effe hoe de situatie was in 3 regels... en dan daar wat van vinden.


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #2309 Gepost op: 9 november 2016, 10:09:46
Citaat van: enrico1972 link=msg=1456586 date=1478636486
Werkgever houdt pauzeregeling en ME-piket tegen het licht

In het CGOP van donderdag 3 november heeft de minister toegezegd dat hij de uitvoering van de landelijke pauzeregeling en de piketregeling voor ME'ers nog eens kritisch tegen het licht zal houden.

De ACP had daarom gevraagd naar aanleiding van veel reacties van ACP-leden over uitvoeringsproblemen op het gebied van pauze en ME-inzet.

Lees verder op: https://www.acp.nl/actueel/middelen/nieuws/nieuwsbericht/archive/2016/11/article/werkgever-houdt-pauzeregeling-en-me-piket-tegen-het-licht-13932.html

Mogelijkerwijs alleen piket vergoeding voor chauffeurs en commandanten. Succes met een peloton bij elkaar krijgen dan.