gebiedskennis telefonist(e) 112??

Auteur Topic: gebiedskennis telefonist(e) 112??  (gelezen 9908 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #30 Gepost op: 14 januari 2004, 19:05:42
Ik kwam vandaag in "De Kampioen" een interessant artikeltje tegen.
Het ziet er doordacht uit, ik heb nog niet alles gelezen maar gezien mijn bevindingen met KLPD Driebergen heb ik nog wel wat vragen.  

volgens de bron op www.my-sos.nl
My-SOS, een telefonische 112 alarmmelder met ingebouwde GPS. Na indrukken van één of twee knoppen gebeurt het volgende: My-SOS maakt  automatisch contact met een alarmcentrale of de politie (via 112). Daar geeft My-SOS aan dat u hulp nodig hebt inclusief de locatie waar u zich bevindt. Als My-SOS eenmaal geactiveerd is, dan blijft hij contact zoeken met de alarmcentrale of politie totdat de melding is ontvangen. Mocht uw positie zich wijzigen, dan geeft My-SOS telkens uw nieuwe positie door. Uw noodoproep wordt in het Engels uitgesproken en kan in de toekomst ook door de politie in het buitenland worden ontvangen. Tijdens de noodoproep kan men omgevingsgeluid tot 5 meter rond My-SOS opvangen.

Kees


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #31 Gepost op: 14 januari 2004, 19:56:40
I'm in distress, my position is 052 18.46' N 005 15.96' E


He?? ???

I'm in distress, my position is 052 18.46' N 005 15.96' E


He?  ???


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #32 Gepost op: 23 januari 2004, 22:34:31
I'm in distress, my position is 052 18.46' N 005 15.96' E


He?? ???

Dat geeft die digitale doos op m'n dashboard ook, maar gelukkig druk je dan 1 keer op menu en zie je gemeente, straatnaam, etc.
Maar kunnen centralisten de gehele regio wel kennen? Ik heb al moeite om mijn gedeelte van de regio te kennen en dan rij ik er tenminste nog de gehele dag doorheen, maar een centralist . . . . . . Zeker in de zomer periode, als toeristen door de duinen of door een recreatiegebied lopen. Dan ligt het meer aan de inventiviteit van de centralist, dan aan regio-kennis.
Elke hulpverlening start met communicatie.


Mars

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 30 januari 2004, 13:58:12
Een kengetal voor 112 in toetsen heeft geen resultaat. Ik werk zelf in een 112 centrale en heb het al eens geprobeerd en het werkte niet.


Denker

  • Gast
Reactie #34 Gepost op: 25 februari 2004, 22:32:19
Ik heb me ook al eens afgevraagd hoe het zit als er op de snelweg iets gebeurt. Niet iedereen weet waar hij of zij zit....lastig. Kunnen ze je dan uitpeilen ofzo?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #35 Gepost op: 25 februari 2004, 22:39:17
Ik heb me ook al eens afgevraagd hoe het zit als er op de snelweg iets gebeurt. Niet iedereen weet waar hij of zij zit....lastig. Kunnen ze je dan uitpeilen ofzo?
je bent dan inderdaad afhankelijk of iemand een beetje bekend is op de Nederlandse wegen,en ik neem aan dat de meeste automobilisten wel weten waar ze zitten.
Maar voor de juiste plaatsbepaling zijn de hectometerpaaltjes belangrijk,en dat ook het juiste nummer van het paaltje enz wordt benoemt dan is het op de AC makkelijk terug te vinden op kaart waar het incident staat


Smitfire

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 27 februari 2004, 01:52:17
Het is goed dat we nu met GMS werken, daar zijn zeer veel objecten in een straat verwerkt met gegevens. Makkelijker uitvragen; wat ziet u om u heen ???
Het blijft natuurlijk lastig als je een paard door een wildrooster heengezakt hebt (Goed Nederlands???) midden in de duinen........  maar vaak weten mensen best goed waar ze zijn, of wat ze om zich heen hebben staan.
Het blijft een kwestie van goed uitvragen; dan maar na 2 minuten een auto de straat op ipv 1 minuut en geen juiste locatie, waardoor ze lang moeten zoeken.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #37 Gepost op: 27 februari 2004, 19:12:03
Het is goed dat we nu met GMS werken, daar zijn zeer veel objecten in een straat verwerkt met gegevens. Makkelijker uitvragen; wat ziet u om u heen ???
Het blijft natuurlijk lastig als je een paard door een wildrooster heengezakt hebt (Goed Nederlands???) midden in de duinen........  maar vaak weten mensen best goed waar ze zijn, of wat ze om zich heen hebben staan.
Het blijft een kwestie van goed uitvragen; dan maar na 2 minuten een auto de straat op ipv 1 minuut en geen juiste locatie, waardoor ze lang moeten zoeken.

of aan de melder vragen of hij/zij het eerste voertuig even kan opvangen


memvd

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Reactie #38 Gepost op: 4 april 2004, 12:54:34
Het schijnt dat je ook het netnummer vóór 112 kun toetsen en dat je dan direct die meldkamer aan de lijn krijgt. Ik heb het nog niet hoeven proberen.

Groeten van Michel

Dat verhaal van netnummer + 112 heb ik nu al diverse keren gehoord. Ik snap niet waar dat vandaan komt, want het kan gewoon niet. Althans, niet in onze regio. Als je 072-112 belt krijg je een "afgesloten" toon en volgens mij is dat in heel Nederland zo. Wel frappant dat ik nu al meerdere malen het verhaal va het kengetal + 112 gehoord heb.

Marc