Nieuwe kledinglijn KNBRD

Auteur Topic: Nieuwe kledinglijn KNBRD  (gelezen 53149 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Fly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
  • piepen is een vak
    • Stichting de Waecker
Reactie #160 Gepost op: 25 augustus 2004, 21:52:09
Het zou mooi zijn als er een tweede leverancier op de markt komt die ook de kleuren kan leveren, met name de polo ed. (de winterjassen zijn gelijk aan die van de MMT), zodoende zou er meer concurentie zijn wat dan de kwaliteit van het geleverde te goede komt. (alhoewel ik nog nooit een kledingleverancier tegen ben gekomen die al zijn afspraken nakomt)
gezien de herkenbaarheid van de gele kleur shirts denk ik dat we hiermee een goede weg zijn ingeslagen, we moeten alleen niet verwachten dat alle brigade's in 1 jaar overstag zijn

Fly
aan het strand is iedereen directeur


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #161 Gepost op: 25 augustus 2004, 22:59:52
Kleding ligt nu eenmaal gevoelig, zie bv. de commotie die hierover bij de politie ontstond.

Het belang van goede kleding kan volgens mij amper overschat worden en ik denk dat het zeker zinvol is hier energie in te stoppen. En in deze tijd ligt het voor de hand dat er keuze is uit meerdere aanbieders, een tweede leverancier lijkt mij een goede zaak, ik hoop alleen dat RN hieraan kan en wil meewerken.

Belangrijkste toets is uiteindelijk dat de strandwachten het graag dragen en met pezier aanttrekken.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #162 Gepost op: 26 augustus 2004, 11:22:42
Lijkt mij ook geen raar idee om een tweede leverancier beschikbaar te hebben, echter is er een voordeel dat 1 leverancier meer op voorraad kan hebben.

9910001
9910001


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #163 Gepost op: 27 augustus 2004, 13:33:35
Uit de digigale nieuwsbrief van Redned 27/08:
Ingezonden reactie op Krantenartikel 14 augustus jl.
"Opschudding over nieuwe kleding reddingsbrigades"

Bovenstaande kop stond te lezen in het dagblad de Telegraaf van zaterdag 14 augustus jl. Als lid van een Reddingsbrigade was mijn interesse snel gewekt.
Met stijgende verbazing lees ik de citaten die kant nog wal raakten. Een "toonaangevende" reddingsbrigade (hebben wij die dan !!!) Bloemendaal bij monde van Ruud Cloeck deed uitspraken waarvan ik dacht klopt dit wel?
Er stond te lezen dat er een nieuw peperduur uniform ingevoerd zal worden, maar Reddingsbrigades Nederland (RedNed) schrijft ons helemaal geen uniform voor, NEE.
Ze stellen slechts de brigades in de mogelijkheid geel - rode kleding aan te schaffen. Kleding die OP VERZOEK van en DOOR diverse brigades in het land tot stand gekomen is. Maar dat zullen dan wel geen toonaangevende brigades zijn geweest want daar lopen ze in een andere kleur.
Ook reflecterende strepen zijn kennelijk niet gewenst, maar ik kan U verzekeren dat menig hulpverlener al heel veel baat heeft gehad bij het dragen van deze strepen, waar lopen mijn manschappen, waar wordt er al gezocht naar een drenkeling of vondeling? Dit laatste heeft volgens mij ook met de persoonlijke veiligheid van de "redder" te maken. Een uitspraak met weinig visie in mijn ogen.
De kleur Geel en Rood is inmiddels internationaal afgesproken. Kennelijk wil men niet mee veranderen, dat kan en dat mag, oude sokken zitten nu eenmaal vaak heel erg lekker maar niemand verplicht je, zelfs RedNed niet. De toonzetting in het stuk is echter anders; het is net of RedNed alle leden op (hoge) kosten wil jagen. Ik wil duidelijk stelling nemen dat dit beslist NIET zo is, het is een lid of brigade zijn of haar eigen keus om mee te doen of niet. Op deze manier wordt niemand op kosten gejaagd. Jammer vind ik daarom dat een "toonaangevende" brigade het anders laat voorkomen.
Kortzichtig blijkt het artikel wel te zijn, er wordt gesproken over een kledinglijn voor de zomermaanden waarbij de uitgebreide kledinglijn belachelijk (warm) wordt gevonden. De schrijver is er zeker niet van op de hoogte dat vele "gewone" reddingsbrigades ook in het voorjaar-, najaar- en wintermaanden actief zijn waarbij het dragen van alleen een shirt en short op dat moment erg koud zal zijn.
Het moge U duidelijk zijn, dat ik mij (en misschien nog wel velen met mij) gekwetst voel en dat de lezers van het artikel nu een totaal verkeerd beeld hebben gekregen. Ik kan U verzekeren dat menig redder misschien wel heel blij is met de nieuwe kledinglijn. Men laat het voorkomen of men namens alle reddingsbrigades van Nederland schrijft.
Naar mijn mening is het stuk gebaseerd op onprofessionele uitspraken gemaakt door 1 van de 183 reddingsbrigades. Wat mij betreft een heel slechte beurt, waarin de bekendmaking van de nieuwe kledinglijn op een zeer negatieve wijze de grond is ingeboord door verkeerde en ondoordachte uitspraken.

N.A. Denker
-----------------einde bericht-----------

tja.....A: het is en blijft de Telegraaf...B: voor mij was het duidelijk dat het om de mening van een vooraanstaande reddingsbrigade was en niet de mening van Redned..C: Misschien moeten we deze discussie wel stoppen....vond bovenstaande wel een lekkere felle reactie op het krantenartikel. Kon het dus niet laten hem even te plaatse...;-)
[img]/img]


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #164 Gepost op: 27 augustus 2004, 13:36:22
Oja..wat ik bij bovenstaande ingezonden brief dan wel jammer vind is de anonimiteit van de schrijver...doe je zulke uitspraken wees dan zo dapper en zet je naam er bij...
[img]/img]


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #165 Gepost op: 27 augustus 2004, 15:37:00
Helemaal met je eens, voor deze anonimiteit zie ik geen enkele reden. En het maakt dat het artikel zijn waarde verliest.
Lekker makkelijk om anoniem kritiek te leveren, sta voor wat je zegt, wees aanspreekbaar op je uitspraken.

Maak je standpunten duidelijk, doe dat open, met argumenten en met je naam erbij.

De communicatie in reddingsbrigadeland kan (en moet) beter en het leveren en plaatsen van anonieme kritiek vind ik geen bijdrage aan een verbetering.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #166 Gepost op: 27 augustus 2004, 17:53:34
Geweldig, vallen jullie over het feit dat iemand om wat voor reden anoniem reageerd!
De kritiek die zo in de telegraaf staat door Bloemendaal, daar hebben we veel aan gehad!
De vragenlijst en de mogelijkheid voor opmerkingen is een veel betere manier om je kritiek te uiten. Wellicht komen we dan ooit nog eens op 1 lijn


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #167 Gepost op: 2 september 2004, 14:54:28
Heren en dames,

KNBRD en diverse reddingsbrigades wilden zeer graag hun medewerking verlenen aan een onafhankelijke evaluatie van de kledinglijn. Helaas heeft de leverancier een ander beeld voor ogen en wil deze evaluatie zelf uitvoeren. Helaas want een aantal goede suggesties met betrekking tot verbetering van deze kledinglijn waren reeds gegeven, zoals de UVA en UVB beschermingende kleding van TRIBORD ter voorkoming van huidkanker.

Citaat
Beste Rolf,
 
Wij houden de evaluatie van de kledinglijn graag in eigen hand zodat wij direct kunnen reageren op klachten en opmerkingen. Dit werkt snel en effectief. Bovendien hebben wij goede contacten met diverse brigades waardoor dit soepel kan verlopen.
 
Wat betreft de klachten van RB IJmuiden lossen wij deze uiteraard zsm rechtstreeks op met Ron Vlieger.
 
Verder verzoek ik jullie mensen met klachten rechtstreeks naar ons door te verwijzen zodat wij e.e.a. kunnen oplossen. Nu bereiken klachten ons blijkbaar niet en gaat Alles blijbaar een geheel eigen leven leiden. Dit heb ik al wat ondervangen door het grotendeel van onze RB-klanten een brief te sturen (zie bijlage) zodat ze ons wel durven te benaderen. Bovendien is dit een uitgelezen mogelijkheid om de kledinglijn te verbeteren n.a.v. bevindingen uit de praktijk.
 
Ik hoop dat je er bergip voor hebt dat wij dit zelf regelen zodat wij direct overal op kunnen reageren.
 
Met vriendelijke groet,
Alexander Aerts

Alle reeds geleverde reddingbrigades hebben een brief gekregen met veel voorkomende klachten en men is bezig die lijst te verhelpen. Andere suggesties ter verbetering van de kledinglijn moeten dus vanaf die reddingsbrigades komen en niet van een onafhankelijk team.
Elke hulpverlening start met communicatie.


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #168 Gepost op: 2 september 2004, 21:38:33
Kan ik mij iets bij voorstellen


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #169 Gepost op: 2 september 2004, 21:40:25
Kan ik mij iets bij voorstellen

Waarbij? Niet mee werken of niet open staan voor de suggestie?
Elke hulpverlening start met communicatie.