Hulpverleningsforum

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Simpele handleiding voor het plaatsen van een Twitpic-foto

Pagina's: [1] 2 3 4 5 ... 12   Omlaag

Auteur Topic: Windows Mobile applicatie voor P2000  (gelezen 22413 keer)

Dit topic wordt bekeken door: 0 leden (en 1 gast)

sierdw

• Volledig lid
  • Geslacht: Man
    • Weidema.eu
Windows Mobile applicatie voor P2000
« Gepost op: 21 juli 2009, 14:56:18 »

P2000 Mobile Monitor
Omdat ik tegen het probleem aanliep dat er geen applicatie beschikbaar was voor Windows Mobile toestellen ben ik zelf begonnen met het schrijven van een applicatie voor Windows Mobile toestellen. De applicatie begon simpel, maar is inmiddels gegroeid tot een stabiele en in mijn ogen prettig werkende applicatie. Gratis, wel te verstaan! De applicatie maakt gebruik van het Microsoft .Net Compact 3.5 Framework.

Hieronder staan enkele screenshots van de applicatie:

De laatste versie is te vinden op mijn site, http://www.weidema.eu/page/p2000/nl/

Als je vragen hebt, uitbreidingen wenst of iets anders wilt, gebruik daar dan dit topic voor of neem contact met me op!

oorspronkelijk bericht:

Omdat ik tegen hetzelfde probleem aanliep ben ik begonnen met het ontwikkelen van een Windows Mobile applicatie die via XML (www.alarmeringen.nl) de P2000 berichten weergeeft. Zijn er mensen die dit samen met mij vrijblijvend zouden willen testen?
----------------------------------------------------------------------------------------------
Download hier de laatste versie van P2000 voor windows mobile!
----------------------------------------------------------------------------------------------

Rowin

• Erelid
« Reactie #1 Gepost op: 21 juli 2009, 17:34:47 »

Omdat ik tegen hetzelfde probleem aanliep ben ik begonnen met het ontwikkelen van een Windows Mobile applicatie die via XML (www.alarmeringen.nl) de P2000 berichten weergeeft. Zijn er mensen die dit samen met mij vrijblijvend zouden willen testen?
Dat klinkt best wel interessant, en test het graag op me telefoon (HTC Touch Pro)  :)

sierdw

• Volledig lid
    • Weidema.eu
« Reactie #2 Gepost op: 22 juli 2009, 09:28:25 »

Dat klinkt best wel interessant, en test het graag op me telefoon (HTC Touch Pro)  :)
Ik heb het zelf ook op de HTC Touch Pro en hij lijkt goed te werken,bepaalde zaken loop je echter pas tegen aan zodra je het in gebruik gaat nemen. Het gedrag bij het uitschuiven van het toetsenbord is bijvoorbeeld nog niet goed... Dat soort feedback ben ik naar op zoek ;). Ook extra verbeteringen (bijv. automatisch refreshen, opslaan voorkeuren) hoor ik graag.

Hier is de file te downloaden: http://www.weidema.eu/page/p2000/nl

Rowin

• Erelid
« Reactie #3 Gepost op: 22 juli 2009, 10:22:23 »

Heb hem erop gezet, ziet er opzich wel goed uit.
Alleen is het in principe hetzelfde als een internetpagina die je laad in je browser, ik had meer verwacht dat het een achtergrond applicatie zou zijn waardoor je telefoon zou gaan trillen/geluid maken als er een nieuwe melding was (daarvoor is dus ook, zoals je zelf al aangeeft, het automatisch refreshen voor nodig).
Wat verder nog handig zou zijn is als je meerdere regio's kan kiezen, de LifeLiners erbij, en dat dat +0100 wat bij elke melding staat niet wordt weergegeven (neem aandat dat de tijdzone is). :)

Maar het werkt in ieder geval wel soepel, ziet er uit als een goed begin! O0

PS: Misschien (als dat mag) even een nieuw topic over je programma'tje aanmaken? Kan dit topic mooi gebruikt worden voor een overzicht en gaat het vervolg niet grotendeels alleen maar hier over.

sierdw

• Volledig lid
    • Weidema.eu
« Reactie #4 Gepost op: 22 juli 2009, 14:45:29 »

Heb hem erop gezet, ziet er opzich wel goed uit.
Alleen is het in principe hetzelfde als een internetpagina die je laad in je browser, ik had meer verwacht dat het een achtergrond applicatie zou zijn waardoor je telefoon zou gaan trillen/geluid maken als er een nieuwe melding was (daarvoor is dus ook, zoals je zelf al aangeeft, het automatisch refreshen voor nodig).
Wat verder nog handig zou zijn is als je meerdere regio's kan kiezen, de LifeLiners erbij, en dat dat +0100 wat bij elke melding staat niet wordt weergegeven (neem aandat dat de tijdzone is). :)

Maar het werkt in ieder geval wel soepel, ziet er uit als een goed begin! O0

PS: Misschien (als dat mag) even een nieuw topic over je programma'tje aanmaken? Kan dit topic mooi gebruikt worden voor een overzicht en gaat het vervolg niet grotendeels alleen maar hier over.
Goed idee om een apart topic aan te maken, van mij mag je: Ik weet niet wat bij jullie de regels zijn voor het aanmaken van een nieuw topic... Op die manier kan ik de ontwikkeling op de gebruikers toespitsen. Zoals je trouwens al had gezien is het erg basic, maar ik wil wel proberen iets moois van te maken. Alerts middels de trilfunctie behoren bijvoorbeeld tot de mogelijkheden.

Rowin

• Erelid
« Reactie #5 Gepost op: 22 juli 2009, 16:18:29 »

Ik denk dat je beter even zelf een topic erover kunt openen (misschien eerst even aan een mod vragen) want de software is tenslotte door jouw gemaakt :P

Casbuur

• Volledig lid
Re: Windows Mobile applicatie voor P2000
« Reactie #6 Gepost op: 27 juli 2009, 01:49:36 »

Een hele mooie programma om mee te beginnen. Nog lekker simpel en strak.

Wat wel makkelijk zou zijn is inderdaad te kunnen kiezen tussen veiligheidsregio's. En ook wie er precies is gealarmeerd. Maar ga vooral zo door!

EHBjOOST

• Senior lid
  • Dit forum is het helemaal !
« Reactie #7 Gepost op: 27 juli 2009, 09:56:02 »

op de Google G1 ( android) kan ik er niets mee.  :-[
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken

sierdw

• Volledig lid
    • Weidema.eu
« Reactie #8 Gepost op: 27 juli 2009, 10:49:20 »

Ik kan helaas niet programmeren voor Android, anders had ik het graag voor je gemaakt  ;). Deze applicatie werkt alleen op Windows Mobile...

Brandpreventist

• Brandpreventist
  • Erelid
  • Rookmelders redden levens!
« Reactie #9 Gepost op: 27 juli 2009, 10:58:18 »

Ik kan helaas niet programmeren voor Android, anders had ik het graag voor je gemaakt  ;). Deze applicatie werkt alleen op Windows Mobile...
en Symbian?

sierdw

• Volledig lid
    • Weidema.eu
« Reactie #10 Gepost op: 27 juli 2009, 11:17:08 »

Ook dat valt buiten mijn kennisgebied. Misschien is er iemand anders die de andere besturingssystemen dan Windows Mobile op kan pakken?  :-\

sierdw

• Volledig lid
    • Weidema.eu
« Reactie #11 Gepost op: 1 augustus 2009, 11:51:48 »

Inmiddels heb ik een nieuwe versie klaar, versie 0.2 welke te downloaden is van mijn site: http://www.weidema.eu/page/p2000/nl

Belangrijkste wijzigingen:
- Instellingen scherm toegevoegd, mogelijkheid tot vastleggen van voorkeuren. Voorkeuren worden opgeslagen in het register;
- Weergave niet meer aan te passen vanuit hoofdscherm, regio en discipline aan te passen via instellingenscherm;
- Auto-update toegevoegd, frequentie is in te stellen van 1 to 10 minuten;
- Mogelijkheid om toestel te laten trillen (indien dit wordt ondersteund door het toestel) bij nieuwe meldingen;
- Nieuw snelkoppeling-icoontje toegevoegd;

That's it, ik ben benieuwd naar de feedback!

ruben08116

• Asp.
  • Senior lid
« Reactie #12 Gepost op: 1 augustus 2009, 13:18:49 »

Dus hij werkt ook niet op de LG Arena?? :( Jammer :'(

sierdw

• Volledig lid
    • Weidema.eu
« Reactie #13 Gepost op: 1 augustus 2009, 13:58:24 »

Dus hij werkt ook niet op de LG Arena?? :( Jammer :'(
De applicatie werkt alleen op Windows Mobile, volgens mij zit dat besturingssysteem niet op de LG...

Rowin

• Erelid
« Reactie #14 Gepost op: 1 augustus 2009, 14:00:48 »

Heb hem geïnstalleerd en moet zeggen dat het al een zeer grote verbetering is ten opzichte van de vorige versie O0
Alles lijkt hier goed te werken, trillen doet ie ook bij een nieuwe melding en de auto refresh doet ook goed zijn werk :)

Enigste wat ik mij nu nog kan bedenken is dat je meerdere regio's kan selecteren (twee is genoeg denk ik), en naast het trillen een geluidje bij een nieuwe melding.

En hoe zit dat eigenlijk met de LifeLiners? Zitten die standaard in alle regio's erbij, of .... ? De Lifeliners erbij zou namelijk ook wel een goede aanvulling zijn!

Maar verder ziet het er echt strak uit!  8)

sierdw

• Volledig lid
    • Weidema.eu
« Reactie #15 Gepost op: 1 augustus 2009, 14:19:00 »

Meerdere regio's selecteren zal ik gaan bekijken als mogelijkheid.

Voor wat betreft de lifeliners, ik ben volledig afhankelijk van de feeds van alarmeringen.nl. Ik heb de lifeliners nog niet voorbij zien komen in een regio, misschien dat die alleen in 'alle regios' zitten? Ik zal het eens in de gaten houden. Als iemand anders nog een feed heeft voor de lifeliners dan hoor ik het graag!

B

• Erelid
« Reactie #16 Gepost op: 10 augustus 2009, 21:46:18 »

Eerste indruk op een HTC P4350 (Herald) is dat het ook goed werkt! Hij trilt bij een nieuwe melding en de refresh doet het ook. Ga zo door!

edit: ik kom toch een klein dingetje tegen, maar ik weet niet of dat aan het programma ligt of aan de feed waarvan je afhankelijk bent. Ik krijg namelijk alleen meldingen in beeld als ik bij de regio voor 'All' kies. Als ik een losse regio selecteer blijft het beeld leeg en komen er geen nieuwe meldingen (terwijl die echt wel verstuurd zijn ;))

sierdw

• Volledig lid
    • Weidema.eu
« Reactie #17 Gepost op: 10 augustus 2009, 23:02:23 »

Inmiddels een nieuwe versie, met enkele probleempjes opgelost:

Versie 0.3:
- Instellingenscherm uitgebreid, tabbladen toegevoegd;
- Voorbereidingen getroffen voor selectie meerdere regio's;
- Voorbereidingen getroffen voor afspelen geluid bij nieuw P2000 bericht;
- Mogelijkheid tot geven van melding in het scherm bij nieuw P2000 bericht;
- Controle of nieuwste versie wordt gebruikt (kan worden uitgeschakeld);
- Wait cursor toegevoegd, zodat zichtbaar is wanneer de applicatie bezig is.

Dat is het voor nu; Ik zit nog na te denken over hoe ik meerdere selecties weer ga geven, hoe ik het geluidje af ga spelen en wat ik met de Lifeliners moet doen aangezien die niet in een feed vanaf alarmeringen worden aangeboden.

Ik hoor het trouwens graag als iemand het op zijn/haar toestel draaiend heeft. Tot nog toe is mij alleen bekend dat hij werkt op de HTC Touch Pro en de HTC Herald.

B

• Erelid
« Reactie #18 Gepost op: 11 augustus 2009, 12:08:42 »

Geinstalleerd.... ik laat het z.s.m. weten...

edit: trillen uitgezet en 'message' aangezet. Werkt!! Telefoon (HTC Herald) staat gewoon in het 'Today' scherm en bij een nieuwe melding hoor je een geluidje en verschijnt de melding onder in beeld. Klasse!!

PA2RA

• Junior lid
  • **
« Reactie #19 Gepost op: 12 augustus 2009, 15:53:24 »

Ik heb versie 3.0 geinstalleerd, maar ik kan maar een regio selecteren. Regio 2 en 3 zijn 'grijs'... ?

En volgens mij is er een probleem met de rss feeds van alarmeringen.nl. Want met andere RSS-readers krijg ik geen meldingen binnen als ik bijv. Twente kies. Alleen als ik 'all' kies...

Is de beheerder van Alarmeringen.nl soms met vakantie :-)
Pagina's: [1] 2 3 4 5 ... 12   Omhoog