Pagertopic: Tips en vragen over pagers en het programmeren van deze

Auteur Topic: Pagertopic: Tips en vragen over pagers en het programmeren van deze  (gelezen 170698 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Tazzie

  • Gast
is er iemand die wat meer kan vertellen over het hoe te programmeren van de infostreampager ?
Ik las iets over een kabel die je aan de pager en de pc hangt.

ik was van plan evt zelf nog een aantal codes in de pager bij tevoegen echter hoe ?

iemand ???




Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #1 Gepost op: 3 september 2005, 10:21:52
De Infostreams kun je zelf niet programmeren, dat zal je binnen het brandweerkorps moeten laten doen. En of die er nou om staan te springen om er klakkeloos extra codes in te zetten... dat denk ik niet.

Als je meer korpsen wil ontvangen is het misschien te overwegen om een eigen pager te kopen (Bravo of een Jupiter o.i.d.). Koop er dan een programmeersetje bij voor weinig en je kunt zelf bepalen welke cap-codes je er in wilt hebben. Programmeeret bestaat uit een box/kabel waarmee je je pager aansluit op de computer. Met de juiste software kun je hem dan vrij programmeren.

groet,

Michel


Tazzie

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 3 september 2005, 10:30:50
ja precies
en wat voor programmeer setje heb je nodig voor de infostream, kabel  bedoel ik.
want wat het brandweerkorps kan kan ik zelf toch ook :D


Pager

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
Reactie #3 Gepost op: 3 september 2005, 16:24:45
ja precies
en wat voor programmeer setje heb je nodig voor de infostream, kabel  bedoel ik.
want wat het brandweerkorps kan kan ik zelf toch ook :D

Dan nog heb je een probleem. De pager zal beveiligd zijn met een wachtwoord..................


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #4 Gepost op: 4 september 2005, 19:20:29
om de infostream te programeren heb je een programeermodule nodig die op de laptop of pc aangesloten worden en uiteraard de bijbehorende software.

de pager is niet beveiligd met een wachtwoord, je kan er zo in en veel kazernes hebben een eigen programeer set en programeren dan ook zelf.

de pager heeft 16 programeerplaatsen, waar plaats 10 van de fabriek uit niet werkt (foutje), ze noemen dit een dummie plaats

er zijn brandweerleden die overdag een beroeps functie hebben en savonds vrijwilliger in een ander korps zijn, zij kunnen dus met 1 pager volstaan en zijn beide code's ook ingeprogrameerd, uiteraard op verzoek.

of de programeerset te koop is is mij niet bekend, maar Koning en Hartman levert ze.
Nemo me impune lacessit


Tazzie

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 4 september 2005, 19:59:34
kijk hier hebben we wat aan :D
ik neem aan dat de programmeermodule waar je het over hebt een kabel is ?
want als ik goed gelezen heb kan je aan de zijkant van de pager een kabel er op aansluiten ?
dan is het alleen nog even de software vinden op het grote INet ;)


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #6 Gepost op: 4 september 2005, 20:17:02
dan is het alleen nog even de software vinden op het grote INet ;)


Hou je er wel rekening mee dat de Xstream-pager speciaal voor Nederland wordt geproduceerd op het FLEX-netwerk?  Dus het aanbod van programmeersoftware zal zich beperken tot de mensen die zich in NL bezig houden met C/P2000.

Op de site van Infostream kun je een klein beetje info vinden, maar zeer beperkt. De afgebeelde Inscribe pager is qua uiterlijk dan wel gelijk aan de Xstream, maar van binnen (lees: software/hardware) is deze anders dan 'onze' Xstream.

Ik blijf er bij: wil je meer korpsen willen ontvangen: koop een Bravo of een Apollo-pager, die zijn kwalitatief nog beter ook denk ik en je kunt er 16 codes vrij in programmeren.  ;)

groet,

Michel


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #7 Gepost op: 4 september 2005, 21:43:56
Ik blijf er bij: wil je meer korpsen willen ontvangen: koop een Bravo of een Apollo-pager, die zijn kwalitatief nog beter ook denk ik en je kunt er 16 codes vrij in programmeren.

Dat lijkt me voor hobbydoeleinden inderdaad een stuk praktischer :)

Groeten, Peter.


Tazzie

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 4 september 2005, 22:38:35
probleem is alleen dat ik dan met 2 pagers op zak loop, want ik denk toch dat je dan de officieele pager ook bij je houdt


gast

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 4 september 2005, 22:45:45
Die software kun je nog wel vergeten. Nog niet veilig en interessant genoeg  om die vrij te geven/ aan te bieden op I-net. De software verschilt niet zoveel met de originele pocasg pagers, alleen taal en menu structuur maar dat is nogal simpel zelf te programmeren (mits je de SDK hebt voor de kenners).  
Daar staat dat ding bekend om. (Zie website infostream)