Verschillende werkwijze's inzet Verkeers Ongevallen Analyse (VOA)

Auteur Topic: Verschillende werkwijze's inzet Verkeers Ongevallen Analyse (VOA)  (gelezen 4752 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
3 dagen geleden reed de selecteur nog met de 11-LVN-6
vraag me af wat ze met de wagen gaan doen als de selecteur functie is vervallen. Kan ie mooi naar ons als OTD bak 8)


in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1 Gepost op: 10 januari 2012, 21:05:15
vraag me af wat ze met de wagen gaan doen als de selecteur functie is vervallen. Kan ie mooi naar ons als OTD bak 8)

Ik begrijp hieruit dat de VOA-regeling van Amsterdam gaat veranderen ?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #2 Gepost op: 10 januari 2012, 21:05:59
Kan ie mooi naar ons als OTD bak 8)

Kan ook gewoon wat voorzichter worden met die Volvo's, dan staan er ook geen 4 in de garage. 98uiye


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #3 Gepost op: 10 januari 2012, 21:19:10
Kan ook gewoon wat voorzichter worden met die Volvo's, dan staan er ook geen 4 in de garage. 98uiye
Niet zo onaardig  O0. Eentje geramd door iemand die niet aangehouden wilde worden. Eentje onderhoud (wachten ze altijd te lang mee....) eentje door iemand tegen een betonnen pilaar gereden (achteruit rijden is nou eenmaal erg moeilijk) en de laatste maakt dan de kilometer en .... moet dan met onderhoud  e050

Ik begrijp hieruit dat de VOA-regeling van Amsterdam gaat veranderen ?
Ja dat is correct. De eisen voor het vaststellen van artikel 6-7 zaken worden vereenvoudigd waardoor de selecteur niet meer nodig is. Dat kunnen we straks op straat allemaal zelf doen (deden we vaak al maar goed)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #4 Gepost op: 10 januari 2012, 21:24:49
Ja dat is correct. De eisen voor het vaststellen van artikel 6-7 zaken worden vereenvoudigd waardoor de selecteur niet meer nodig is. Dat kunnen we straks op straat allemaal zelf doen (deden we vaak al maar goed)

Nog een keer offtopic.

Die functie wordt toch overgenomen door de collega's van bureau Verkeer, afd Zware aanrijdingen. Tenminste dat vertelde zij mij.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5 Gepost op: 10 januari 2012, 21:25:49
Ja dat is correct. De eisen voor het vaststellen van artikel 6-7 zaken worden vereenvoudigd waardoor de selecteur niet meer nodig is. Dat kunnen we straks op straat allemaal zelf doen (deden we vaak al maar goed)

Er veranderd voor de collega op straat dus in principe niet zo veel ... In onze regio gaat het bestellen van de VOA via de OvDP, casus bij hem/haar voorleggen en vervolgens wel of geen toestemming voor VOA.

(Overigens zag ik vanmiddag twee Volvo's bij de Coentunnel)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #6 Gepost op: 10 januari 2012, 21:36:03
Nog een keer offtopic.

Die functie wordt toch overgenomen door de collega's van bureau Verkeer, afd Zware aanrijdingen. Tenminste dat vertelde zij mij.

Ja en nee, de selecteur functie : "zij bepalen of een aanrijding artikel 6 of 7 is" komt de vervallen dat mag/ moet de diender op straat gaan doen. De eis wordt simpel: opname in het ziekenhuis met een verblijf van 24 uur of meer en dusdanig kwetsuur dat er behandeling nodig is: aanrijding met letsel dus FTVO laten komen voor foto's en onderzoek.

Afhandeling kan/ zal dan gedaan worden door buro verkeer idd. Dat gaat volgens mij regio breed werken (als ze dat al niet doen)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Wout

  • Politie, operationeel specialist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,373
Reactie #7 Gepost op: 10 januari 2012, 21:38:56
Succes, ik kan niet op voorhand voorspellen of het letsel 24 uur of meer opname gaat zijn. Voor hetzelfde geld is het alleen ter controle en blijkt de patiënt er met een paar kneuzingen af te komen.

Bij ons is het zo: patiënt mee met ambu met mogelijk zwaar letsel en niet zelf veroorzaker? VOA laten komen.
Wout


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #8 Gepost op: 10 januari 2012, 21:42:28
Succes, ik kan niet op voorhand voorspellen of het letsel 24 uur of meer opname gaat zijn. Voor hetzelfde geld is het alleen ter controle en blijkt de patiënt er met een paar kneuzingen af te komen.

Bij ons is het zo: patiënt mee met ambu met mogelijk zwaar letsel en niet zelf veroorzaker? VOA laten komen.
Dus na een paar uur bellen naar het ziekenhuis/ slachtoffer om navraag te doen. Is simpel (toch?). Meestal kunnen de ambu broeders al een idee geven hoe en wat. En dacht jij dat een selecteur wel kon bepalen of het met of zonder letsel is?? Alhoewel: sommigen hebben idd haar op de neus en een bezem in de auto .....
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Wout

  • Politie, operationeel specialist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,373
Reactie #9 Gepost op: 10 januari 2012, 21:47:35
Leuk om na een paar uur te bellen inderdaad, maar als je daarna pas de VOA ter plaatse gaat vragen...
Wout