7/8 juni 2012: #Politie24 Live Politie meldingen Rotterdam-Rijnmond en Zuid-Holland-Zuid op Twitter!

Auteur Topic: 7/8 juni 2012: #Politie24 Live Politie meldingen Rotterdam-Rijnmond en Zuid-Holland-Zuid op Twitter!  (gelezen 12775 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,590
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Onderstaande citaat had ik vorige week al via de mail ontvangen maar kon het niet eerder plaatsen omdat het
vandaag pas bekend gemaakt zou worden aan het publiek. Nu de video door R-R geplaatst is op youtube kan ik het wel delen.
Citaat betreft alleen het deel wat geen overige namen en nummers van de persafdeling betreft.



Citaat
Donderdag 7 juni 2012 gaan de politieregio’s Rotterdam – Rijnmond en Zuid-Holland-Zuid 24 uur lang alle politiemeldingen
in korte tekstvorm verzenden via Twitter.


Met #politie24 geeft de politie de burger inzicht in de hoeveelheid meldingen die de politie krijgt en de diversiteit ervan.

Gelegenheidsaccount
Voor de eenmalige actie van de politie is een speciaal Twitteraccount aangemaakt waarvoor iedereen zich als volger kan aanmelden.
Via het account @politie24 zullen vanaf donderdagochtend 24-uur lang de berichten worden verstuurd.

@politie24
Gepubliceerd op 4 jun 2012 door PolitieRotterdamR

Op 7 juni 2012 gaat de politie Rotterdam-Rijnmond en de politie Zuid-Holland-Zuid alle politiemeldingen live op
Twitter plaatsen gedurende 24 uur lang, via @politie24 #politie24


Het begint om 07:00 uur en zal dan 24 uur duren.
Ben heel benieuwd maar doet mij heel erg terug verlangen naar de goeie oude scanner tijd.


In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


rrpd

  • Gast
Ben benieuwd of ze daadwerkelijk ook echt alle meldingen doen. Je wilt niet weten hoe vol GMS soms staat... Ben benieuwd


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,590
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Volgens de berichten gaan ze alle meldingen doen maar ik sta er niet gek van te kijken als ze zeggen we doen alleen de
Prio 1+2 meldingen twitteren of een andere combinatie.
Verder had het mij handiger geleken als ze 2e accounts hadden gemaakt 1 voor R-R en 1 voor ZHZ.

Maar als er hierdoor extra info omtrent meldingen komt zoals bijvoorbeeld bij overvallen of mishandelingen en er hierdoor
meer daders c.q. verdachten opgepakt kunnen worden dan hoop ik dat het niet bij 1 keer blijft maar daar zal eerst
een evaluatie voor moeten komen natuurlijk.
Ik wil op voorhand er positief instappen maar het is net als met meer zaken in het leven eerst zien en dan geloven.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,590
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
En het account @politie24 is live c.q. van het slot af en heeft op dit moment 146 volgers.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Martijn95

  • Student Integrale Veiligheid (IV)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 166
Interessant, ben nu een 'follower' van het twitter kanaal. Ik zie trouwens wel veel 112lutjebroek enz. in de followerlijst staan!  ;D


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,590
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Net geplaatst op youtube. Men maakt er in ieder geval flink reclame voor.

@politie24 promo (ENG.)
Gepubliceerd op 4 jun 2012 door PolitieRotterdamR

On 7 June 2012, the Rotterdam-Rijnmond Police and the Police South Holland South all police reports live on Twitter
for 24 hours @politie24 #politie24


@politie24 promo
Gepubliceerd op 4 jun 2012 door PolitieRotterdamR

Op 7 juni 2012 gaat de politie Rotterdam-Rijnmond en de politie Zuid-Holland-Zuid alle politiemeldingen live op Twitter
plaatsen gedurende 24 uur lang, via @politie24 #politie24
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,590
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Bent u donderdag getuige van een melding via @Politie24? Neemt u dan telefonisch contact op met de meldkamer via #112 of #0900-8844
11:58 PM - 4 Jun 12 · web

Wij kunnen de getuige dan nog vragen stellen en deze informatie direct doorgeven aan de aanrijdende eenheden #politie24 @Politie24
11:59 PM - 4 Jun 12 · web

BRON: www.twitter.com/PRRBuwalda
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
#Politie24 - volg deze unieke twitteractie

http://www.politie.nl/zuid-holland-zuid/nieuws/120605politie24volgdezeunieketwitteractie.asp

Dordrecht, 05-06-2012 • Donderdag 7 juni vindt in de regio’s Rotterdam-Rijnmond en Zuid-Holland-Zuid een unieke actie plaats. Onder de noemer #Politie24 worden 24 uur lang alle politiemeldingen vanuit de beide meldkamers live doorgezet naar Twitter.

Gedurende 24 uur verschijnen alle politiemeldingen van ZHZ en RR direct op Twitter. Een unieke actie waarmee burgers een etmaal lang live een kijkje kunnen nemen in de keuken van de politie en als extra ogen en oren kunnen bijdragen aan de veiligheid op straat. Want dat is waar het die dag om gaat: de burger betrekken bij de veiligheid op straat en hen laten ervaren wat 24 uur politiewerk inhoudt.
Dynamisch & divers
Politiewerk is dynamisch en divers. Een burger belt 112 of de meldkamer en vraagt onze hulp. Maar hoe zetten wij daar vervolgens als politie op in? Door de burger 24 uur te laten meekijken met de politiemeldingen die bij de meldkamer binnenkomen, kan de burger zien hoe we als politie aan de slag gaan en kan de burger kennis maken met de diversiteit van het politievak, van aanrijding tot fietsendiefstal tot overval.
“Op verschillende manieren betrekken wij burgers actief bij het opsporen van verdachten. Dit medium kan ook zeker een instrument zijn om mensen te betrekken bij de veiligheid op straat”, zo omschrijft Martine Vis, directeur politie en portefeuillehouder sociale media, een belangrijke doel-stelling van de actie.

Expertteams
Om deze eenmalige actie handen en voeten te geven, zijn op de beide meldkamers 24 uur lang twee teams met social media experts aan de slag. De teams gaan ervoor zorgen dat alle meldingen van prio 1 tot en met prio 4 direct getwitterd worden. Een flinke klus, want gemiddeld komt er alleen al bij Rotterdam-Rijnmond iedere 2,5 minuut een melding binnen. Speciaal voor de gelegenheid verlenen een aantal twittercops dan ook bijstand, om te zorgen dat alle meldingen online komen te staan. Uiteraard met in het achterhoofd het belang van privacy en onderzoeksbelangen. Waar nodig wordt gezorgd voor opvolgberichten, zodat volgers ook te zien krijgen hoe een melding uiteindelijk wordt afgesloten.

Manchester - Zurich - Rotterdam/Dordrecht
In het buitenland zijn eerder al gelijksoortige experimenten gedaan. Zo hebben korpsen in Manchester en Zurich al eens 24 uur lang meldingen naar Twitter doorgesluisd. In Manchester werden in 24 uur tijd zo’n 3200 meldingen getweet, wat in een mum van tijd leidde tot een groot aantal volgers en een grote hoeveelheid media aandacht. Ook in Zurich werd geëxperimenteerd waarbij zo’n 400 tweets werden verzonden. Daarnaast leverden beide acties een groot aantal positieve reacties op ten aanzien van het politievak. Nu is het aan Rotterdam-Rijnmond en Zuid-Holland-Zuid om via Social Media het werk van de politie uitgebreid voor het voetlicht te brengen met hopelijk als resultaat een even grote hoeveelheid positieve reacties.
Vis: “In principe is #politie24 een eenmalige actie maar uiteraard gaan we uitgebreid evalueren om te bekijken of het op deze manier betrekken van burgers bij ons werk, een bijdrage levert aan bijvoorbeeld de aanpak van High Impact criminaliteit, zoals woninginbraken, overvallen en straatroven.”

Gelegenheidsaccount
Voor deze eenmalige actie is een speciaal Twitteraccount aangemaakt: www.twitter.com/politie24. Het account @politie24 is vanaf maandagmiddag actief. Donderdagochtend 7 juni om 7.00 uur wordt het in gebruik genomen tot vrijdag 8 juni 7.00 uur. Ga het account volgen en ervaar Politie24 met RR en ZHZ mee!
Samen sterk in de hulpverlening!


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Dat is handig. Even het account volgen en ik weet meteen wanneer de politie gewaarschuwd wordt terwijl ik inbreek.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,590
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Of je bent wel een enorme eikel om juist in die 24 uur te gaan inbreken omdat er nu een hele grote kans is dat volgers van het
account de melding zien en mogelijkerwijs zicht hebben op jou inbreeklocatie die het niet pikken en de politie aanvullende info
geven van de manier waarop jij van het P.I. vertrekt en je aanhouding door de politie een stuk sneller is.

Ik heb geen cijfers maar ondanks dat ik niet gelovig ben zou ik GOD op mijn blote knieën danken als de scannertijd weer terugkomt.
Voor mijn gevoel is de pakkans van daders c.q. verdachten dan een stuk groter en sneller maar daar zullen er het wel
een aantal weer niet mee eens zijn.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen