VHT, VHT+ of Verkeerspolitie ?

Auteur Topic: VHT, VHT+ of Verkeerspolitie ?  (gelezen 5907 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Gepost op: 7 juni 2012, 00:03:57
Als er mensen zijn die nog iets toe kunnen voegen aan de gegevens onder de foto's zouden jullie dit dan willen doen? :) Thx!



Dienst: Politie Fryslân
Bureau: (?)
Soort voertuig: Verkeerspolitie surveillancevoertuig
Wagenparknummer: (?)
Merk & type: Volvo V50
Kenteken: 23-ZL-PK
Byzonderheden:



Dienst: Politie Fryslân
Bureau: (?)
Soort voertuig: Verkeerspolitie surveillancevoertuig
Wagenparknummer: (?)
Merk & type: Volvo V50
Kenteken: 23-ZL-PK
Byzonderheden:



Dienst: Politie Fryslân
Bureau: (?)
Soort voertuig: Verkeerspolitie surveillancevoertuig
Wagenparknummer: (?)
Merk & type: Volvo V50
Kenteken: 63-ZL-LP
Byzonderheden:

Van mij mag de tekst verkeershandhaving er wel af. Doe dan verkeerspolitie of zo maar dit klinkt een beetje als "de bonnenbrigade".




r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #1 Gepost op: 7 juni 2012, 08:51:55
Nu ga ik olie op het vuur gooien. Als we heel eerlijk zijnen dat zijn we vaak. Zijn er maar 3 Vp's binnen de politie die van Hgl, Aa en RR.  De overige zijn allemaal een vht. Dus is de tekst meer dan terecht.


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #2 Gepost op: 7 juni 2012, 14:18:58
Nu ga ik olie op het vuur gooien. Als we heel eerlijk zijnen dat zijn we vaak. Zijn er maar 3 Vp's binnen de politie die van Hgl, Aa en RR.  De overige zijn allemaal een vht. Dus is de tekst meer dan terecht.

In dat geval zeg ik: Er af strippen die tekst.


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #3 Gepost op: 7 juni 2012, 17:40:27
Zeeland heeft ook een Verkeerspolitie,begreep dat hun de Rijkswegen aldaar doen ipv het KLPD.


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #4 Gepost op: 7 juni 2012, 17:52:22
Zeeland heeft ook een Verkeerspolitie,begreep dat hun de Rijkswegen aldaar doen ipv het KLPD.

Klopt, ooit een keer in BodW geweest meen ik


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #5 Gepost op: 7 juni 2012, 20:01:52
Zeeland heeft ook een Verkeerspolitie,begreep dat hun de Rijkswegen aldaar doen ipv het KLPD.

De verkeerspolitie van Zeeland is officieel GEEN verkeerspolitie maar een VHT+ zoals men dat noemt. Die doen dus de taken van een VHT en iom LPTV extra taken erbij. Zoals controle zwaar vervoer, goederenvervoer, personenvervoer maar kunnen daarbij ook aanrijdingen art 5, 6 afhandelen.

Zoals r1200gs al aan gaf in zijn antwoord: Er zijn nu binnen politie Nederland maar 3 politieregio's met een officiële afdeling Verkeerspolitie. Dat zijn A-A, R-R en HGL.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #6 Gepost op: 7 juni 2012, 23:16:23
Ik ben wel benieuwd wat de verschillen zijn...  misschien zou een kenner een omschrijving willen geven van:

- VHT
- VHT+
- Verkeerspolitie

En een aanvullende vraag over de afkorting VP: VerkeersPolitie of VreemdelingenPolitie?  ;)
Senior GGP / Oost-Brabant


WRRacing

  • Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
  • AED's redden een leven
Reactie #7 Gepost op: 7 juni 2012, 23:59:12
op je laatste vraag is het eerste gokje goed  O0 (VerkeersPolitie)
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Doe ff normaal, dan doe je al gek genoeg. Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #8 Gepost op: 8 juni 2012, 00:12:55
op je laatste vraag is het eerste gokje goed  O0 (VerkeersPolitie)

Ik merk dat de afkorting nogal wisselend wordt gebruikt. In de regio waar ik vandaan kom wordt VP namelijk gebruikt als afkorting voor de Vreemdelingenpolitie. Overigens is dit een regio waar men een VHT heeft, dus daar is geen sprake van verwarring. Vroeg me af hoe dit in andere regio's is, voornamelijk die met een 'Verkeerspolitie'.
Senior GGP / Oost-Brabant


WRRacing

  • Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
  • AED's redden een leven
Reactie #9 Gepost op: 8 juni 2012, 00:14:53
ik weet vrijwel zeker dat de motormuisverkeerspolitieman ;) 1200rgs met VP VerkeersPolitie bedoeld  8)
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Doe ff normaal, dan doe je al gek genoeg. Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen