Onderzoek gebruik boottrailers

Auteur Topic: Onderzoek gebruik boottrailers  (gelezen 4195 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

JornD

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Gepost op: 21 maart 2013, 10:02:43
Goedendag!

Mijn naam is Jorn Duwel en ik ben student Industrieel Ontwerpen aan de TU Delft. Voor mijn studie ben ik een onderzoek aan het doen naar het gebruik van boottrailers en specifiek wat er gebeurt als er geen helling in de buurt is. Dit omdat deze trailers eigenlijk al tientallen jaren hetzelfde gemaakt worden, dus er zou ruimte voor verbetering moeten zijn.

Recreatieve gebruikers zijn interessant voor mijn onderzoek, maar ook hulpdiensten (brandweer, reddingsbrigade, misschien zelfs politie en brandweer) zijn dat. Bij deze groepen is het volgens mij namelijk zaak een boot op elke gewenste plek zo snel mogelijk in het water te krijgen, en het liefst zonder problemen.

Om wat meer inzicht te krijgen in de situatie en problemen heb ik een vragenlijst opgesteld. Ik zou het erg waarderen als u als u tijd heeft deze zou willen invullen. Dit zou ongeveer 15 minuten moeten kosten. De vragenlijst is hier te vinden: http://goo.gl/VKIzT.

Hieronder een berichtje achterlaten kan natuurlijk ook! Overigens ben ik ook op zoek naar contacten om het gebruik van huidige trailers in actie te zien (mailen kan naar j.e.p.duwel@student.tudelft.nl).
De resultaten van dit onderzoek moeten lijden tot een vernieuwend productvoorstel, waarbij ik inga op zaken als gebruik, constructie en productie.

Alvast bedankt!
Jorn Duwel




joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #1 Gepost op: 21 maart 2013, 11:35:45
Jorn, leuk onderwerp!

Even een paar dingen die ik zo uit de losse pols belangrijk vind aan een trailer of die nu soms niet handig zijn:

- de lierband trekt vaak scheef op de lier of zit soms dubbel