Intersection lights op nieuwe voertuigen VZA/Ambulance Amsterdam

Auteur Topic: Intersection lights op nieuwe voertuigen VZA/Ambulance Amsterdam  (gelezen 4735 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Surveillanceteam

  • Gast
Mooie bak. Bedankt voor het delen van de foto. Wat mij wel opvalt is dat er geen interactionele lights opzitten, dus qua signalering niet heel rijk.  

We gaan hem vast zien op straat binnenkort




cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #1 Gepost op: 21 mei 2016, 20:05:11
Citaat van: Waterland In Beeld link=msg=1424781 date=1463653433
Mooie bak. Bedankt voor het delen van de foto. Wat mij wel opvalt is dat er geen interactionele lights opzitten, dus qua signalering niet heel rijk.  

We gaan hem vast zien op straat binnenkort

Ik denk dat je het over intersection lights hebt? Die zouden erg prettig zijn. Echter bovenop de auto genoeg licht! :)

Klopt het dat ze nog wel een oude ferno brancard overgeschoven hebben?


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #2 Gepost op: 23 mei 2016, 22:36:22
Citaat van: cavia link=msg=1425262 date=1463853911
Ik denk dat je het over intersection lights hebt? Die zouden erg prettig zijn. Echter bovenop de auto genoeg licht! :)

Wat is eigenlijk de meerwaarde van de intersection lights? (Zitten die niet in de dakset trouwens?) Ik zou een meerwaarde zien aan flitsers op/aan de buitenspiegels.


Surveillanceteam

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 23 mei 2016, 23:04:28
Het idee is dat de neus van de ambulance het eerst zichtbaar is als een ambulance van links of rechts op een kruising aan komt rijden. Daarom wat blauw op de zijkant van de neus.
Op het dak zullen zeker leds zitten die naar de zijkant stralen, maar dit is niet op het voorste deel van het voertuig.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #4 Gepost op: 23 mei 2016, 23:56:42
Citaat van: Waterland In Beeld link=msg=1425574 date=1464037468
Het idee is dat de neus van de ambulance het eerst zichtbaar is als een ambulance van links of rechts op een kruising aan komt rijden. Daarom wat blauw op de zijkant van de neus.
Op het dak zullen zeker leds zitten die naar de zijkant stralen, maar dit is niet op het voorste deel van het voertuig.
Een leuk idee maar als de andere weggebruikers pas reageren als ze de neus van de ambulance zien, zijn ze al te laat  98uiye
Ik heb ook niet het idee dat deze lampen veel zullen bijdragen aan de zichtbaarheid behalve wanneer het voertuig fend off staat.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #5 Gepost op: 24 mei 2016, 00:32:20


Ik heb ook niet het idee dat deze lampen veel zullen bijdragen aan de zichtbaarheid behalve wanneer het voertuig fend off staat.
Dan schijnen die flitsers op de geleiderail, dus daar zijn ze niet nuttig voor.

Idee is gewoon dat het voorste deel van de ambu ook blauwe verlichting heeft en dan niet alleen naar voren in de grill, maar ook opzij. Elke extra toevoeging wat bijdraagt aan de zichtbaarheid is natuurlijk welkom.



Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #6 Gepost op: 24 mei 2016, 09:09:12
Elke extra toevoeging wat bijdraagt aan de zichtbaarheid is natuurlijk welkom.
Mijn vraag is dus ook of het daadwerkelijk bij zal dragen aan de zichtbaarheid. Als dat zo is, waarom zie ik de intersection lights niet op een Noodhulp Touran, een Volvo of een TS?


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #7 Gepost op: 24 mei 2016, 13:40:40
Citaat van: Bert65 link=msg=1425598 date=1464073752
Mijn vraag is dus ook of het daadwerkelijk bij zal dragen aan de zichtbaarheid. Als dat zo is, waarom zie ik de intersection lights niet op een Noodhulp Touran, een Volvo of een TS?

https://www.visserleeuwarden.nl/voertuigen/ambulances/ovdg-rra-2/  hier een OVD Touran met intersection lights, en er zijn wel meer voorbeelden van huisartsen voertuigen te noemen.

Als het op een ambu OVDG touran kan dan zou het ook op een pliesie touran kunnen, maar het is maar net wat de klant wil, zal wel iets met kosten te maken hebben voor een X aantal voertuigen.

Een TS steek boven de andere autos uit, dus daar vervalt de meerwaarde van de intersection lights


Gunther

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 259
Reactie #8 Gepost op: 24 mei 2016, 13:48:02
Intersection lichten hebben zeker een meerwaarde in stedelijk gebied. Dan kan je soms hebben dat je alleen de neus (met dus de intersection lichten) ziet, maar de balk die bovenop staat nog niet. Voor landelijk gebied is het discussieerbaar.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #9 Gepost op: 24 mei 2016, 13:49:40


Een TS steek boven de andere autos uit, dus daar vervalt de meerwaarde van de intersection lights
Een Sprinter toch ook?
Het inderdaad met de wensen te maken hebben...