Inzet video's brandweer

Auteur Topic: Inzet video's brandweer  (gelezen 48463 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #10 Gepost op: 10 februari 2018, 11:59:21

Fire 24/7
Gepubliceerd op 9 feb. 2018

Citaat
In deze video worden we opgeroepen voor een brand in een bijgebouw bij een station in Almere Al snel wordt duidelijk wat er aan de hand is. Er staat iets in een fietsenstalling wat aan het branden is. Omdat de brandweer daar geen gereedschap voor heeft. Gaan we hem openen met de spreider. Hierna zetten we een blussing in met een hogedruk straal.
Samen sterk in de hulpverlening!


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #11 Gepost op: 11 maart 2018, 20:03:28


Wonderlijk filmpje in mijn ogen. Een bemanningslid van de SIV staat zonder ademlucht een autobrand te blussen!? Volgens mij weet elke brandweerman de gevaren van een autobrand en dan heb ik het nog geeneens over de gevaarlijke rook. Allerlei dingen die kunnen ontploffen, wegschieten enzovoorts.......

En dan ook nog eens de voertuigen die (hard) langs het incident razen, zelfs als de baan al afgekruist is. Een filmpje waarin een boel dingen niet goed gaan..........


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #12 Gepost op: 11 maart 2018, 21:43:41


Wonderlijk filmpje in mijn ogen. Een bemanningslid van de SIV staat zonder ademlucht een autobrand te blussen!? Volgens mij weet elke brandweerman de gevaren van een autobrand en dan heb ik het nog geeneens over de gevaarlijke rook. Allerlei dingen die kunnen ontploffen, wegschieten enzovoorts.......

En dan ook nog eens de voertuigen die (hard) langs het incident razen, zelfs als de baan al afgekruist is. Een filmpje waarin een boel dingen niet goed gaan..........

Volgens mij is hier heel duidelijk het risico van de SIV duidelijk. Daarnaast blijkt er ook uit het filmpje hoe belangrijk IM is.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #13 Gepost op: 12 maart 2018, 21:40:33
Niet zo zeer een risico in SIV maar gewoon gezond verstand als brandweerman/-vrouw.

Volgens mij is hier heel duidelijk het risico van de SIV duidelijk. Daarnaast blijkt er ook uit het filmpje hoe belangrijk IM is.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #14 Gepost op: 14 april 2018, 20:56:08


Gepubliceerd op 13 apr. 2018 Kazerne Baan24/7

Kijk mee met een spectaculaire documentaire gemaakt over het brandweer werk. De documentaire is op de kazerne Baan in hartje Rotterdam opgenomen. De beelden geven verschillende incidenten weer die B-ploeg Baan mee heeft gemaakt.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #15 Gepost op: 22 mei 2018, 15:48:43


Gepubliceerd op 22 mei 2018 Brandweerkazerne Mijnsherenlaan

Het bbq seizoen breekt weer aan. Wie vind het nou niet fijn om te BBQ-en in de tuin of op je balkon. Heerlijk toch. Zorg alleen dat je er altijd bij blijft en zorg ook als je weg gaat of gaat slapen de kooltjes helemaal gedoofd zijn.

Het alarm op onze kazerne gaat af voor een woningbrand vlakbij de kazerne. We gaan met de TS en de AL ter plaatse. We zien zwarte rookwolken boven de woning. We betreden de woning en de keuken blijkt voor een deel in brand te staan. De bewoner heeft 'savonds lekker zitten bbq-en op zijn balkon, alleen zijn de kooltjes blijven branden met alle gevolgen van dien.....

Vind u onze video's leuk? Geef dan een like en laat een berichtje achter in de comments, wordt zeer gewaardeerd. Klik op volgen als u geen video's meer van ons wilt missen.

MvG
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #16 Gepost op: 6 maart 2020, 00:16:57
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #17 Gepost op: 4 juni 2020, 01:22:52
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #18 Gepost op: 12 juni 2020, 13:47:36
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #19 Gepost op: 13 juni 2020, 15:22:53
Samen sterk in de hulpverlening!