Brandpreventie nieuwtjes

Auteur Topic: Brandpreventie nieuwtjes  (gelezen 361894 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #20 Gepost op: 13 juni 2006, 22:29:53
Okey daar heb je gelijk in.

maar wat mij nog veel meer ergert is eigenlijk de bedrijven die de controle's doen ik weet uit eigen ervaring dat er heel veel stikkerplakkers lopen die gewoon met een hand vol stikkers door een pand rennen en dan wel gewoon het volle bedrag vragen. Wat ook gebeurd dat een blusser omgevuld moet worden en dat men dan gewoon een rondje rijd nieuwe omvul stikkers er op en klaar is de controleur. En ga nou niet roepen dat gebeurd niet want het gebeurd echt.
Ik ga dat niet roepen,want ik weet dat die bedrijven er zijn.Wij maken netjes een offerte voor het betreffende bedrijf,of als het er maar een paar zijn.Doen wij het terplekke tijdens de controle.We hebben schuim en stikstof in de auto


ajax

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 13 juni 2006, 22:33:53
Ik ga dat niet roepen,want ik weet dat die bedrijven er zijn.Wij maken netjes een offerte voor het betreffende bedrijf,of als het er maar een paar zijn.Doen wij het terplekke tijdens de controle.We hebben schuim en stikstof in de auto

ja weet ik maar heb een collega van jou gesproken in het beroemde hokje op de campus in utrecht maar hij doet ook niet anders zijn zijn woorden he. En ook sommige van mijn ex collega's doen dit. Mij lijkt het eens een goed plan om een programma zoals kassa eens een camera ophangt en dan gewoon door verschillende bedrijven de blussers te laten controleren dan gaat heel Nederland schrikken dat weet ik echt zeker.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #22 Gepost op: 13 juni 2006, 22:35:09
ja weet ik maar heb een collega van jou gesproken in het beroemde hokje op de campus in utrecht maar hij doet ook niet anders zijn zijn woorden he. En ook sommige van mijn ex collega's doen dit. Mij lijkt het eens een goed plan om een programma zoals kassa eens een camera ophangt en dan gewoon door verschillende bedrijven de blussers te laten controleren dan gaat heel Nederland schrikken dat weet ik echt zeker. 
Nouja,die collega werkt bij een andere bedrijf  ;D


ajax

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 13 juni 2006, 22:37:16
Nouja,die collega werkt bij een andere bedrijf  ;D


dat is maar beter ook. :D

Maar ik denk dat als in NL de systeem van Duitsland word gehanteerd dat je veel meer aan je controle's hebt dan de op dit moment geldende controle's. Ook al is dat eens in de 2 jaar. Trouwens wat ik begreep blijft het voor de haspels wel 1 maal per jaar.


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #24 Gepost op: 13 juni 2006, 22:46:01
Okey daar heb je gelijk in.

maar wat mij nog veel meer ergert is eigenlijk de bedrijven die de controle's doen ik weet uit eigen ervaring dat er heel veel stikkerplakkers lopen die gewoon met een hand vol stikkers door een pand rennen en dan wel gewoon het volle bedrag vragen. Wat ook gebeurd dat een blusser omgevuld moet worden en dat men dan gewoon een rondje rijd nieuwe omvul stikkers er op en klaar is de controleur. En ga nou niet roepen dat gebeurd niet want het gebeurd echt.

Helaas komt het voor ja....  :-\

Maar ik denk daar dus echt bij dat die mensen het werk doen om werk te hebben en niet uit hulpverlenend oogpunt.
  Ta


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #25 Gepost op: 13 juni 2006, 22:47:49


Ten eerste moet je al helemal geen poederblusser hebben  ;D En als je een gewone schuimblusser constantdruk blusser als monteur ophangt in een kantoor dan is hij na 2 jaar ook nog wel goed en op druk. Als een of andere grappemaker hem toch heeft ingedrukt of wat dan ook gaan er echt wel mensne bellen van me blusser drupt stuur ff iemand langs.

En ook schuimblussers kunnen van druk lopen.
Het is niet zo dat die na gebruik áltijd nog druk houden.
  Ta


neb

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #26 Gepost op: 14 juni 2006, 00:55:50
goedendag wie weet hoe ik een stikerplaker herken?


vinma

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 14 juni 2006, 10:35:37
het blijft ook de verantwoordelijkheid van de gebruiker /eigenaar of hij wel of geen aandacht wil schenken aan brandveiligheid

Het IS vooral de verantwoordelijkheid van de gebruiker om WEL aandacht te schenken aan brandveiligheid. De verantwoordelijkheid om geen aandacht aan brandveiligheid te schenken is eigenlijk een niet bestaande term, aangezien deze verantwoordelijkheid wettelijk is geregeld.

Kom ik bij de vraag van "neb":
Je kunt een "stickerplakker" niet zó herkennen (stoppels, een boevenpak en een balkje over zijn ogen ;D). Wat je wél kunt doen, is je onderhoudscontract op de blusmiddelen eens goed tegen het licht houden. Zo weet je welke zaken qua onderhoud/keuringen zijn opgenomen. Bovendien raad ik je aan om eens met je (al dan niet) stickerplakker mee te lopen, en hem te laten uitleggen wát 'ie precies doet, en waarom 'ie het doet.
Het is per slot van rekening een dienst die contractueel is vastgelegd, en waar je als opdrachtgever de rekening voor krijgt (€€€).


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #28 Gepost op: 14 juni 2006, 19:52:53
goedendag wie weet hoe ik een stikerplaker herken?

Het IS vooral de verantwoordelijkheid van de gebruiker om WEL aandacht te schenken aan brandveiligheid. De verantwoordelijkheid om geen aandacht aan brandveiligheid te schenken is eigenlijk een niet bestaande term, aangezien deze verantwoordelijkheid wettelijk is geregeld.

Kom ik bij de vraag van "neb":
Je kunt een "stickerplakker" niet zó herkennen (stoppels, een boevenpak en een balkje over zijn ogen ;D). Wat je wél kunt doen, is je onderhoudscontract op de blusmiddelen eens goed tegen het licht houden. Zo weet je welke zaken qua onderhoud/keuringen zijn opgenomen. Bovendien raad ik je aan om eens met je (al dan niet) stickerplakker mee te lopen, en hem te laten uitleggen wát 'ie precies doet, en waarom 'ie het doet.
Het is per slot van rekening een dienst die contractueel is vastgelegd, en waar je als opdrachtgever de rekening voor krijgt (€€€).
Inderdaad,als het goed is vindt een onderhoudsmonteur het geen probleem als je even met hem meeloopt ;)


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #29 Gepost op: 14 juni 2006, 22:13:52


Ten eerste moet je al helemal geen poederblusser hebben  ;D En als je een gewone schuimblusser constantdruk blusser als monteur ophangt in een kantoor dan is hij na 2 jaar ook nog wel goed en op druk. Als een of andere grappemaker hem toch heeft ingedrukt of wat dan ook gaan er echt wel mensne bellen van me blusser drupt stuur ff iemand langs.

Vandaag een blusser van fabriek af terug gekregen die lekt op de lasnaad van de hals.

Dus gewoon gaatjes in de las. Foutje in de productie,kan gebeuren.
Maar als die blusser daardoor van druk loopt terwijl 'ie al bij de klant hangt....



Inderdaad,als het goed is vindt een onderhoudsmonteur het geen probleem als je even met hem meeloopt ;)

Al hebben sommige mensen er een hekel aan!

Maar de meeste ervaring is bij ons dat de gemiddelde klant geen tijd heeft om mee te lopen. Als er dan eens een andere monteur komt bellen ze het liefste naar de zaak waarom er een ander is,want dan moeten ze er weer tijd in steken om mee te lopen...

Maar ik zit zelf ook altijd in het trapgat op zolder als m'n ketel weer onderhouden wordt,dus ik 'controleer' de werknemer ook! Of die gozer het nou leuk vind of niet!  ;D
  Ta