Douane met optische- en geluidssignalen

Auteur Topic: Douane met optische- en geluidssignalen  (gelezen 73955 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #30 Gepost op: 9 januari 2012, 07:46:22
[offtopicmodus aan]
Ik weet zeker dat het niet zo bedoeld is. Maar het vervoegen van ontlasten blijft soms op mijn lachspieren werken...
Zolang het maar niet werkt op de darmspieren van de sterke arm der wet.
(waar wordt de douane nu mee vergeleken?)

... wat weer een ontlasting is voor de politie...

[snelweerontopicmodus aan]
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #31 Gepost op: 9 januari 2012, 11:30:58
Ik zie het al voor me.........  
De Douane (Customs) geeft een auto een stopteken,  deze auto negeert het stopteken.
(..)
Voor de mensen die denken dat dit niet gebeurt, afgelopen jaar is het mij al 4 a 5 keer gebeurt waarbij er 2 keer vanwege de verkeerssituatie
het voertuig niet bij de halen was. Ook collega's van mij is het overkomen waarbij er zelfs 1 keer om assistentie werd geroepen, echter voordat
deze ook maar in de buurt konden komen was de auto al zonder licht en met hoge snelheid er van door. En voordat mensen gaan zeggen dat
wij geen bevoegdheid voor bepaalde feiten hebben, wij geven al onze tekens op onze ADW of AW bevoegdheid. Alleen als er samen gewerkt word met de politie/KMar mogen wij op een andere wetgeving de transparant aanzeten.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


.G illes

  • Criminoloog (UGent)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Reactie #32 Gepost op: 9 januari 2012, 13:01:08
De Belgische douane mag inderdaad prioritair rijden, dat heeft o.a. te maken met de uitgebreide bevoegdheden die de douaneambtenaren hebben.

"Douaniers hebben het recht om elk voertuig op de openbare weg te onderzoeken, de autopapieren ervan te controleren en het te checken op illegaal gebruik van huisbrandolie. Bovendien zijn zij bevoegd om – in het kader van de wereldeconomie – invoerrechten, accijnzen en btw bij invoer te innen. Zij mogen dus altijd en overal overgaan tot de controle van transportvoertuigen en de goederen die zij vervoeren. Verder hebben ze de bevoegdheid om de bagage te doorzoeken van reizigers en hun cash geld te controleren wanneer ze de Belgische grens overgaan, ongeacht het gebruikte vervoermiddel en de gekozen route."

(bron: http://www.secunews.be/nl/news.asp?ID=109)

De gemotoriseerde brigades - vooral bekend/berucht om hun motorrijders - zijn bewapend en mogen eveneens PVs opstellen van inbreuken op de wegcode. Het is dus perfect mogelijk dat een douanier u een stopteken geeft wegens het niet dragen van uw autogordel etc. Eigenlijk kan 'n douanier uw auto serieus binnenste buiten draaien.  :|

Indien mensen proberen te ontkomen aan controle, kunnen zij achtervolgen, ook op buitenlands grondgebied.





r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #33 Gepost op: 9 januari 2012, 19:01:08
Het is toch van de gekke dat sommige niet zijnde art 141 met weet ik wat voor toeters en bellen en dat de broeders van de douane het moeten doen met een amber balkje op het dak.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #34 Gepost op: 9 januari 2012, 19:10:10
Het is toch van de gekke dat sommige niet zijnde art 141 met weet ik wat voor toeters en bellen en dat de broeders van de douane het moeten doen met een amber balkje op het dak.
En dat terwijl er aardig wat blauw in onze groene motor zit, helaas niet het goede blauw.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


.G illes

  • Criminoloog (UGent)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Reactie #35 Gepost op: 9 januari 2012, 19:35:55
Bij ons zijn zelfs de veiligheidsdiensten van de 4 openbare vervoersmaatschappijen in het bezit van interventiewagens met blauw. (Bus en tram; De Lijn, TEC en MIVB en de spoorwegen; NMBS).  :-\


Sheriff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #36 Gepost op: 9 januari 2012, 19:56:07
Douane en C2000. Daar hebben we het al eens over gehad. Een "gelieerde" gebruiker.

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=41132.0


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #37 Gepost op: 9 januari 2012, 21:10:07
De Belgische douane mag inderdaad prioritair rijden, dat heeft o.a. te maken met de uitgebreide bevoegdheden die de douaneambtenaren hebben.

Mogen ze van mij hier ook mee beginnen, geen geleuter meer met allerhande (gemeentelijke) bijzondere opsporingsambtenaren die zich voordoen als politie, maar een (extra) dienst die zich bezig mag houden met verkeer (staande houdingen en dergelijke) !
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #38 Gepost op: 9 januari 2012, 21:49:40
Mogen ze van mij hier ook mee beginnen, geen geleuter meer met allerhande (gemeentelijke) bijzondere opsporingsambtenaren die zich voordoen als politie, maar een (extra) dienst die zich bezig mag houden met verkeer (staande houdingen en dergelijke) !


Als de burocratie nu eens werd verminderd zou de politie kunnen doen waarvoor ze opgeleid zijn en hoeven niet allerlei mensen gaan denken dat ze ook voor politieagent kunnen gaan spelen.
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #39 Gepost op: 9 januari 2012, 22:37:55
Als de burocratie nu eens werd verminderd zou de politie kunnen doen waarvoor ze opgeleid zijn en hoeven niet allerlei mensen gaan denken dat ze ook voor politieagent kunnen gaan spelen.

Dat heeft niet zo heel veel me burocratie te maken maar met het handig gebruik van de mensen die toch al op straat zijn en alreeds opsporingsambtenaar zijn ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !