USAR.NL

Auteur Topic: USAR.NL  (gelezen 15194 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #10 Gepost op: 2 januari 2005, 11:49:21
we zijn hier in Nederland steengoed in vergaderen,en mooie clubjes oprichten waar een vracht belastingcenten in worden gepompt.Maar op het moment dat deze club zeer waardevol is laten we het maar weer eens afweten,nee dan gaan we maar liever tijd rekken,tijd die ze hadden kunnen gebruiken om allang in Azie te zitten.

Hoe bestaat het in vredesnaam dat er al hoog en breed particulieren in Azie zitten,om daar hulp te bieden :-\ :-\


vergeten

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 2 januari 2005, 11:55:37
Ik heb een paar reddingswerkers van USAR.nl gesproken en deze waren echt over de plas dat ze daar niet naar toe mogen om hulp te bieden.
Ze horen niks, helemaal niks.
Van collega's, vrienden en familie krijgen ze niks anders dan kritiek waarom ze daar niet naar toe zijn.
Eentje gaf al aan dat hij er waarschijnlijk mee stopt.
Op hun site is ook niks te lezen. Zelf met hun update zijn ze gestopt.
En dan weet je het wel.
Ze gaan niet, want in het handboek staat 5000km en daar moet je aan vast houden.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #12 Gepost op: 2 januari 2005, 11:59:41
Ik heb een paar reddingswerkers van USAR.nl gesproken en deze waren echt over de plas dat ze daar niet naar toe mogen om hulp te bieden.
Ze horen niks, helemaal niks.
Van collega's, vrienden en familie krijgen ze niks anders dan kritiek waarom ze daar niet naar toe zijn.
Eentje gaf al aan dat hij er waarschijnlijk mee stopt.
Op hun site is ook niks te lezen. Zelf met hun update zijn ze gestopt.
En dan weet je het wel.
Ze gaan niet, want in het handboek staat 5000km en daar moet je aan vast houden.

 :'( :-X :'(


vergeten

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 2 januari 2005, 12:07:05
U ook een gelukkig nieuwjaar en een gezond 2005.
En niet te veel kritiek, anders stoppen ze er allemaal mee.


helm

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 2 januari 2005, 12:25:06
En niet te veel kritiek, anders stoppen ze er allemaal mee.
Als ze er allemaal mee stoppen, merkt geen enkele hulpbehoevende dat.  :'(
Misschien maar goed als ze er allemaal mee stoppen, usar.nl maakt zichzelf nl. nu al overbodig.


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #15 Gepost op: 2 januari 2005, 12:31:51
't Lijkt me frustrerend genoeg om te willen helpen, maar niet te mogen. :'(

Bureaucratie :-X


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #16 Gepost op: 2 januari 2005, 22:57:13
Het is toch van de zotte, is er ergens een ramp en dan mogen ze niet vanwege 5000 km. Ik weet ze moeten wel ergens een grens stellen, maar dit is toch wel een erg omvangrijke ramp met heel veel ellende.  :'(


Rene112

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 2 januari 2005, 23:03:51
Ik ben geen deskundige als het gaat om de inzetmogelijkheden van USAR.NL.....

Maar volgens mij hebben de getroffen gebieden veel meer baat bij GROTE AANTALLEN nederlandse militairen die helpen bij het opbouwen van de eerste levensbehoeften (tenten/woningen, water, sanitair, voedsel...).

Het lijkt mij niet handig om 65 reddingswerkers van USAR.NL in te zetten als er behoefte is aan duizenden hulpverleners voor bergingswerk en humanitaire hulp.

Dus wat mij betreft zou de vraag veel eerder zijn : hoeveel nederlandse militairen worden nu ingezet of zijn onderweg naar het rampgebied?

groeten,
René de Caluwé
Heerhugowaard


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #18 Gepost op: 3 januari 2005, 00:11:15
Ik ben geen deskundige als het gaat om de inzetmogelijkheden van USAR.NL.....

Maar volgens mij hebben de getroffen gebieden veel meer baat bij GROTE AANTALLEN nederlandse militairen die helpen bij het opbouwen van de eerste levensbehoeften (tenten/woningen, water, sanitair, voedsel...).

Het lijkt mij niet handig om 65 reddingswerkers van USAR.NL in te zetten als er behoefte is aan duizenden hulpverleners voor bergingswerk en humanitaire hulp.

Dus wat mij betreft zou de vraag veel eerder zijn : hoeveel nederlandse militairen worden nu ingezet of zijn onderweg naar het rampgebied?

groeten,
René de Caluwé
Heerhugowaard

Ik heb geen idee Rene, nog niets gehoord, maar als er een uitvraag zou komen zou ik zeker daarheen willen....zet mijn naam maar op de lijst.....doe hier wel mijn druppel op de gloeiende plaat richting 555, maar zou best daarheen willen om te helpen opbouwen....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #19 Gepost op: 3 januari 2005, 11:09:59
Ik ben geen deskundige als het gaat om de inzetmogelijkheden van USAR.NL.....

Maar volgens mij hebben de getroffen gebieden veel meer baat bij GROTE AANTALLEN nederlandse militairen die helpen bij het opbouwen van de eerste levensbehoeften (tenten/woningen, water, sanitair, voedsel...).

Het lijkt mij niet handig om 65 reddingswerkers van USAR.NL in te zetten als er behoefte is aan duizenden hulpverleners voor bergingswerk en humanitaire hulp.

Dus wat mij betreft zou de vraag veel eerder zijn : hoeveel nederlandse militairen worden nu ingezet of zijn onderweg naar het rampgebied?

groeten,
René de Caluwé
Heerhugowaard
in de Telegraaf stond vanochtend dat het goed zou zijn om de Genie daar naar toe te sturen ;)
maar zoals je ziet vindt een ieder het een blamage dat USAR daar niet zit :-X