Doden en gewonden bij zwaar ongeval A31 Duitsland (nabij grens Enschede) 18-11-2011

Auteur Topic: Doden en gewonden bij zwaar ongeval A31 Duitsland (nabij grens Enschede) 18-11-2011  (gelezen 76185 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
dit doet mij weer denken aan de mist-ongevallen van Prinsenbeek en Breda destijds. :(


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
@Madmedic

Ben je gisteravond ook zelf bij het ongeval geweest?
Kun je eens aangeven hoe de procedure is of hoe e.e.a. gisteravond verlopen is?

Ik kan me voorstellen dat er eerst een melding komt van een ongeval. Er worden een aantal eenheden gestuurd en hoe is het verloop daarna?

Trouwens, ook de hartelijke groetjes terug.  :)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Madmedic

  • AVK-ACH-OvDG (Duitsland)
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 42
    • Wunsch-Ambulance e.V.
Citaat
...Ben je gisteravond ook zelf bij het ongeval geweest?...

ähm.. nee.. ik woon er 300 kilometer vandaan.. in Eschede ...daar waar op 3 Juni 1998  de ICE -trein op z´n kant ging...

groetjes,
marinus


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
2011-11-18 Ongeval Duitsland eist drie levens

User: ZoIsEnschede

Aan de dekens te zien die een aantal SO's omhebben is ook he THW ingezet, ik gok dat de verlichting die je ziet op het filmpje ook van deze "club" afkomstig is.
Enorme inzet, minimaal 50 auto's betrokken aangezien dit getal ergens op een auto staat gespoten.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
dit doet mij weer denken aan de mist-ongevallen van Prinsenbeek en Breda destijds. :(
Tja, daar moest ik eigenlijk ook weer aan terug denken. :-X


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
ähm.. nee.. ik woon er 300 kilometer vandaan.. in Eschede ...daar waar op 3 Juni 1998  de ICE -trein op z´n kant ging...

groetjes,
marinus

Aha, ok. Dat is een beetje te ver he. Het was gisteravond ook niet te doen. Het zat echt potdicht.
Goed, in ieder geval bedankt voor je antwoord.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


PingPong

  • Reanimatie / AED Bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,920
  • Burgerhulpverlener Harlingen e.o.
    • Scannernet
8 doden bij verkeersongevallen Duitsland

Bij twee ongevallen in Duitsland zijn sinds vrijdagavond acht mensen omgekomen. Tientallen anderen raakten gewond. Beide ongevallen gebeurden niet ver van de grens met Nederland.

Op de Duitse A31, net over de grens bij Enschede, ontstond vrijdagavond kort na 7 uur een kettingbotsing. Twee mannen en een vrouw kwamen om het leven, aldus een politiewoordvoerder. De twee mannen zijn Duitsers, de identiteit van de vrouw is nog niet bekend. ,,Ook zijn er 35 gewonden gevallen, van wie 14 ernstig”, aldus de zegsman. Over de identiteit van de gewonden kon hij niets zeggen.

Na de kettingbotsing bood het Nederlandse Korps landelijke politiediensten (KLPD) hulp aan, maar volgens de Duitse politie werden Nederlandse agenten en Nederlands ambulancepersoneel niet betrokken bij de hulpverlening.

In Aken, niet ver van de Limburgse grensplaats Vaals, botsen zaterdagmorgen om 1.20 uur door onbekende oorzaak twee personenautos op elkaar. Vijf mensen kwamen om, twee anderen raakten zwaargewond. Een politiewoordvoerder zei dat de identiteit van de slachtoffers nog niet bekend is, maar dat vaststaat dat het geen Nederlanders zijn. Het was niet mistig.

Bron: ANP
Harlingen, wereldstad! <3


PingPong

  • Reanimatie / AED Bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,920
  • Burgerhulpverlener Harlingen e.o.
    • Scannernet
Harlingen, wereldstad! <3


riromic

  • bhv
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,409


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
twee "gelukkige omstandigheden"te beoordelen naar de foto's:
Er zijn zo te zien geen zware vrachtauto's bij betrokken en er is waarschijnlijk ook geen brand uitgebroken...