Pagertopic: Tips en vragen over pagers en het programmeren van deze

Auteur Topic: Pagertopic: Tips en vragen over pagers en het programmeren van deze  (gelezen 170796 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
(Hele grote schop)

Iemand die infostreams kan programeren, of iemand die nog een programeersetje heeft?


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Komt te vervallen  ;)


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Betreft: Jupiter Pro Apollo V7.1

Mijn piepertje heeft een probleem: hij gaat af op de meest onwenselijke momenten. Maar vandaag is dit níet het probleem, er is nog een andere.

Nouja, eigenlijk een uitdaging. Als volgt:
Een kennis van me heeft met een programmeerset alle capcodes gelabeld en van een apart muziekje voorzien. Perfect. Echter die kennis is momenteel even buiten beeld, maar ik wil toch graag een capcode (monitor Rotterdam) vervangen voor een andere (monitor Z-H-Z). Kan ik dit ongestraft doen op de 'handprogrammeer'-manier (batterij er uit enz enz) zonder dat alle labels en tooncodes gewist worden? Of reset 'ie zichzelf op het moment dat ik de programmeermodus in ga?

Wie kan mij helpen? :)


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Betreft: Jupiter Pro Apollo V7.1

ik wil toch graag een capcode (monitor Rotterdam) vervangen voor een andere (monitor Z-H-Z). Kan ik dit ongestraft doen op de 'handprogrammeer'-manier (batterij er uit enz enz) zonder dat alle labels en tooncodes gewist worden? Of reset 'ie zichzelf op het moment dat ik de programmeermodus in ga?

Als je een capcode handmatig veranderd zal het bijbehorende label automatisch gewist worden. De pager ziet een andere code en dus zal de code als label getoond worden (zoals standaard ook het geval is). De rest van de codes/labels en andere instellingen blijven gewoon behouden. Dus als jij 1403003 erin zet dan zal de pager ook 1403003 als label tonen, totdat hij ooit weer aan de computer wordt gehangen. In nieuwere versies zijn de labels ook handmatig te programmeren.


guest4965

  • Gast
Mijn ervaring is dat als je hem op de hand programmeert, dat dan alle capcodes het label van de capcode krijgen (dus het nummer). Alle instellingen veranderen, dit komt doordat je (als je er eentje wilt veranderen) alle capcodes moet doorlopen. Dus alles valt (volgens mij) weg. ::)


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Mijn ervaring is dat als je hem op de hand programmeert, dat dan alle capcodes het label van de capcode krijgen (dus het nummer). Alle instellingen veranderen, dit komt doordat je (als je er eentje wilt veranderen) alle capcodes moet doorlopen. Dus alles valt (volgens mij) weg. ::)

Nee hoor, alleen de aangepaste capcode. Misschien heb je een gare (sorry) pieper :)


jabmarijnissen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
ik heb er nog een van de eerste serie,als je daar een code veranderd gebeurd er met de rest van de cabcode's niets,Wat je wel moet doen is de overige instellingen opnieuw instellen.


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Hey Rolanddeg,

Woon je in de regio of in de omgeving regio ZHZ?
Ik wil hem wel voor je programmeren hoor als het handmatig niet lukt.
Waar nodig ff contact via PB. ;)


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Ik ben bang dat jij een PM'etje hebt! ;)

Iedereen in ieder geval hartelijk dank, ben weer een stukje wijzer geworden in de moderne alarmeringstechniek!


Henkie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 365
Mijn broertje heeft de nieuwe jupiter V.9.1

Degene die hem zou programmeren heeft een programeer unit via de Parallele poort. Maar deze pager is alleen te programeren via een unit met USB aansluiting. Weet iemand hier een andere oplossing voor? Of woont er iemand in de buurt die deze voor hem wil programmeren?

Mvg,

Henkie