Brandweervrouwen

Auteur Topic: Brandweervrouwen  (gelezen 34896 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Milou

  • Gast
Gepost op: 28 juli 2005, 15:30:38
Enige tijd geleden ben ik betrokken geraakt bij een ernstig verkeersongeval waarbij ik door de brandweer uit de auto ben gehaald, ik weet door die ervaring hoe belangrijk het is dat je snel de juiste hulp krijgt.

Door die ervaring realiseerde ik me dat ik meer voor de maatschappij zou kunnen betekenen.

Ik ben nu een half jaar verder en overtuigd van het feit dat ik een baan bij de brandweer ambieer naast mijn huidige baan.

Aangezien ik geen brandweervrouwen in mijn omgeving ken en graag zou willen weten hoe vrouwen hun werk bij de brandweer ervaren, ben ik benieuwd of er brandweervrouwen op dit forum actief zijn en wellicht een berichtje willen plaatsen  over hoe ze het werken als brandweervrouw ervaren.

En natuurlijk ook van de brandweermannen die me iets kunnen vertellen over het werken met vrouwlijke collega's.




Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1 Gepost op: 28 juli 2005, 15:37:26
Tja,bijzonder verhaal Milou.je raakt betrokken bij een ongeval,en raakt daardoor besmet met het "brandweervirus""
je intentie "het iets willen betekenen voor de maatschapij" is in iedergeval de goede.Dat is een instelling waar de meeste mensen het voor doen bij de brandweer,althans ik wel.

Mijn ervaringen met vrouwelijke brandweercollega,s zijn zeer positief,ze pakken net zo hard aan als de mannelijke collega,s.Er zijn een paar brandweervrouwen op het forum,en ik weet zeker dat zij jou alles willen vertellen over het mooie brandweervak.
Ik zeg, welkom bij de brandweer en zet em op ;)

Enne..als je je eigen registreert heb je zoveel meer mogelijkheden van het forum  ;)


Gast48368

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 28 juli 2005, 16:26:45
Ieder korps is weer anders...........maar je moet het gewoon "ervaren". Ik ben destijds als eerste vrouw van de hele gemeente begonnen. Toen ik mij voorstelde aan de groep, zijnde koffiejuffrouw, geloofden ze dat ook nog........ :-X ;D ;D ;D
Maar het is en blijft een prachtig beroep, al gaat er steeds meer vrije tijd inzitten. Maar dat moet je dan maar voor je "hobby"overhebben.
Daarintegen blijf je wel goed up too date met alle facetten van het vak. Is heel belangrijk.


En het samenwerken tussen man-vrouw is gezien mijn ervaring gelijk aan ieder ander beroep.

Je moet daarintegen wel tegen een stootje kunnen, en uiteraard tegen mannlijke "humor"  ;D


Tips en trics kunnen aangevraagd worden via pb  ;) ;D


Wil je meer weten, vraag maar raak  ;)


McFozzy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 174
  • OBM + AHBM-Preventie
Reactie #3 Gepost op: 28 juli 2005, 17:22:06
Een vrouw of meerdere bij een korps (er is zelfs een blusploeg in een dorp hier in de buurt die overdag uit bijna alleen maar vrouwen bestaat) vindt ik persoonlijk er leuk. Leuk omdat de gesprekken dan ook eens ergens anders overgaan. Wat betreft werk nooit problemen mee gehad. Gewoon elkaars sterke punten gebruiken.

Veel succes bij de brandweer


marcel-beets

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 294
  • hoofdbrandwacht + ademluchtmedewerker
Reactie #4 Gepost op: 29 juli 2005, 16:12:51
bij ons in het vrijwillige brandweerkorps  zijn ook 2 vrouwen actief  en dat gaat echt perfect  

ze weten van aanpakken en draaien prima mee in het team

bij ons werd eerst wel een beetje gegrapt over de brandweervrouwen maar daar moet je een beetje tegen kunne en gewoon die kerels af en toe even terugpakken natuurlijk  :laugh:


Milou

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 30 juli 2005, 13:02:37
Ieder korps is weer anders...........maar je moet het gewoon "ervaren". Ik ben destijds als eerste vrouw van de hele gemeente begonnen. Toen ik mij voorstelde aan de groep, zijnde koffiejuffrouw, geloofden ze dat ook nog........ :-X ;D ;D ;D
Maar het is en blijft een prachtig beroep, al gaat er steeds meer vrije tijd inzitten. Maar dat moet je dan maar voor je "hobby"overhebben.
Daarintegen blijf je wel goed up too date met alle facetten van het vak. Is heel belangrijk.


En het samenwerken tussen man-vrouw is gezien mijn ervaring gelijk aan ieder ander beroep.

Je moet daarintegen wel tegen een stootje kunnen, en uiteraard tegen mannlijke "humor"  ;D


Tips en trics kunnen aangevraagd worden via pb  ;) ;D


Wil je meer weten, vraag maar raak  ;)
bedankt voor je reaktie firefamke!

Wat ik uit je reaktie begrijp is dat je als "vrijwilliger" bij de brandweer werkt, is het te combineren met een volledige baan, dit ivm de beschikbaarheid.



Ik werk nu ook in een zogenaamde "mannenwereld" en  ben wel wat gewend tav mannenhumor ;)  ;D

Maar wie weet kan ik nog wel wat goeie tips van je gebruiken, hoe werkt een pb middels dit forum?


Melvin

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 30 juli 2005, 14:56:49
Ik heb mijn vriendin ontmoet bij de brandweer.
Ik ging naar cursus en zij zat ook daar op cursus.
Ik zat eerst bij een ander korps maar sinds 3 jaar wonen we samen en zitten we bij elkaar in  het korps.
Er waren wel een paar regels zoals dat we niet bij elkaar mochten lopen zoals 1-2  of 3-4. Maar ik moet zeggen dat ze net zo hard haar best doet ( of nog meer ) als een man. Ze doet hetzelfde en word niet gespaart bij ons in het korps. FiremanR  ( Ronald ) kent haar ook hoewel hij bij Terneuzen zit en wij bij korps Hoek ( Mauritsfort ).


Marc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 254
Reactie #7 Gepost op: 30 juli 2005, 15:39:11
misschien iets voor een nieuwe topic,.post je foto's van brandweer vrouwen ;D


Target77

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 30 juli 2005, 15:46:12
bedankt voor je reaktie firefamke!

Wat ik uit je reaktie begrijp is dat je als "vrijwilliger" bij de brandweer werkt, is het te combineren met een volledige baan, dit ivm de beschikbaarheid.



Ik werk nu ook in een zogenaamde "mannenwereld" en  ben wel wat gewend tav mannenhumor ;)  ;D

Maar wie weet kan ik nog wel wat goeie tips van je gebruiken, hoe werkt een pb middels dit forum?




Milou,

Als je je registreerd kan je persoonlijke berichten (pb) naar elkaar sturen van forumlid tot forumlid....dit is onafhankelijk van je e-mail...dus die kan geheim blijven.
Registreren kost niks en is zo gebeurd.  ;)

Met vriendelijke groet,

Ben Bousché
Global Moderator Hulpverleningsforum


ambulance mark

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 30 juli 2005, 15:47:36
Ik heb laatst wel ergens een foto gezien op een site, was een foto van een vrouw als comandant bij de brandweer. Dat vond ik wel mooi een vrouw die een klup mannen aan het werk zet.

en de foto heb ik niet opgeslagen en ik weet ook niet meer welke site het was.