Bewapening alle rangen

Auteur Topic: Bewapening alle rangen  (gelezen 39729 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Waus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #50 Gepost op: 16 november 2015, 21:25:36
Mooi verhaal. Maar toch heb ik liever z'n ding aan m'n koppel als ik z'n figuur tegenkom. En ik hoe meer collega's met z'n ding, hoe beter.


tazbrw

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 392
Reactie #51 Gepost op: 16 november 2015, 21:37:50
Als ik zo'n figuur tegen kom is het status 9 naar een veilige plek toe, ook al heb ik een blaffer aan mn riem. Laat de mensen die beter getraind en betere wapens hebben maar komen.

Ik ga ook wel is met vrijwilligers de straat op met of zonder vuurwapen. Ik vind dat er geen verschil in zit. Alleen ga je niet zo snel naar vuurwapen meldingen toe.
Groeten,  Tazbrw


Folkert

  • Student
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 128
Reactie #52 Gepost op: 16 november 2015, 22:15:44
Citaat van: Waus link=msg=1385326 date=1447705536
Mooi verhaal. Maar toch heb ik liever z'n ding aan m'n koppel als ik z'n figuur tegenkom. En ik hoe meer collega's met z'n ding, hoe beter.
En ik zou beginnen met het fulltime dragen van het zware vest.  98uiye Is dat ding überhaupt beschikbaar voor de VP?




Een schild wat gebruikt is in het Bataclan theater (Bron: 20Minutes.fr)


Waus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #53 Gepost op: 17 november 2015, 10:10:29
Citaat van: Folkert link=msg=1385354 date=1447708544
En ik zou beginnen met het fulltime dragen van het zware vest.  98uiye Is dat ding überhaupt beschikbaar voor de VP?




Een schild wat gebruikt is in het Bataclan theater (Bron: 20Minutes.fr)

Haha dat lijkt me toch minder functioneel werken. Er blijft altijd een veiligheidsutopie..
hier rijden VP in normale noodhulpvoertuigen dus die kunnen z'n vest ook pakken.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #54 Gepost op: 17 november 2015, 10:22:12
Citaat van: tazbrw link=msg=1385330 date=1447706270
Alleen ga je niet zo snel naar vuurwapen meldingen toe.
Ik denk dat het sowieso een foute zaak is als VP'ers naar dat soort meldingen mee rijden. Dat is echt problemen zoeken waar je voor bent opgeleid.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Maxell01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
Reactie #55 Gepost op: 17 november 2015, 19:06:30
Citaat van: kaasje link=msg=1385416 date=1447752132
Ik denk dat het sowieso een foute zaak is als VP'ers naar dat soort meldingen mee rijden. Dat is echt problemen zoeken waar je voor bent opgeleid.
@kaasje ben ik met je eens maar een VP-er  kan ook ieder moment van de dienst tegen een wacko aanlopen., en dat hoeft geen terrorist te zijn. Sla de krant maar open.... Er zijn altijd mensen die cynisch over VP-ers doen. e050 Wake up


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #56 Gepost op: 17 november 2015, 23:37:54
Als je zo 'bang' bent om tegen dat soort situaties aan te lopen zonder vuurwapen kun je er mogelijk beter voor kiezen om je kloffie in te leveren.
De verandering die je zo graag wilt zit er op (korte termijn) niet in.
Kun je hoog en laag springen, gebeuren gaat het niet.


Maxell01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
Reactie #57 Gepost op: 18 november 2015, 14:27:04
Citaat van: PietjePuk link=msg=1385632 date=1447799874
Als je zo 'bang' bent om tegen dat soort situaties aan te lopen zonder vuurwapen kun je er mogelijk beter voor kiezen om je kloffie in te leveren.
De verandering die je zo graag wilt zit er op (korte termijn) niet in.
Kun je hoog en laag springen, gebeuren gaat het niet.
Niet voor niets luiden VP-ers de noodklok zoals je in de media hebt kunnen lezen alsmede LOPV reden temeer om hier aandacht aan te schenken. Dat ook deze mensen serieus worden genomen. Veel VP-ers stoppen of zijn gestopt om het feit dat ze niet serieus worden genomen. Misschien is het wel goed dat de VP-ers hun kloffie inleveren, kijken wat ze zeggen. Of misschien helemaal afschaffen. Goede is dat veel beroeps ook vinden dat ze als volwaardig aangezien moeten worden maar dat de politiek en KL dit nog niet willen zien.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #58 Gepost op: 18 november 2015, 15:31:08
Citaat van: Maxell01 link=msg=1385795 date=1447853224
Niet voor niets luiden VP-ers de noodklok zoals je in de media hebt kunnen lezen alsmede LOPV reden temeer om hier aandacht aan te schenken. Dat ook deze mensen serieus worden genomen. Veel VP-ers stoppen of zijn gestopt om het feit dat ze niet serieus worden genomen. Misschien is het wel goed dat de VP-ers hun kloffie inleveren, kijken wat ze zeggen. Of misschien helemaal afschaffen. Goede is dat veel beroeps ook vinden dat ze als volwaardig aangezien moeten worden maar dat de politiek en KL dit nog niet willen zien.
Maar weet je wat het verschrikkelijke cynische van de acties van de LOPV is? Dat nu de eenheid zegt, oké als je daarvoor dus niet voor opgeleid bent, dan mag dat ook niet langer. Ik heb het idee dat de acties van de LOPV het averechtse effect hebben gehad.

Toen de beroepscollega's staakten voor een betere CAO deden wij ook mee, wellicht dat die beroepscollega's nou ook solidair moeten zijn met ons. Wij hebben beloftes moeten maken over inzet e.d. laat de NP nou maar eens hard vertellen op welke datum wij op welke verbeteringen mogen rekenen.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #59 Gepost op: 21 november 2015, 05:01:34
In een aflevering van het Belgische TV programma: Alloo bij de lokale politie, zei een wijk agent iets zeer intelligents over zijn vuurwapen en het dragen daarvan. Dacht even met jullie delen:
Citaat
Als je solliciteert als inspecteur bij de politie, je volgt je opleiding en leert schieten. Dan weet je, je draagt een wapen aan je riem. Ik heb geen ethisch bezwaar om een wapen te dragen, ik weet waarom het er hangt. Ik hoop het van mijn leven nooit te moeten gebruiken, maar als ik het moet gebruiken dan weet ik dat het is omdat het nodig is. Het is niet dat ik het zeg dat ik het nooit wil gebruiken. Als ik daardoor iemand anders kan helpen of mijn leven kan redden dan zal ik het wel gebruiken.
Bron:http://vtm.be/video/volledige-afleveringen/id/256704167868000 rond 15:00 ongeveer.

Zeer sympathieke wijkagent overigens.