Vraagje over 24-uurs dienst

Auteur Topic: Vraagje over 24-uurs dienst  (gelezen 7150 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Code3NL

  • Manschap A, brandweer Heerjansdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
    • Code3NL Emergency vehicles photo and videography
Gepost op: 7 december 2015, 15:43:45
Momenteel ben ik bezig met de opleiding Manschap-A voor de vrijwilligers, later wil ik wel doorstromen naar de beroeps. Nu is mijn vraag, zijn er korpsen waar het mogelijk is om een 24-uurs dienst mee te draaien om te kijken hoe dat is?

Als er iemand is die mij in contact kan brengen met iemand die mij verder kan helpen graag, of misschien iemand die hierbij zelf kan helpen?

Alvast bedankt!  ;)

Gr, Glenn




Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #1 Gepost op: 7 december 2015, 15:58:26
Manschap A voor vrijwilligers is hetzelfde als voor beroeps, maar dat terzijde :)

Er zijn veel korpsen die regelmatig een stagiair meenemen. Het werkt toch het beste om je eigen contacten aan te spreken of gewoon eens zelf langs te gaan op een beroepspost. Wie niet waagt, die niet ..... etc.

Ik raad het brandweerlieden-in-opleiding overigens zeer aan! Altijd goed om eens te kijken hoe het vak geleefd en beleefd wordt in een 24-uursdienst. De meeste ploegen zijn heel bereidwillig, zeker als je taart in het vooruitzicht stelt! :P
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #2 Gepost op: 7 december 2015, 16:16:40
Citaat van: Danny722 link=msg=1390335 date=1449500306
Manschap A voor vrijwilligers is hetzelfde als voor beroeps, maar dat terzijde :)

Er zijn veel korpsen die regelmatig een stagiair meenemen. Het werkt toch het beste om je eigen contacten aan te spreken of gewoon eens zelf langs te gaan op een beroepspost. Wie niet waagt, die niet ..... etc.

Ik raad het brandweerlieden-in-opleiding overigens zeer aan! Altijd goed om eens te kijken hoe het vak geleefd en beleefd wordt in een 24-uursdienst. De meeste ploegen zijn heel bereidwillig, zeker als je taart in het vooruitzicht stelt! :P

Precies wat hierboven staat ja! ;D

Binnenlopen, hebben ze meteen een gezicht bij je, komt ook een stuk beter over dan een ''lui'' mailtje :P

En een pak koeken o.i.d. doet het altijd goed!

 >:D
If you can dream it, you can do it.


Code3NL

  • Manschap A, brandweer Heerjansdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
    • Code3NL Emergency vehicles photo and videography
Reactie #3 Gepost op: 10 december 2015, 05:26:55
Dat de opleiding hetzelfde is weet ik inderdaad haha. Ik zal eens bij kazernes langs gaan. Bedankt voor de tips O0