Huisbezoek en contacten politie (veiligheidsonderzoek)

Auteur Topic: Huisbezoek en contacten politie (veiligheidsonderzoek)  (gelezen 13917 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Gerritdej

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #10 Gepost op: 26 oktober 2016, 13:11:37
Citaat van: DiNozzo link=msg=1454209 date=1477479842
Ik zeg niet dat het erg is. Ik zeg wat normaal gesproken de consequenties zijn, en vervolgens dat ik niet weet hoe ze naar dit geval kijken. Vervolgens voeg ik een persoonlijke noot van verbazing toe.


In ieder geval bedankt voor je antwoord.

Je zegt dat je alles gemeld hebt zelf, alleen ik zal toch niet de enige zijn die iets vergeten is wat in het verleden gebeurt is...  Ik bedoel zware delicten oke, maar dingen als dit zou ik me niet voor kunnen stellen dat ik de enige ben die zo iets vergeet.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #11 Gepost op: 26 oktober 2016, 13:20:18
Ik denk zelf ook dat het wel mee zal vallen, maar het zal niet in je voordeel spreken. Men kan natuurlijk de vraag stellen "Wat vergeet hij nog meer te zeggen?".
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


MrOfficer

  • Hoofdagent eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 92
Reactie #12 Gepost op: 26 oktober 2016, 15:49:19
Inderdaad, de redenatie dat ze zich nu afvragen wat je nog meer achtergehouden hebt is één die zeker is. Je kan nu niks meer er aan doen, afwachten of ze er zwaar aan tillen.
Kans dat je er vragen over gaat krijgen is aanwezig, zorg dat je niet met je bek vol tanden staat, maar dat je adequate kan reageren. Succes, we horen graag wat het resultaat van je onderzoek is!


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #13 Gepost op: 26 oktober 2016, 23:42:26
Ik heb op het formulier bi de vraag: Ben je ooit in contact geweest met politie of justitie? ook Nee ingevuld omdat ik er simpelweg van uit ging dat dit om zaken ging zoals een aanhouding, veroordeling of iets dergelijks. Nu denk ik dat ik maar Ja ga aankruisen en heel heel heel lang nadenken over hoe vaak ik in een fuik gereden ben, alcoholcontrole heb gehad of alle keren dat ik op het bureau heb gezeten voor aangiftes... pff.. dat wordt me een rijtje zeg.

Wil absoluut openheid van zaken geven, maar dat soort dingen leek me TE triviaal om noemenswaardig te zijn. Kennelijk niet dus, goed om te weten.


Kenar95

  • Sollicitant Politiekundige Oost-Nederland verkort
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 162
Reactie #14 Gepost op: 27 oktober 2016, 08:45:44
Citaat van: Proost link=msg=1454312 date=1477518146
Ik heb op het formulier bi de vraag: Ben je ooit in contact geweest met politie of justitie? ook Nee ingevuld omdat ik er simpelweg van uit ging dat dit om zaken ging zoals een aanhouding, veroordeling of iets dergelijks. Nu denk ik dat ik maar Ja ga aankruisen en heel heel heel lang nadenken over hoe vaak ik in een fuik gereden ben, alcoholcontrole heb gehad of alle keren dat ik op het bureau heb gezeten voor aangiftes... pff.. dat wordt me een rijtje zeg.

Wil absoluut openheid van zaken geven, maar dat soort dingen leek me TE triviaal om noemenswaardig te zijn. Kennelijk niet dus, goed om te weten.

Als ik het goed begrijp wordt op het formulier wel echt de situaties bedoeld waarbij je door eigen toedoen/foute gedragingen etc. met de politie in aanmerking bent gekomen. Zo wordt er ook gevraagd aan welke zaken je verslaafd ('afhankelijk' uit mijn hoofd) bent, moet je hier dan invullen 'bed' en 'koffie'?  ^-^

Ik dacht dat het in bovenstaand verhaal gaat om het thuisbezoek, daar zal vast nogmaals gevraagd worden of je wel eens in contact bent geweest met de politie, en daar kun je ook alle andere situaties opnoemen in het kader van de openheid en gelijk beargumenteren dat het standaard controles waren etc.

Correct me if I'm wrong, maar ik heb niet de intentie om op het persoonsformulier in te vullen dat ik wel eens een standaard alcoholcontrole achter het stuur heb gehad.
Sollicitant Politiekundige


Charlie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 141
Reactie #15 Gepost op: 27 oktober 2016, 10:32:30
Ik denk dat het het beste is om in dit soort gevallen zo min mogelijk zelf dingen erbij te verzinnen. Bij vragen over het formulier kun je altijd w&s bellen, maar de vraag: ben je ooit in aanraking gekomen met de politie? is gewoon erg simpel. Ze trekken het toch wel na en als het alleen gaat om die keer dat je geen licht op je fiets had dan zal het wel loslopen.
Aspirant


Gerritdej

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #16 Gepost op: 27 oktober 2016, 10:50:18
Niet sarcastisch bedoeld ofzo hoor, maar dan is bijna iedereen boven de 18 jaar in aanraking met politie geweest, als een alcoholcontrole er ook al onder valt. Mij werd namelijk bij het huisbezoek verteld, dat ik tijdens dit gesprek gewoon op alles wat naar boven kwam en op alle vragen eerlijk moest gaan antwoorden.

Dus mocht er inderdaad, zoals bij mij dingen zijn die je vergeten bent in te vullen en ze wijzen je erop dat je bepaalde dingen vergeten bent, die wel in het systeem staan, dat je dan alsnog de kans krijgt om het uit te leggen.


Ik ben allang blij dat ik niet de enige ben die een alcoholcontrole vergeten is in te vullen op het formulier. :P


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #17 Gepost op: 27 oktober 2016, 10:56:56
Worden de huisbezoeken (ruim) van tevoren aangekondigd en worden er ook (zo nu en dan) bezoekjes gebracht aan de buren ?


Sheppard

  • Aspirant Hoofdagent eenheid Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 215
Reactie #18 Gepost op: 27 oktober 2016, 11:01:10
Je kunt beter ja invullen en dat het niet nodig is dan nee en het is wel nodig. Laat alleen maar zien dat je open bent, ookal is het niet van toepassing. Het is maar een tip :)


Charlie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 141
Reactie #19 Gepost op: 27 oktober 2016, 11:33:17
Gerrit ik snap je punt helemaal, bij mij kwam dezelfde gedachte op, maar ja blijft een beter antwoord dan nee in dit geval.
Aspirant