Huisbezoek en contacten politie (veiligheidsonderzoek)

Auteur Topic: Huisbezoek en contacten politie (veiligheidsonderzoek)  (gelezen 13934 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #20 Gepost op: 27 oktober 2016, 12:15:01
Citaat van: Thor link=msg=1454346 date=1477558616
Worden de huisbezoeken (ruim) van tevoren aangekondigd en worden er ook (zo nu en dan) bezoekjes gebracht aan de buren ?

Ja, en nee.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


guest15549

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 27 oktober 2016, 13:49:02
Bij mij was een gesprek met een wijkagent wegens een vermeende belediging (waarbij ik nooit ergens formeel als verdachte werd aangemerkt) al 'in contact geweest met de politie'.

In alle onschuld beantwoorde ik die vraag met 'nee' terwijl ik bovenstaande wel gedetailleerd uitlegde tijdens het huisbezoek, dat werd niet gewaardeerd.


Gerritdej

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #22 Gepost op: 27 oktober 2016, 14:28:34
Citaat van: RS496 link=msg=1454362 date=1477568942
Bij mij was een gesprek met een wijkagent wegens een vermeende belediging (waarbij ik nooit ergens formeel als verdachte werd aangemerkt) al 'in contact geweest met de politie'.

In alle onschuld beantwoorde ik die vraag met 'nee' terwijl ik bovenstaande wel gedetailleerd uitlegde tijdens het huisbezoek, dat werd niet gewaardeerd.


Maar je bent vervolgens wel toegelaten ?

Ik heb FF rondgekeken op andere forums etc. En ik zie dat ik niet de enige ben, dus zal vast wel goed komen
 ( hoop ik. ) ik snap het punt overigens wel van de forum leden hier, dat je eerlijk en oprecht dient te zijn, maar nogmaals dit was ik echt vergeten hoe dom het ook klinkt. Ik heb in beide gevallen wel gewoon tekst en uitleg gegeven toen er naar gevraagd werd.

Maar goed hoe ik er tegen aan kijk lijkt het me niet een heel groot probleem ( ik las ergens dat je zelfs met een veroordeling toegelaten kan worden als het langer dan 5 jaar geleden gebeurt zou zijn ) dus zo erg is mijn situatie gelukkig niet  :P

Ik krijg volgende week de uitslag, dus ben benieuwd..


guest15549

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 27 oktober 2016, 15:25:02
Citaat van: Gerritdej link=msg=1454364 date=1477571314

Maar je bent vervolgens wel toegelaten ?
Nee

Citaat
k heb FF rondgekeken op andere forums etc. En ik zie dat ik niet de enige ben, dus zal vast wel goed komen
 ( hoop ik. )
Dat dacht ik ook

 
Citaat
ik snap het punt overigens wel van de forum leden hier, dat je eerlijk en oprecht dient te zijn, maar nogmaals dit was ik echt vergeten hoe dom het ook klinkt. Ik heb in beide gevallen wel gewoon tekst en uitleg gegeven toen er naar gevraagd werd.
Ik was het in die zin ook 'vergeten' omdat bij 'in aanraking met de politie' ik eerder denk aan verdacht worden van iets, strafbeschikkingen krijgen en dat soort spul. Op deze manier is bijna iedereen wel eens 'in aanraking geweest met de politie'


Citaat
Maar goed hoe ik er tegen aan kijk lijkt het me niet een heel groot probleem ( ik las ergens dat je zelfs met een veroordeling toegelaten kan worden als het langer dan 5 jaar geleden gebeurt zou zijn ) dus zo erg is mijn situatie gelukkig niet  :P
Het gaat er niet alleen om dat je in aanraking bent geweest en waarvoor, maar ook dat je het niet zelf hebt verteld.

Citaat
Ik krijg volgende week de uitslag, dus ben benieuwd..
Ik hoop dat je wordt toegelaten  O0


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #24 Gepost op: 27 oktober 2016, 17:26:07
Dus kort gezegd.... bij het minste of geringste gewoon overal Ja invullen. Ook al zou vrijwel lederen die ooit op straat komt hier dan ja in moeten vullen.


Gerritdej

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #25 Gepost op: 27 oktober 2016, 18:00:01
Citaat van: Proost link=msg=1454411 date=1477581967
Dus kort gezegd.... bij het minste of geringste gewoon overal Ja invullen. Ook al zou vrijwel lederen die ooit op straat komt hier dan ja in moeten vullen.


Haha eindelijk iemand die me lijkt te begrijpen  ;D

Leek mij ook stug. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat iedere agent die rondloopt keurig netjes al zijn controles gemeld heeft. Helemaal als, zoals in mijn geval, het om een alcoholcontrole van 5 a 6 jaar terug gaat.


Azijnzeikerd

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #26 Gepost op: 27 oktober 2016, 18:17:50
Hoe lang blijf je eigenlijk opgeslagen in die politiesystemen? 3 jaar, 5 jaar of eeuwig?

Ik kan me best voorstelllen dat je stomweg vergeten bent dat je 8 jaar of 15 jaar geleden een keer in een alcoholfuik gereden bent of een keer een bekeuring hebt gehad voor te hard rijden enz. enz.


guest15549

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 27 oktober 2016, 18:36:23
Citaat van: Azijnzeikerd link=msg=1454422 date=1477585070
Hoe lang blijf je eigenlijk opgeslagen in die politiesystemen? 3 jaar, 5 jaar of eeuwig?

Ik kan me best voorstelllen dat je stomweg vergeten bent dat je 8 jaar of 15 jaar geleden een keer in een alcoholfuik gereden bent of een keer een bekeuring hebt gehad voor te hard rijden enz. enz.

Artikel 8 Wet politiegegevens:

1. Politiegegevens kunnen worden verwerkt met het oog op de uitvoering van de dagelijkse politietaak gedurende een periode van één jaar na de datum van de eerste verwerking.

6. De politiegegevens, die zijn verwerkt op grond van het eerste, tweede en derde lid, worden vernietigd zodra zij niet langer noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de dagelijkse politietaak en worden in ieder geval uiterlijk vijf jaar na de datum van eerste verwerking verwijderd.


Niek

  • NS Veiligheid & Service
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 52
Reactie #28 Gepost op: 27 oktober 2016, 19:57:10
Je kunt niet weten of je je zorgen moet maken. Het ligt er maar net aan wie bezig is met het onderzoek. Iedereen maakt wel eens een vergissing of vergeet dat hij 2 jaar terug dit of dat had gedaan. Maar als een of andere bromsnor die net ruzie heeft gehad met zijn vrouw je onderzoek beoordeelt, kan het zomaar zijn dat het negatief advies wordt.

Laten we gewoon hopen op het beste en positief blijven. Heel veel succes O0


MrOfficer

  • Hoofdagent eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 92
Reactie #29 Gepost op: 27 oktober 2016, 22:49:59
Even een vraagje, beetje voorbarig, maar we zitten nu toch in het onderwerp.
Mocht ik zo ver komen dat ik het formulier ook moet invullen, moet ik dan ja invullen? Enige wat ik ooit heb gehad is een bekeuring van een handhaver omdat ik met mijn scooter onder het rijksmuseum doorreed, wat toen blijkbaar niet meer mocht (zag het bord niet helaas)
Moet ik voor dit nou echt "Ja" invullen? Ik heb voor de rest nooit wat met de politie oid gehad. Schoner strafblad is niet denkbaar 998765