Huisbezoek en contacten politie (veiligheidsonderzoek)

Auteur Topic: Huisbezoek en contacten politie (veiligheidsonderzoek)  (gelezen 13850 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jasir

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
  • veiligheidsregio drenthe 03
Reactie #30 Gepost op: 27 oktober 2016, 22:58:33
Citaat van: MrOfficer link=msg=1454464 date=1477601399
Even een vraagje, beetje voorbarig, maar we zitten nu toch in het onderwerp.
Mocht ik zo ver komen dat ik het formulier ook moet invullen, moet ik dan ja invullen? Enige wat ik ooit heb gehad is een bekeuring van een handhaver omdat ik met mijn scooter onder het rijksmuseum doorreed, wat toen blijkbaar niet meer mocht (zag het bord niet helaas)
Moet ik voor dit nou echt "Ja" invullen? Ik heb voor de rest nooit wat met de politie oid gehad. Schoner strafblad is niet denkbaar 998765

Citaat van: Sheppard link=msg=1454348 date=1477558870
Je kunt beter ja invullen en dat het niet nodig is dan nee en het is wel nodig. Laat alleen maar zien dat je open bent, ookal is het niet van toepassing. Het is maar een tip :)


Gerritdej

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #31 Gepost op: 27 oktober 2016, 23:02:26
Voor de rechter geweest?

Een veroordeling door de rechter kan een bezwaar zijn, een bekeuring niet. Wanneer je in een proeftijd zit of als er nog geen vonnis uitgesproken is in een zaak, word je niet aangesteld bij de politie. Aspecten waar bij een veroordeling naar gekeken wordt zijn: hoe lang is het geleden? Was het een jeugdzonde? Hoe zwaar was de veroordeling? Was het eenmalig of een reeks van gebeurtenissen?


Dit staat op hun eigen site. Die boete van mij en van de andere die hierop reageren tellen niet zo zwaar mee, zoals vermeld in de tekst. Voor de rechter ben ik nooit geweest, dus lijkt mij dat ik, en de andere die er over in zitten zich op dit onderdeel geen zorgen hoeven te maken.


Tomk93

  • Brigadier
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Reactie #32 Gepost op: 31 oktober 2016, 19:10:40
Vandaag mijn gesprek gehad en dit was naar mijn mening een prettig gesprek.
Ook ik was één zaak vergeten te melden waarbij ik in aanraking was gekomen met de politie.
Ik was het eerlijk gezegd vergeten en heb de kans gekregen om het alsnog te zeggen aan het begin van het gesprek. Na lang nadenken kwam ik er gelukkig weer op.
Nu nog wachten op de uitslag en hopen dat ze dit door de vingers kunnen zien.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #33 Gepost op: 31 oktober 2016, 19:41:18
Citaat van: MrOfficer link=msg=1454464 date=1477601399
Even een vraagje, beetje voorbarig, maar we zitten nu toch in het onderwerp.
Mocht ik zo ver komen dat ik het formulier ook moet invullen, moet ik dan ja invullen? Enige wat ik ooit heb gehad is een bekeuring van een handhaver omdat ik met mijn scooter onder het rijksmuseum doorreed, wat toen blijkbaar niet meer mocht (zag het bord niet helaas)
Moet ik voor dit nou echt "Ja" invullen? Ik heb voor de rest nooit wat met de politie oid gehad. Schoner strafblad is niet denkbaar 998765

Je moet invullen wat jou verstandig lijkt. Ik heb zelf geen flauw benul meer wat ik heb ingevuld en of ik het kon toelichten. Ik heb wel tijdens het gesprek eerlijk verteld dat ik ook wel eens een boete heb gehad. Je hoeft echt niet elk contact te vermelden, maar als je echt negatief in aanraking bent geweest met de politie is het wel handig dit te vermelden.

Ik heb een collega welke vroeger heel vaak bekeurd is voor het rijden met een opgevoerde bromfiets. Stom, maar zeker geen reden om je niet bij de politie aan te nemen. Wel wordt van je verwacht dat je er over durft te praten.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Geronimo

  • Sollicitant Politiekundige Den Haag
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 15
Reactie #34 Gepost op: 8 november 2016, 14:13:58
Citaat van: Gerritdej link=msg=1454193 date=1477477248

( wacht nu al bijna 2 weken op de uitslag ).


En heb je inmiddels al wat gehoord omtrent de uitslag van je gesprek?


Aic

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Reactie #35 Gepost op: 8 november 2016, 16:19:26
Ik ben ook wel benieuwd of je al nieuws hebt.


Gerritdej

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #36 Gepost op: 9 november 2016, 13:05:30
Citaat van: Geronimo link=msg=1456497 date=1478610838
En heb je inmiddels al wat gehoord omtrent de uitslag van je gesprek?


Ik heb maandag een telefoontje gekregen, met de mededeling dat ik definitief ben aangesteld.

Gister ook een mail gekregen met daarin ''aanstelling''. Mijn week kan nu al niet meer stuk. 098uo
Ook heb ik nog even gevraagd naar de dingen die ik vergeten was op te geven.
De mevrouw vertelde mij dat het niet zo erg was, mocht je, zoals in mijn geval een aantal boetes vergeten zijn in te vullen.

Dus voor de mensen die ook vergeten zijn bepaalde dingen in te vullen, zoals een alcoholcontrole of een bekeuring, het valt dus best wel mee. O0


Geronimo

  • Sollicitant Politiekundige Den Haag
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 15
Reactie #37 Gepost op: 9 november 2016, 13:31:36
Citaat van: Gerritdej link=msg=1456674 date=1478693130

Ik heb maandag een telefoontje gekregen, met de mededeling dat ik definitief ben aangesteld.


Gefeliciteerd! Wanneer en waar ga je beginnen?

Ik heb maandag de medische keuring gehad. Hoelang zat er bij jou tussen de medische keuring en het huisbezoek?
En hoelang heb je nou uiteindelijk mogen wachten op de uitslag?


Tomk93

  • Brigadier
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Reactie #38 Gepost op: 9 november 2016, 18:08:45
Citaat van: Gerritdej link=msg=1456674 date=1478693130

Ik heb maandag een telefoontje gekregen, met de mededeling dat ik definitief ben aangesteld.

Gister ook een mail gekregen met daarin ''aanstelling''. Mijn week kan nu al niet meer stuk. 098uo
Ook heb ik nog even gevraagd naar de dingen die ik vergeten was op te geven.
De mevrouw vertelde mij dat het niet zo erg was, mocht je, zoals in mijn geval een aantal boetes vergeten zijn in te vullen.

Dus voor de mensen die ook vergeten zijn bepaalde dingen in te vullen, zoals een alcoholcontrole of een bekeuring, het valt dus best wel mee. O0

Sterker nog... ik was vergeten om op te geven dat ik ben doorgereden na een aanrijding met een stilstaande auto. Had net mijn rijbewijs en wist niet wat ik moest doen. Snel naar de schade gekeken en deze kreeg ik met een natte vinger weg geveegd. Blijkbaar had ik hier toen der tijd een boete van gekregen van ongeveer 200 euro. Helemaal vergeten te melden en tja.. hij was daar natuurlijk niet heel erg blij mee. De dag na het gesprek belde hij mij op dat het onderzoek positief was afgerond. Vergeten is dom... maar is niet meteen een reden om iemand af te wijzen. Dit kwam ook omdat hij waarschijnlijk in het gesprek al aan mij zag dat ik het ook echt vergeten was te melden en dat ik niks achter wilde houden.


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #39 Gepost op: 14 november 2016, 13:44:33
Zojuist een aardige mevrouw van W&S aan de lijn gehad mbt vragen over het BGO formulier. Het verbaasde me hoeveel ik eigenlijk nog niet ingevuld had.

-Bij verenigingen was het dus de bedoeling dat ik ALLE verenigingen opnoem. Dus ook de voetbalclub waar ik als F'je meer dan 20 jaar geleden heb gespeeld en al 15 jaar gesloopt is. Werkelijk alles.
-Studiebeurs afbetaling van partner van ug jaar geleden valt ook onder schulden. Ook vermelden
-Elke aangifte die ik ooit gedaan heb van een gestolen fiets of getuigenverklaring... je raad het al... vermelden (het formulier wordt ineens 5 A4'tjes langer)

Wordt een best lijstje zo