On-board video's van buitenlandse hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: On-board video's van buitenlandse hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 148112 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #150 Gepost op: 18 mei 2015, 09:18:27
Klopt. Opvallend in het volgende filmpje is de manier waarop op de snelweg en BiBeKo gepoogd wordt niet alleen rijstrook 1 maar ook 2 voor de ambulance vrij te krijgen, waarvoor de rechter politiemotor toch wel erg dicht langs de auto's op rijstrook 2 komt (onder gebruik van de airhorn). Gevoelsmatig ietwat riskant (maar ik ben niet van het vak - wat zeggen de vakmensen ervan?).

https://www.youtube.com/watch?v=1Mu0qRK1S2c
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #151 Gepost op: 22 mei 2015, 23:48:59
Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1351003 date=1431933507
Klopt. Opvallend in het volgende filmpje is de manier waarop op de snelweg en BiBeKo gepoogd wordt niet alleen rijstrook 1 maar ook 2 voor de ambulance vrij te krijgen, waarvoor de rechter politiemotor toch wel erg dicht langs de auto's op rijstrook 2 komt (onder gebruik van de airhorn). Gevoelsmatig ietwat riskant (maar ik ben niet van het vak - wat zeggen de vakmensen ervan?).

http://www.youtube.com/watch?v=1Mu0qRK1S2c

Ik denk dat het er heftiger uitziet door de vertekening van de camera als dat het in werkelijkheid is. Als je af en toe in de rechter spiegel kijkt als hij een auto voorbij gaat is er meer ruimte dan op de camera lijkt. En aan het gedrag van het overige verkeer te zien is het daar te doen gebruikelijk om 2 stroken vrij te maken waar mogelijk. En meestal zijn motoragenten die VTB's rijden bijzonder kundige chauffeurs, die krijgen die motoren nog op een postzegel gekeerd ;) 8).
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998


koenb

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 643
  • Surveillant Vrijpol


HAP-14

  • Huisartsenchauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 169
Reactie #154 Gepost op: 23 augustus 2015, 07:15:39
User: LondonEmergency999

http://www.youtube.com/watch?v=m5Ez1K1W-uM

London Ambulance Service 999 Soho to Charing X Hospital
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, zijn er nog 3 schroefjes over.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #155 Gepost op: 18 februari 2016, 23:06:11
User: LondonEmergency999

http://www.youtube.com/watch?v=m5Ez1K1W-uM

London Ambulance Service 999 Soho to Charing X Hospital
Dat op 7:45 begrijp ik dan weer niet...


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #156 Gepost op: 19 februari 2016, 11:20:38
@CopVR3, misschien omdat van links veel verkeer verwacht wordt en de ambulancechauffeur in verband daarmee niemand wilde "dwingen" door rood het kruisingsvlak op te rijden?
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


jadjong

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 557
Reactie #157 Gepost op: 19 februari 2016, 17:07:24
Citaat van: CopVR3 link=msg=1407286 date=1455833171
Dat op 7:45 begrijp ik dan weer niet...


Citaat
It's a really dodgy crossing and I don't tend to push people across red lights (which technically is illegal for them) with the possibility of causing an accident.
You'll quite often see ambulances and police cars actually turn off the blues and twos until lights turn green and then off we go again.
Generally we are grateful when drivers are sensible and better position their vehicles so we can cross but safety has to come first.
I can assure you we don't need any more patients!
Thanks for all comments.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #158 Gepost op: 19 februari 2016, 20:25:09

Verrek. Dat had ik ook kunnen bedenken. Thanx!