Foto's van prio 1 rijdende hulpdiensten

Auteur Topic: Foto's van prio 1 rijdende hulpdiensten  (gelezen 526724 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #1160 Gepost op: 17 mei 2013, 12:10:14
Doormelding, vervolgrit, ik neem aan dat je toch wel weet wat dat inhoud?

VPO is wanneer een betrokkende doorrijd na een ongeval. Niet wanneer de politie op vervolg melding gaat.  :)

Overigens ben ik nu wel erg benieuwd naar de foto die bij mij niet werkt.  :)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #1161 Gepost op: 17 mei 2013, 12:15:03
Doormelding, vervolgrit, ik neem aan dat je toch wel weet wat dat inhoud?

VPO is wanneer een betrokkende doorrijd na een ongeval. Niet wanneer de politie op vervolg melding gaat.  :)

Overigens ben ik nu wel erg benieuwd naar de foto die bij mij niet werkt.  :)

De foto werkt bij mij ook niet.

Een vervolgrit kennen wij in het Amsterdamse inderdaad niet. Wij krijgen gewoon een melding.

Ook de politie kan zich schuldig maken aan een VPO, want daar hebben ze nu geen vrijstelling voor. Ook niet bij een melding. Alleen zal je de wet erop na moeten slaan, want er zijn wat uitzonderingen.

Maar de politie die wegrijdt na een ongeval zonder de gegevens uit te wisselen, maakt zich gewoon schuldig aan het verlaten plaats ongeval. Echter staat er ook in de wet dat de bestuurder 12 uren de tijd heeft om zich alsnog bekend te maken. Als een HV voertuig met OGS een schade maakt en doorrijdt, dan maken zich schuldig. Dit is in theorie. Echter in de praktijk zal het vaak zijn dat ze het kenteken van het andere voertuig noteren en na de inzet/melding contact opnemen met de eigenaar om het alsnog netjes te regelen.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Brambd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 684
  • Student Integrale Veiligheidskunde
    • bramvanoosterhout.nl
Reactie #1162 Gepost op: 17 mei 2013, 12:19:15
De foto werkt bij mij ook niet.

Een vervolgrit kennen wij in het Amsterdamse inderdaad niet. Wij krijgen gewoon een melding.

Ook de politie kan zich schuldig maken aan een VPO, want daar hebben ze nu geen vrijstelling voor. Ook niet bij een melding. Alleen zal je de wet erop na moeten slaan, want er zijn wat uitzonderingen.

Maar de politie die wegrijdt na een ongeval zonder de gegevens uit te wisselen, maakt zich gewoon schuldig aan het verlaten plaats ongeval. Echter staat er ook in de wet dat de bestuurder 12 uren de tijd heeft om zich alsnog bekend te maken. Als een HV voertuig met OGS een schade maakt en doorrijdt, dan maken zich schuldig. Dit is in theorie. Echter in de praktijk zal het vaak zijn dat ze het kenteken van het andere voertuig noteren en na de inzet/melding contact opnemen met de eigenaar om het alsnog netjes te regelen.
Ik weet niet waar je over valt maar de agent gaat gewoon vanaf een ongeval, waar hij neem ik aan klaar is, door naar de volgende melding ::)


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #1163 Gepost op: 17 mei 2013, 12:26:16
Ik weet niet waar je over valt maar de agent gaat gewoon vanaf een ongeval, waar hij neem ik aan klaar is, door naar de volgende melding ::)

Je neemt iets aan. Heel gevaarlijk.

Ik reageer alleen op de geschreven tekst. Dat iemand zegt dat de politie zich niet schuldig kan maken aan een VPO. Maar een agent die een aanrijding krijgt, dient gewoon te stoppen. En dan zal een andere eenheid de melding moeten over nemen. Ik val nergens over, maar wilde even het juridisch kader uitleggen. Zodat er geen verkeerde ideeën ontstaan over dat de politie boven de wet leeft.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #1164 Gepost op: 17 mei 2013, 12:28:13
Je neemt iets aan. Heel gevaarlijk.

Ik reageer alleen op de geschreven tekst. Dat iemand zegt dat de politie zich niet schuldig kan maken aan een VPO. Maar een agent die een aanrijding krijgt, dient gewoon te stoppen. En dan zal een andere eenheid de melding moeten over nemen. Ik val nergens over, maar wilde even het juridisch kader uitleggen. Zodat er geen verkeerde ideeën ontstaan over dat de politie boven de wet leeft.

Niemand zegt dat de politie vrijgesteld is van VPO. Er staat zelfs door de fotograaf expliciet vermeld dat het geen VPO betrof. Ik snap niet waarom je dat in twijfel zou trekken.  :)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #1165 Gepost op: 17 mei 2013, 12:43:10
Niemand zegt dat de politie vrijgesteld is van VPO. Er staat zelfs door de fotograaf expliciet vermeld dat het geen VPO betrof. Ik snap niet waarom je dat in twijfel zou trekken.  :)

Ervan uitgaande dat Sjoerd zelf de fotograaf is geweest.

Hij zet er dit neer:

Citaat
Haha, het was niet VPO. Kreeg een prio-1 doormelding  helaas staat de blauw er niet op (de foto)


Dan begrijp ik de situatie niet helemaal en al helemaal niet waarom men reageert dat het een VPO is.

Mijn vraag aan de fotograaf: Zou je misschien wat meer duidelijkheid kunnen geven over de situatie aldaar?
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #1166 Gepost op: 17 mei 2013, 12:45:22
Kan je zelf niet wat meer duidelijkheid geven? Er staat dat het NIET!?! VPO is...

Ik denk dat jij de enige bent die het niet begrijpt.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #1167 Gepost op: 17 mei 2013, 12:47:27
Kan je zelf niet wat meer duidelijkheid geven? Er dtaat dat het NIET!?! VPO is...

Blijkbaar zijn er mensen die het niet duidelijk vinden, want anders reageer je er niet op dat het een VPO is. En nee ik was niet diegene.

Verder zou het handig zijn als de fotograaf even een linkje of iets plaatst zodat iedereen de foto kan zijn. En uitlegt wat er aan de hand was. Blijkbaar schept de foto bij sommige mensen onduidelijkheden.....
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #1168 Gepost op: 17 mei 2013, 12:49:20
Jij bent de enige die het onduidelijk vind. Voor de rest denkt iedereen gewoon helder na...  ::)

De opmerking van Bert was slechts een reatie op een slechte zinsopbouw. Daarna hersteld door de fotograaf.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #1169 Gepost op: 17 mei 2013, 13:00:10
Jij bent de enige die het onduidelijk vind. Voor de rest denkt iedereen gewoon helder na...  ::)

De opmerking van Bert was slechts een reatie op een slechte zinsopbouw. Daarna hersteld door de fotograaf.

Het zou ook allemaal een stuk duidelijker zijn als de foto er gewoon goed bij geplaatst zou zijn
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.