Hbo'ers en Hoofdagent niveau 4

Auteur Topic: Hbo'ers en Hoofdagent niveau 4  (gelezen 5043 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Chazia

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Gepost op: 29 oktober 2016, 10:27:51
Hoi allen,

Ik vroeg me af of er afgestudeerde hbo'ers zijn die de hoofd agent niveau 4 willen doen of er mee bezig zijn.
Indien je al bezig bent met de opleidig, hoe bevalt het? Indien je niveau 4 wilt doen, waarom deze keuze en niet niveau 5?

Groetjes,
Chazia


eat or be eaten


Rosco P.Coltrane

  • Hoofdagent Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 230
Reactie #1 Gepost op: 29 oktober 2016, 11:02:50
Spit het forum eerst eens door voordat je een nieuw topic aan maakt. Er is al zoveel over gesproken. Er is niet voor niks een zoekfunctie aanwezig.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Hoofdagent Oost-Nederland


@Tom

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
Reactie #2 Gepost op: 30 oktober 2016, 11:35:21


Bris.

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #3 Gepost op: 30 oktober 2016, 15:18:58
Chazia, ik denk dat andere en ikzelf die aan je vraag voldoen wel kunnen gaan uitleggen waarom we gekozen hebben voor n4 ipv n5. Maar om eerlijk te zijn is het jouw keuze en moet het jouw aanspreken. Er is genoeg info te vinden online en de functiebeschrijving voor beide zijn vrij duidelijk.

Dus ik denk dat de vraag eerder is: Wat wil ik bij de politie gaan doen en welke functie past daar het beste bij? Zoiets. Hoopt dat dit een beetje helpt!

Succes met je keuze.


Chazia

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Reactie #4 Gepost op: 30 oktober 2016, 23:34:05
Bedankt allemaal, maar dat is niet de kant die ik op wil. Ik denk dat jullie mij verkeerd begrijpen, maar ik ga het proberen uit te leggen. Ik weet goed wat een Politiekundige en een Hoofd Agent doet. Er staat letterlijk 'afgestudeerde hbo'ers' vet gedrukt (overigens wo'ers kan ook). Ik wil graag weten hoe afgestudeerde hbo'ers de niveau 4 opleiding ervaren. Het ligt wat specifieker en dus alleen van DIE groep. Dan dat ik uitleg wil over het verschil tussen niv 4 of 5 en wat het verder allemaal inhoudt.

Is het nou werkelijk zo onder je niveau en demotiverend, of valt het allemaal reuze mee als je hoger bent opgeleid? Van een functieomschrijving word ik niet wijzer, wel van mensen die hun ervaringen delen met mij. We kennen allemaal de verhalen dat er door de jaren heen toch mensen stoppen met de opleiding juist om die reden. W&S zegt het ook niet voor niets.
eat or be eaten


Sheppard

  • Aspirant Hoofdagent eenheid Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 215
Reactie #5 Gepost op: 31 oktober 2016, 06:38:25
Citaat van: Chazia link=msg=1455009 date=1477866845
Bedankt allemaal, maar dat is niet de kant die ik op wil. Ik denk dat jullie mij verkeerd begrijpen, maar ik ga het proberen uit te leggen. Ik weet goed wat een Politiekundige en een Hoofd Agent doet. Er staat letterlijk 'afgestudeerde hbo'ers' vet gedrukt (overigens wo'ers kan ook). Ik wil graag weten hoe afgestudeerde hbo'ers de niveau 4 opleiding ervaren. Het ligt wat specifieker en dus alleen van DIE groep. Dan dat ik uitleg wil over het verschil tussen niv 4 of 5 en wat het verder allemaal inhoudt.

Is het nou werkelijk zo onder je niveau en demotiverend, of valt het allemaal reuze mee als je hoger bent opgeleid? Van een functieomschrijving word ik niet wijzer, wel van mensen die hun ervaringen delen met mij. We kennen allemaal de verhalen dat er door de jaren heen toch mensen stoppen met de opleiding juist om die reden. W&S zegt het ook niet voor niets.

Ligt aan de persoon of het demotiverend is en stopt en inderdaad zoals eerder gezegd wat jij wilt doen als medewerker van de politie.


emmer

  • Hoofdagent Eenheid DH
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 86
Reactie #6 Gepost op: 31 oktober 2016, 08:50:04
Ik vond de niveau 4 opleiding erg demotiverend. Ik kan niet zeggen dat ik ooit heb gedacht om te stoppen, daarvoor vond ik het werk en het vooruitzicht te leuk. Maar de opleiding was veel te makkelijk en eigenlijk gewoon heel slecht. Ik heb begrepen dat eea al wel verbeterd is. Maar bereid je voor op jet feit dat het nog meer tegenvalt dan je al denkt.


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #7 Gepost op: 31 oktober 2016, 09:15:06
Citaat van: emmer link=msg=1455028 date=1477900204
Ik vond de niveau 4 opleiding erg demotiverend. Ik kan niet zeggen dat ik ooit heb gedacht om te stoppen, daarvoor vond ik het werk en het vooruitzicht te leuk. Maar de opleiding was veel te makkelijk en eigenlijk gewoon heel slecht. Ik heb begrepen dat eea al wel verbeterd is. Maar bereid je voor op jet feit dat het nog meer tegenvalt dan je al denkt.
wat viel je tegen?
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


emmer

  • Hoofdagent Eenheid DH
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 86
Reactie #8 Gepost op: 31 oktober 2016, 09:40:03
wat viel je tegen?
- Het niveau van de docenten,
- het niveau dat als voldoende geaccepteerd wordt,
- de vorm van onderwijs en lesgeven,
- de grootte van de klas en het verschil in niveau binnen een klas. Iemand die net meekan met niveau 3 zit in dezelfde klas als iemand die met gemak niveau 4 doet.
- heel veel vrije tijd en nauwelijks mogelijkheid om daar zelf interessante invulling aan te geven.

Dit onder andere ;)


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #9 Gepost op: 31 oktober 2016, 19:42:48
Je hoeft geen HBO'er te zijn om wat te vinden van de kwaliteit van de lessen en het niveau van de docenten op de politieacademie 98uiye  ;).
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein