GRIP 1 (gaslekkage) Merwede/Rivierenlaan - Pijnacker 01-11-2016

Auteur Topic: GRIP 1 (gaslekkage) Merwede/Rivierenlaan - Pijnacker 01-11-2016  (gelezen 3584 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

guest12562

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 4 november 2016, 16:12:06
Daarom @Fireball zet ik dus wel druk om mijn stralen, maar alleen defensief bij ontsteking.
Monitoren of er ergens explosief mengsel ontstaat kan dus wel, maar zal veelal wegwaaien. Je moet alleen opletten dat het gas geen woningen inloopt en daar een explosief mengsel veroorzaakt. Je hebt gelijk dat in verzadigd mengsel geen explosie zal plaatsvinden echter wel aan de randen van deze ophopingen, maar dat gaf je al aan. Daar kan namelijk het ideale mengsel worden samengesteld.

Beste is dus laat maar waaien, zorg voor afdichting en controleer of het mengsel niet kan gaan ophopen waardoor er wel een gevaarsetting kan ontstaan.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #21 Gepost op: 4 november 2016, 17:36:18
De uitstroomopening van het gas is in de meeste gevallen qua oppervlak beperkt.
Gassen en dampen etc. worden in de regel afgevoerd middels schoorstenen.
Plaats dan een soort schoorsteen over de uitstroomopening.
Slopers gebruiken voor de afvoer van puin etc. snel uitschuifbare ronde en dichte goten, bestaande uit ringen van verschillende diameters en lengten.

Een soort schoorsteen kun je snel en gemakkelijk opbouwen door een dergelijk systeem ondersteboven toe te passen, de ring met de grootste diameter onder en vervolgens de boel stap voor stap uittrekken,even per ring borgen en vervolgens weer een ring etc. Dan heb je een pracht van een schoorsteen waardoor de gassen behoorlijk hoog in de open lucht worden afgevoerd.
Bij de alarmering voor een gaslekkage kun je de "ingevouwen schoorsteen" meenemen in de autospuit of even laten brengen middels een busje of een aanhanger.

Zou er meerdere uitstroomopeningen of een groter uitstroomoppervlak oppervlak oid zijn dan plaats je eventueel meerdere schoorstenen.

Geen waterballetten en geen naweeen door natte grond, modderpoelen of grote plassen. Daarbij nog maar niet gesproken over het al dan niet nuttige effect van watergordijnen.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #22 Gepost op: 6 november 2016, 17:48:23
Zijn ooit metingen verricht mbt  het effect van het neerslaan van dampen en rook door water etc nevels.


Chemicus

  • AGS in opleiding
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 14
Reactie #23 Gepost op: 7 november 2016, 04:21:30
Ja, die zijn er. Eigenlijk is de conclusie dat het voor geen meter werkt, zelfs voor gassen die wel goed water oplosbaar zijn. Ik zal morgen even wat online zetten en de linkjes posten.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #24 Gepost op: 7 november 2016, 09:07:14
Citaat van: Chemicus link=msg=1456250 date=1478488890
Ja, die zijn er. Eigenlijk is de conclusie dat het voor geen meter werkt, zelfs voor gassen die wel goed water oplosbaar zijn. Ik zal morgen even wat online zetten en de linkjes posten.

Ook bij het neerslaan van roet en roetdeeltjes, o.a aangetoond met experimenten met uitlaatgassen middels een watergordijn zijn de resultaten maar zeer mager c.q. nihil.


guest12562

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 7 november 2016, 14:04:31
Het gevoel en de logica had ik in deze gevallen al bedacht, alleen met meetgegevens onderbouwen zou helemaal lekker zijn.


Chemicus

  • AGS in opleiding
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 14
Reactie #26 Gepost op: 9 november 2016, 11:48:40
Citaat van: Chemicus link=msg=1456250 date=1478488890
Ja, die zijn er. Eigenlijk is de conclusie dat het voor geen meter werkt, zelfs voor gassen die wel goed water oplosbaar zijn. Ik zal morgen even wat online zetten en de linkjes posten.

Zie hier:
http://www.filedropper.com/ffg840845wissenschaftlicherendberichtgasresponse
http://www.filedropper.com/gasresponse
http://www.filedropper.com/showdownload.php/heavygasdispersionbywaterspraycurtains