Oefening Waterwolf (grootschalige crisisoefening overstroming) - Marken 02 en 03-11-2016

Auteur Topic: Oefening Waterwolf (grootschalige crisisoefening overstroming) - Marken 02 en 03-11-2016  (gelezen 7548 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Nederlandse kust superstormproof

Onze kust is weer bestand tegen een ware superstorm, zegt minister Schultz van Haegen, die vandaag de laatste zwakke schakel dicht in het westen van Zeeuws-Vlaanderen.

Bron : AD


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Altijd spannend als de mobiele kraan die defensie heeft ingehuurd vast staat bij een bedrijf in Purmerend omdat de stoomketel dioe gelost moet worden vast staat in de file op de A2.....

Kan me voorstellen dat er een paar mensen mij en mij collega's niet grappig hebben gevonden
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


IVKmeisje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 20
Citaat van: Thor link=msg=1455748 date=1478244622
Dergelijke oefeningen worden pas leerzaam als je er vanuit gaat dat bijv. 50 % van de kazernes en de behuizingen van de reddingsbrigades blank staan, 50 % van de bemanningen niet komt opdagen omdat ze thuis hard nodig zijn, een gedeelte van de infrastructuur niet bereikbaar is particuliere inzet zoals hier bijv. de Marken Express, jachten,charters etc. ook komen meehelpen, landbouwers met tractoren met daarop pompen etc. etc. Betrekken van materieel en personeel uit andere regio"s
Dan kun je niet uitgaan van de standaard colonnes maar zal je moeten improviseren en improviseren staat niet in de boekjes en daar zijn de mensen niet voor opgeleid en voor geoefend. Nu wordt alleen maar geoefend of het allemaal wel volgens de boekjes gaat.

Ik heb mee geoefend en ik kan je vertellen dat zeker niet alles via het boekje ging ;-)


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!