Binnenhof hermetisch afgesloten i.v.m. terreurdreiging 14-10-2005

Auteur Topic: Binnenhof hermetisch afgesloten i.v.m. terreurdreiging 14-10-2005  (gelezen 5513 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #10 Gepost op: 14 oktober 2005, 13:10:34
Geenstijl.nl meldt een verhoogde dreiging, er zouden schoten zijn gevallen bij acties van het AT/BBE in o.a. de Moerweg en de Van Mierisstraat in Den Haag.

*Spannend..  ;D *
geen stijl.nl.de meest opruiende site van nederland  :-X


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #11 Gepost op: 14 oktober 2005, 13:17:10
Ik hoor zojuist dat Samir A. en nog 6 anderen zijn aangehouden.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #12 Gepost op: 14 oktober 2005, 13:18:30
Binnenhof afgesloten na terreuralarm

 
Den Haag - Naar aanleiding van de arrestatie van enkele verdachten van terroristische activiteiten zijn er vrijdag, op advies van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb), extra beveiligingsmaatregelen getroffen. Dit meldt de woorvoerder van de NCTB. Het gaat om beveiliging van specifieke objecten en personen.

Enkele maatregelen of gedeelten zijn ook zichtbaar voor het publiek. Zo wordt het Binnenhof extra bewaakt. Ook het gebouw van de AIVD in Leidschendam, en de ministeries van Justitie en Binnenlandse Zaken Koninkrijksrelaties worden extra bewaakt. Hoe lang de bewaking zal duren is nog niet te zeggen. Over de persoonsbeveiliging kunnen, om veiligheidsredenen, geen nadere mededelingen worden gedaan.

Er is op dit moment geen aanleiding om het algemene dreigingsniveau dat voorvloeit uit het dreigingsbeeld terrorisme Nederland bij te stellen naar een hoger niveau. Zoals eerder is bericht is het dreigingsniveau voor Nederland op dit moment substantieel. Dit blijft zo. Er is ook geen aanleiding om een van de aangesloten sectoren bij de Alerteringssysteem Terrorismebestrijding te alerteren en of de sectoren die zich op het niveau "lichte dreiging" bevinden (NS en Schiphol) naar een hoger niveau te brengen.

Het Binnenhof in Den Haag is even voor de middag afgesloten door de politie en de Mobiele Eenheid. Het is nog onduidelijk wat hiervoor de reden is. De Haagse politie verwijst naar de Nationaal Coördinator Terreur Bestrijding (NCTB). Een woordvoerder van de NCTB kan alleen bevestigen dat het Binnenhof hermetisch is afgesloten maar dat er later op de dag meer informatie vrijkomt.

Ook zouden volgens de politie op diverse locaties in Den Haag politie-invallen in woningen worden verricht maar of deze verband houden met de afzetting op het Binnenhof is niet duidelijk.

© BON / FBF.NL


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #13 Gepost op: 14 oktober 2005, 13:20:43
Binnenhof hermetisch afgesloten

Voor zover bekend zijn er geen bijzondere bijeenkomsten of hoge
buitenlandse gasten
op het Binnenhof...

Altijd maar die gasten van hoge!!!

Henk


IkWilbert

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 14 oktober 2005, 13:21:22
Hier haal ik mijn informatie vandaan:

http://forum.fok.nl/topic/766433/10/25


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #15 Gepost op: 14 oktober 2005, 13:22:33
oke

hoe weet je dit allemaal want ik zit me rot te zoeken
Mijn vader is Nationaal Terreurcoördinator nou goed..  :P Even TV aan, Ned. 2, journaal..  ;)
343, never forget.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #16 Gepost op: 14 oktober 2005, 13:23:37
Altijd maar die gasten van hoge!!!

Henk
Ik weet het Henk,Randstad,Randmeren.Het lijkt veel op elkaar,maar nu zijn jullie wel erg ver uit je gebiedje  ;D ;D


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #17 Gepost op: 14 oktober 2005, 13:24:59
Mijn vader is Nationaal Terreurcoördinator nou goed..  :P Even TV aan, Ned. 2, journaal..  ;)

hey grapjas ik zit op school tot half 5
flappus  niet elke verandering is een verbetering


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #18 Gepost op: 14 oktober 2005, 13:28:28
Zeven terreurverdachten aangehouden
Uitgegeven: 14 oktober 2005 13:14
Laatst gewijzigd: 14 oktober 2005 13:22

DEN HAAG - De politie heeft vrijdag bij diverse acties zeven terreurverdachten aangehouden. Dat gebeurde in een onderzoek van de nationale recherche naar een terroristische organisatie, zo heeft het landelijk parket van het Openbaar Ministerie laten weten.

De verdachten zijn aangehouden in Almere, Amsterdam en Den Haag. Het gaat om zes mannen van achttien tot dertig jaar en een vrouw van 24 jaar.


Hoofdverdachte van het onderzoek is de 19-jarige Samir A., die eerder dit jaar door de rechtbank werd vrijgesproken van het voorbereiden van terreuraanslagen.

www.nu.nl

De school werd uit voorzorg afgesloten omdat daar vlakbij de arrestaties verricht werden. (NOS radionieuws)


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #19 Gepost op: 14 oktober 2005, 13:28:31
Oooh..  :P Uhm.. Fok.nl

 ;)
343, never forget.