GRIP 3 Zeer grote brand (bandenopslag recyclingbedrijf) Groeneweg - Someren-Heide 06-11-2016

Auteur Topic: GRIP 3 Zeer grote brand (bandenopslag recyclingbedrijf) Groeneweg - Someren-Heide 06-11-2016  (gelezen 24697 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: pascalvd link=msg=1456753 date=1478721973
Maar met het knijper idee de enige hiaten die ik ff snel zie zijn de hydraulische appendages  cilinders hebben keeringen die kunnen lekken bij hoge temperaturen hydraulische slangen zijn van rubber en kunnen op branden en hydrauliek olie is op den duur toch brandbaar

Als je een container hebt die groot genoeg is kun je de grijper bij elke lading onderdompelen waardoor deze ook direct weer afkoelt. Op die manier kan je voorkomen dat rubbere slangen gaan smelten. Eventueel nog een straal hoge/lage druk erbij houden.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: pascalvd link=msg=1456753 date=1478721973
Opzich een goed idee ik zat al een een vracht stalen damwand (bijv.6 meter planken 3m boven gronds en 3 m ondrr gronds houd ook het meeste grondwater) tegen te denken en pomp maar vol

Maar met het knijper idee de enige hiaten die ik ff snel zie zijn de hydraulische appendages  cilinders hebben keeringen die kunnen lekken bij hoge temperaturen hydraulische slangen zijn van rubber en kunnen op branden en hydrauliek olie is op den duur toch brandbaar

Je zou dan voor een Old scool draad kraan moeten gaan met een knijper/poliep die met behulp van de 2e draad open en dicht gaat

Een poliep(grijper) werkt met twee draden,dus geen hydrauliek. Als je zou werken met een grote kraan met veel sprei kom je al snel op een rupskraan met een poliep.


Railchief

  • Deskundige in de railsector
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
Een tweetal (of meer) betonpompen langs de rand van de stapel kunnen met hun giek een zand/watermengsel op de stapel pompen en hem zo afdekken. Met voldoende aanvoer pomp je 100m3 per uur erop, per pomp. Aanvoer kan droog zand zijn, water ter plekke bijmengen. Het lijkt mij de snelste en zekerste methode.
A train can never carry as much as the track beneath it.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Railchief link=msg=1456764 date=1478725298
Een tweetal (of meer) betonpompen langs de rand van de stapel kunnen met hun giek een zand/watermengsel op de stapel pompen en hem zo afdekken. Met voldoende aanvoer pomp je 100m3 per uur erop, per pomp. Aanvoer kan droog zand zijn, water ter plekke bijmengen. Het lijkt mij de snelste en zekerste methode.

Een origineel en werkbaar idee ! Gieklengten zijn groot en mengen kun je naar behoefte.


rinus007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 578
Wat mij nog steeds verbaast is het scenario waar voor gekozen is, dit een voorbeeld van optimale overlast op welk gebied dan ook, bevolking volksgezondheid en milieuschade ( de troep zal hoe dan ook straks opgeruimd moeten worden)
We hebben genoeg voorbeelden in Nederland gehad.
Het voorbeeld voor mij is nog steeds Dikabo Assen, ok ze hadden het wat gemakkelijker 6 dpu met een kanaal op steenworp afstand brand uit in 12 uur. Daar zal inderdaad vervuild water zijn weggelopen maar toch.
Of is dit een voorbeeld van beleid?


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
p2kflex
23:45:17 09-11-16GROUP-1PRIO 2 : BRAND INDUSTRIE/AGRARISCH (INCI: 1) (NB BRAND: zeer groot) (GRIP: 3) (Inzet brw: meetplanleider) Hoogen Internationaal Transport Groeneweg 14 Som : 5183
GRIP 31107042BRW Brabant-Zuidoost (Heeze) (Ademlucht ploeg)
GRIP 31104799BRW Brabant-Zuidoost (Monitorcode)
Samen sterk in de hulpverlening!


Brambd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 684
  • Student Integrale Veiligheidskunde
    • bramvanoosterhout.nl
Citaat
Brons sprak ook over een nieuwe blusmethode die lijkt te werken. Er worden lange buizen met gaten in de brandhaard gestoken. Daar doorheen wordt schuim geperst om bij de bron van het vuur te kunnen komen. Als de brandweer deze methode de komende week 24 uur per dag hanteert, dan moet het vuur gedoofd zijn verwacht Brons. Doet de brandweer niets, dan brandt het rubber nog zeker zes tot acht weken.

Citaat uit artikel van het Eindhovens Dagblad: http://www.ed.nl/regio/deurne-e-o/someren/onafhankelijk-onderzoek-naar-bandenbrand-someren-heide-1.6628700

Die buizen met gaten die men bedoelt zijn de nevelkogels zover ik begreep en heb gezien op filmpjes van brandweerlieden. Daarnaast trekken ze de stapels autobanden uit elkaar en blussen ze deze af met water/schuim. Vervolgens gaat het inderdaad in een container waarin het vervolgens het nogmaals/helemaal afgeblust wordt en afgevoerd wordt.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Tonny Peeters
@tonnypeeters 9h
Directeur veiligheidsregio @robbronsnl: hele ongebruikelijke brand. Nationaal en internationale expertise gevraagd #ED


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: oma link=msg=1456805 date=1478757395
Tonny Peeters
@tonnypeeters 9h
Directeur veiligheidsregio @robbronsnl: hele ongebruikelijke brand. Nationaal en internationale expertise gevraagd #ED

Die brand is echt niet zo ongebruikelijk, het is algemeen bekend dat brandende autobranden niet of nauwelijks zijn te blussen met water.
Het is ook dat de temperaturen in vuilstortplaatsen kunnen oplopen tot ruim 300 graden.

Na vier dagen modderen ben je wel heel laat met het vragen van expertise nationaal en internationaal.

De directeur van de veiligheidsregio voorspelt nu dat als de huidige bluspogingen niet succesvol zijn de brand nog wel vier tot acht weken kan voortduren.