GRIP 3 Zeer grote brand (bandenopslag recyclingbedrijf) Groeneweg - Someren-Heide 06-11-2016

Auteur Topic: GRIP 3 Zeer grote brand (bandenopslag recyclingbedrijf) Groeneweg - Someren-Heide 06-11-2016  (gelezen 24481 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandslanghaspelhouder

  • manschap A - Duiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
Citaat van: Live link=msg=1460658 date=1478779889
http://www.youtube.com/watch?v=zXzPpR0eGMY
EDtv

Goed voor je gezondheid zo boven dat dampende spul hangen. Als je daarna maar wel op locatie je bluspak in een waszak stopt is alles arbo verantwoord verlopen  98uiye


remung

  • Hoogteredding, Rode kruis, Evenementenhulpverlening
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Nou, volgend idee, wat als je een heel aantal tankwagens met vloeibaar stikstof laat komen en dit verspreid over de brand?

Dit heeft een groot koelend vermogen, en het is een drijfgas, is zwaarder dan lucht dus zal niet per direct "vervliegen" daarnaast staat het ook bekend om zijn negatieve katalytische werking
Rode Kruis afdeling Roermond e.o. EHBO + AED + EHBDu +  ZHKH EH1 + EH2 + NHTbasis (I.o.) Brandwacht industrieel IRATA lvl 2 + Height rescue


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Doet de brandweer ook metingen naar fijnstof?


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Volgens mij moet je eerder in de veiligheidsketen kijken, namelijk bij de vergunningsverlening. Blijkbaar is dit scenario acceptabel geweest hierbij. Maar hierin ligt in mijn ogen de grootste fout, dat dit ooit zo toegestaan is (of niet op gehandhaafd als er sprake is van een overtreding).


Citaat van: rinus007 link=msg=1456775 date=1478729706
Wat mij nog steeds verbaast is het scenario waar voor gekozen is, dit een voorbeeld van optimale overlast op welk gebied dan ook, bevolking volksgezondheid en milieuschade ( de troep zal hoe dan ook straks opgeruimd moeten worden)
We hebben genoeg voorbeelden in Nederland gehad.
Het voorbeeld voor mij is nog steeds Dikabo Assen, ok ze hadden het wat gemakkelijker 6 dpu met een kanaal op steenworp afstand brand uit in 12 uur. Daar zal inderdaad vervuild water zijn weggelopen maar toch.
Of is dit een voorbeeld van beleid?

Maar blijkbaar hebben ze mijn post van gisteravond gelezen en zijn ze begonnen met de blussing zoals ik omschreven heb. Container vol met water en kranen maar..... Waar kan ik de rekening voor mijn advies toesturen!?  ;D


bendelange

  • Reddingshonden geleider, EHV RK
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 116
    • Reddingshonden in Nederland
Citaat van: remung link=msg=1460710 date=1478796916
Nou, volgend idee, wat als je een heel aantal tankwagens met vloeibaar stikstof laat komen en dit verspreid over de brand?
Dit heeft een groot koelend vermogen, en het is een drijfgas, is zwaarder dan lucht dus zal niet per direct "vervliegen" daarnaast staat het ook bekend om zijn negatieve katalytische werking
Ik weet niet waar je die wijsheid vandaan haalt maar vloeibare stikstof is wel koud (-196) maar heeft geen groot koelend vermogen, het is iets lichter! dan lucht en heeft geen negatief katalytische werking.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Burgemeester Someren: 'Vuur kan snel uit zijn, maar ook bij slechte wind moeten we door'

SOMEREN - De blusmethode die sinds woensdag wordt toegepast bij de bandenbrand bij Van den Hoogen Recycling in Someren-Heide werkt erg goed. Dat meldde burgemeester Alfred Veltman donderdagmiddag tijdens een korte persconferentie. Als continu wordt doorgewerkt, is het vuur naar verwachting tegen het weekend uit*).

Bron ED

*) Te hopen voor de bewoners dat het lukt.


warhamstr

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1460721 date=1478800239
...Container vol met water en kranen maar..... Waar kan ik de rekening voor mijn advies toesturen!?  ;D
Hehe eindelijk, enige praktische en logische manier ook. Waarom nu pas?

Alleen staan ze de grijper nu met CAFS?? te koelen?


remung

  • Hoogteredding, Rode kruis, Evenementenhulpverlening
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Ik weet niet waar je die wijsheid vandaan haalt maar vloeibare stikstof is wel koud (-196) maar heeft geen groot koelend vermogen, het is iets lichter! dan lucht en heeft geen negatief katalytische werking.
Dat stikstof een koelend vermogen heeft is inderdaad een aanname van mezelf. De negatief katalystische werking baseer ik op het feit dat stikstof een groot zuurstof verdringend vermogen heeft. En zoals algemeen bekend kan een brand niet voortduren zonder een constante aanvoer van zuurstof.

Of het wel of geen goede blustechniek is weet ik niet. Het was maar een ideetje ;)
Rode Kruis afdeling Roermond e.o. EHBO + AED + EHBDu +  ZHKH EH1 + EH2 + NHTbasis (I.o.) Brandwacht industrieel IRATA lvl 2 + Height rescue


Dierentuinen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 677
  • FIA Safety officer
Ik kijk net naar het omroep Brabant nieuws waarbij mijn broek echt afzakt. Het F500 blijkt te werken, maar naar ingediende aanbesteding blijkt het plots niet te werken terwijl het bij de test wel werkte. Het vermoede werd hier uitgesproken van dat het te duur koste. Dus een brand blussen mag geen geld kosten terwijl veel mensen in de stank en rook zitten.  98uiye Waar zijn de prioriteiten gebleven bij de veiligheidsregio's.


redder

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 194
je heb ook de optie: tunnel gel of bentoniet word veel gebruikt in de offshore en bij gestuurd boren voor de ondergrondse infrastructuur is een mengsel van klei met water, spuit dat er op dan krijg je een dichte laag doordat het water verdampt misschien een optie.