GRIP 3 Zeer grote brand (bandenopslag recyclingbedrijf) Groeneweg - Someren-Heide 06-11-2016

Auteur Topic: GRIP 3 Zeer grote brand (bandenopslag recyclingbedrijf) Groeneweg - Someren-Heide 06-11-2016  (gelezen 24482 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Citaat van: Thor link=msg=1456636 date=1478683565

2. 500 vrachtwagens zand kosten een half miljoenen 1500 vrachtwagens zand een miljoen,
    Dus per vrachtwagen ladig (neem ik aan) 1000 euro resp 700 euro.
    Zand kost 10 euro/m3
  

Zand is iets duurder dan de door jou veronderstelde 10 / m3
Daarnaast vind ik je er makkelijk roepen dat er met zand (o.i.d.) afgedekt moet worden maar reken je ook even de kosten van het afvoeren en reinigen van de vervuilde grond door.....
Mijn bescheiden mening een miljoen aan kosten (direct en indirect) is er laag ingeschat.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1456641 date=1478685564
1.Zand is iets duurder dan de door jou veronderstelde 10 / m3
2.Daarnaast vind ik je er makkelijk roepen dat er met zand (o.i.d.) afgedekt moet worden maar reken je ook even de kosten van het afvoeren en reinigen van de vervuilde grond door.....
3.Mijn bescheiden mening een miljoen aan kosten (direct en indirect) is er laag ingeschat.

1.Voor de prijs van zand gewoon even op internet kijken, er is niets verondersteld.
2.Overlast,stank,rook en gezondheidsrisico's en angst, ergernis bewoners hebben ook een (hoge)prijs of zijn niet in geld uit te drukken. De door het bluswater vervuilde grond zou ook moeten worden afgegraven, voorzover men niet besluit tot het afdekken van die plek zoals vaak gebeurt bij ernstige vervuilingen. Nog maar niet te rekenen met de kosten dagenlange brandweerinzet en alles wat daaraan en daarmee verbonden is.
3.Daarom vraag ik ook is er een offerte/aanbieding van een aannemer,aan jouw bescheiden mening hebben ze, met name de mensen die de overlast etc ondervinden, daar niets aan.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Citaat van: Thor link=msg=1456644 date=1478686354
Jouw bescheiden mening hebben ze, met name de mensen die de overlast etc ondervinden, daar niets aan.

Gelukkig laten ze die van jouw voorlopig ook links liggen  098uo dus ook daaraan zal wel wat mankeren .....
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Brambd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 684
  • Student Integrale Veiligheidskunde
    • bramvanoosterhout.nl
p2kflex
11:19:44 09-11-16GROUP-2PRIO 2 : BRAND INDUSTRIE/AGRARISCH (INCI: 508) (NB BRAND: zeer groot) (GRIP: 3) (Inzet brw: meetplanleider) Hoogen Internationaal Transport Groeneweg 14 Som : 5692
GRIP 31105172BRW Brabant-Zuidoost (Asten) (Bemanning VC-2)
GRIP 31105198BRW Brabant-Zuidoost (Asten) (Lichtkrant)


Markvniel

  • Schipper bij de Vlaardingse ReddingsBrigade en Waterscouting groep de Geuzen.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 425
  • Reddingsbrigade, EHBO-er, BHV-er met AED
    • Vlaardingse Reddingsbrigade
In Vlaardingen is een brand bij van Gansenwinkel in houtsnippers. Nu staat er in het bericht dat het wordt over genomen door een commerciele partij.
http://www.rijnmondveilig.nl/incidenten/brand-van-gansewinkel-vlaardingen-2/

Blijft de brandweer hier in Someren wel gewoon door blussen??
Waarneer de nood het hoogst is, zal je net zien dat het wc papier op is!


Railchief

  • Deskundige in de railsector
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1456641 date=1478685564
Zand is iets duurder dan de door jou veronderstelde 10 / m3
Daarnaast vind ik je er makkelijk roepen dat er met zand (o.i.d.) afgedekt moet worden maar reken je ook even de kosten van het afvoeren en reinigen van de vervuilde grond door.....
Mijn bescheiden mening een miljoen aan kosten (direct en indirect) is er laag ingeschat.

Zand is, geleverd ter plaatse, voor onder de 5 euro per m3 te verkrijgen. Als mijn inkoper er meer voor betaald, mag hij direct op cursus inkoop. Zeker in dit geval, waar licht vervuild zand ook gebruikt kan worden.
A train can never carry as much as the track beneath it.


Brambd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 684
  • Student Integrale Veiligheidskunde
    • bramvanoosterhout.nl
p2kflex
14:51:14 09-11-16GROUP-1PRIO 2 : BRAND INDUSTRIE/AGRARISCH (INCI: 601) (GRIP: 3) Hoogen Internationaal Transport Groeneweg 14 Som : 5024
GRIP 31107538BRW Brabant-Zuidoost (Oirschot) (WVD)
GRIP 31107598BRW Brabant-Zuidoost (Oirschot) (Lichtkrant)


RoyJacobs

  • Brandmeester / Bevelvoerder / WvD / Instructeur
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
De windrichting is veranderd. Deze is nu zuid-oost. Daardoor trekt de rook de wijk in.

".....De straat het Karspoor in Someren-Heide is woensdagochtend veranderd in een spookstraat. Veel bewoners hebben hun huis verlaten omdat de straat vol staat met rook van de brand bij recyclingbedrijf Van der Hoogen......"

http://www.omroepbrabant.nl/?news/257244852/Zo+ziet+de+spookstraat+van+Someren-Heide+eruit,+bewoners+op+de+vlucht+voor+de+rook.aspx


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Citaat van: Dierentuinen link=msg=1456492 date=1478608628
Shovels en kippers lijkt mijn niet de beste oplossing. Dumpers en graafmachines lijkt mijn een betere oplossing. Zeker de graafmachines met lange gieken. Deze kunnen tot 50 meter komen heb ik begrepen van mensen die bij loonwerkers en grondverzetters werken.

50 meter voor een graafmachine? Dat is wel gigantisch ver. Zo'n graafmachine zou je niet eens kunnen vervoeren. Als je al 50 meter zou komen, dan zou je een relatief kleine bak hebben en heel weinig kuubs per uur neer kunnen gooien. Ik vind het moeilijk om in te schatten hoe groot die berg banden is, maar ik denk aan een voetbalveld. Dan zou je dus een giek van 25 meter moeten hebben om in het midden te komen. Dat zou net aan haalbaar zijn.
Door de grootte van de brandende berg, en gebaseerd op de aanname dat je niet op die berg kunt rijden, dan wordt zand opbrengen wel heel lastig.

Citaat van: Thor link=msg=1456636 date=1478683565
2.500 vrachtwagens zand kosten een half miljoenen 1500 vrachtwagens zand een miljoen,
   Dus per vrachtwagen ladig (neem ik aan) 1000 euro resp 700 euro.
   Zand kost 10 euro/m3
   Uitgaande van een gemiddelde prijs van zeg 200 euro/m3 voor het aangevoerde zand is deze globale inschatting wel aan de zeer ruime kant, terwijl voldoende grond in de    
   directe nabijheid van de brand voor het opscheppen ligt, dan houdt je natuurlijk wel de kosten voor shovels oid. en geschikte vrachtwagens.
  
   Is er een aanbieding/offerte gevraagd van een aannemer ?
Nu reken je alleen kuubs, maar je hebt ook machine-uren en menskracht nodig, je moet rijplaten leggen, schoonmaak regelen, kapot gereden bestrating herstellen etc etc.
Als ik even in het midden ga zitten van het aantal vrachtwagens: 1000 vrachtwagens keer 20 kuub is 20.000 kuub. Maal een tientje, dan zit je op €200.000 voor het ter plaatse afleveren. Dan moet je het zand nog verwerken, kost grofweg nog eens ca € 5 per kuub aan kranen, rijplaten etc etc. Dus zit je op 3 ton (Euro's, geen zand...  ;)).


janvangent

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 216
Inmiddels heeft het weinig zin meer, maar liever dan tienduizenden kuub water erover heen mikken met alle problemen van dien of nog meer zand laten aanrukken met alle bezwaren die dat met zich meebrengt zou het misschien de volgende keer een optie zijn om te blussen met benzine en een paar flinke ventilatoren?