GRIP 3 Zeer grote brand (bandenopslag recyclingbedrijf) Groeneweg - Someren-Heide 06-11-2016

Auteur Topic: GRIP 3 Zeer grote brand (bandenopslag recyclingbedrijf) Groeneweg - Someren-Heide 06-11-2016  (gelezen 24463 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

remung

  • Hoogteredding, Rode kruis, Evenementenhulpverlening
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Even over het idee van het afdekken met zand. Buiten het financieel haalbare en de hoeveelheid incidenten waaraan hier behoefte is.

Hoe men de palm eilanden in Dubai of de Maasvlakte twee in Rotterdam heeft gebouwd. Dit zijn grote schepen die zand aanzuigen en dit dan op de benodigde plek opspuiten.

Zou je dit systeem in ontwikkeling brengen voor brandbestrijding, zou je best een mooi nieuw middel voor handen hebben bij dit soort branden.
Rode Kruis afdeling Roermond e.o. EHBO + AED + EHBDu +  ZHKH EH1 + EH2 + NHTbasis (I.o.) Brandwacht industrieel IRATA lvl 2 + Height rescue


jasir

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
  • veiligheidsregio drenthe 03
Citaat van: remung link=msg=1456722 date=1478711240
Even over het idee van het afdekken met zand. Buiten het financieel haalbare en de hoeveelheid incidenten waaraan hier behoefte is.

Hoe men de palm eilanden in Dubai of de Maasvlakte twee in Rotterdam heeft gebouwd. Dit zijn grote schepen die zand aanzuigen en dit dan op de benodigde plek opspuiten.

Zou je dit systeem in ontwikkeling brengen voor brandbestrijding, zou je best een mooi nieuw middel voor handen hebben bij dit soort branden.

Bij dit systeem heb je voor zover ik weet ook water nodig. Dus dit zal niet in alle gevallen een uitkomst zijn.

Zijn er geen andere manieren om een brand af te dekken ? Zou je deze brand ook kunnen blussen met poeder?


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: jasir link=msg=1456726 date=1478712666
Zijn er geen andere manieren om een brand af te dekken ? Zou je deze brand ook kunnen blussen met poeder?

Als dat al zou kunnen, waar wil je zoveel poeder vandaan halen? Dat is volgens mij in heel Europa nog niet beschikbaar.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Je kunt er ook een dijkje van voldoende hoogte omheen leggen en dan de brandende banden onder water zetten/de boel gewoon blank zetten.
Moet je wel zorgen voor een wateraanvoer die groter is dan de lekkage de bodem in.


janvangent

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 216
Dat zal de slechtste oplossing zijn, denk ik. Zo'n dijkje gaat hoe dan ook overlopen met brandende rubberbende want dat drijft op water.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: janvangent link=msg=1456736 date=1478715956
Dat zal de slechtste oplossing zijn, denk ik. Zo'n dijkje gaat hoe dan ook overlopen met brandende rubberbende want dat drijft op water.

Ooit een autoband zien drijven ?


janvangent

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 216
Citaat van: Thor link=msg=1456741 date=1478717182
Ooit een autoband zien drijven ?

Nee, en jij ook niet. Ik kan me wel het onvermijdelijke resultaat voorstellen van wat er gebeurt als je een flinke stapel brandende autobanden indamt en 'het dijkje' laat vollopen met water tot je de situatie onder controle hebt.


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Kan je geen grote container neer zetten, deze vullen met water en dan met een grijperkraan een hoop autobanden grijpen en onder dompelen in deze container of iets dergelijks? Wij hebben dat gedaan bij een brand in een vuilverwerkingsbedrijf. Hier hadden we echter een laadkuil die vol water stond.

Het aantal containers en grijperkranen natuurlijk afstemmen op de hoeveelheid brandbaar materiaal. Ik weet het is behelpen maar tenminste iets. Als je dit direct start kom je volgens mij best ver als je 24 uur met dag door gaat.

Het is maar een idee, schieten maar..........  :P


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1456748 date=1478720087
Kan je geen grote container neer zetten, deze vullen met water en dan met een grijperkraan een hoop autobanden grijpen en onder dompelen in deze container of iets dergelijks? Wij hebben dat gedaan bij een brand in een vuilverwerkingsbedrijf. Hier hadden we echter een laadkuil die vol water stond.

Het aantal containers en grijperkranen natuurlijk afstemmen op de hoeveelheid brandbaar materiaal. Ik weet het is behelpen maar tenminste iets. Als je dit direct start kom je volgens mij best ver als je 24 uur met dag door gaat.

Het is maar een idee, schieten maar..........  :P


Wet jij hoeveel kuub aan banden daar nog ligt ?
Kan best goed werken als je maar goede toegangen voor de vrachtwagens kunt maken, wordt wel een langdradige klus.
Alternatief de dompelcontainers buiten het gebied en kranen met een heel behoorlijke sprei om het terrein te kunnen behappen.


pascalvd

  • manchap A
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1456748 date=1478720087
Kan je geen grote container neer zetten, deze vullen met water en dan met een grijperkraan een hoop autobanden grijpen en onder dompelen in deze container of iets dergelijks? Wij hebben dat gedaan bij een brand in een vuilverwerkingsbedrijf. Hier hadden we echter een laadkuil die vol water stond.

Het aantal containers en grijperkranen natuurlijk afstemmen op de hoeveelheid brandbaar materiaal. Ik weet het is behelpen maar tenminste iets. Als je dit direct start kom je volgens mij best ver als je 24 uur met dag door gaat.

Het is maar een idee, schieten maar..........  :P

Opzich een goed idee ik zat al een een vracht stalen damwand (bijv.6 meter planken 3m boven gronds en 3 m ondrr gronds houd ook het meeste grondwater) tegen te denken en pomp maar vol

Maar met het knijper idee de enige hiaten die ik ff snel zie zijn de hydraulische appendages  cilinders hebben keeringen die kunnen lekken bij hoge temperaturen hydraulische slangen zijn van rubber en kunnen op branden en hydrauliek olie is op den duur toch brandbaar

Je zou dan voor een Old scool draad kraan moeten gaan met een knijper/poliep die met behulp van de 2e draad open en dicht gaat