Winkeldief bedreigt politie en wordt aangehouden met hulp van politiehond - Den Haag 02-10-2016

Auteur Topic: Winkeldief bedreigt politie en wordt aangehouden met hulp van politiehond - Den Haag 02-10-2016  (gelezen 5134 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Citaat van: silque link=msg=1451251 date=1475859536
Hij zit op zn knieën....

Prikt het dan minder?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Als ie was gepepperd wel ja, voor hem.

Nogmaals ik reageer alleen wat ik op de beelden zie, vind het er heftig uit zien voor iemand die luistert naar het commando wordt gegeven en vervolgens wordt gebeten.
Als blijkt dat hij daadwerkelijk naar zn broeksband gegrepen heeft dan snap ik dat de hond erop is gezet, maar op basis van de beelden krijg ik er een dubbel gevoel bij.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
En op het filmpje lijkt het dat die hond maar niet wil loslaten, trekken en scheuren aan de hond, loslaten moet ook direct kunnen op het juiste, aangeleerde en geoefende commando van een hondengeleider. N.B. Er zijn ook honden die onder dergelijke omstandigheden per abuis een agent pakken.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Tja dat is lastig, het gebeurt vaker dat een hond niet direct lost. Het blijven dieren.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


guest15549

  • Gast
Citaat van: silque link=msg=1451350 date=1475936337
Tja dat is lastig, het gebeurt vaker dat een hond niet direct lost. Het blijven dieren.

In dit geval is het meer een wapen dan een dier.

Als het niet direct loslaten van de hond meer letsel tot gevolg heeft (geen idee of dat zo is) is het wel ernstig.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Citaat van: RS496 link=msg=1451354 date=1475937512
In dit geval is het meer een wapen dan een dier.

Als het niet direct loslaten van de hond meer letsel tot gevolg heeft (geen idee of dat zo is) is het wel ernstig.

Jij hebt weinig ervaring met honden..

Citaat van: silque link=msg=1451321 date=1475922356
Als blijkt dat hij daadwerkelijk naar zn broeksband gegrepen heeft dan snap ik dat de hond erop is gezet, maar op basis van de beelden krijg ik er een dubbel gevoel bij.
Je ziet iets van achter met veel beweging in het beeld en weinig zicht. Je krijgt dan weinig informatie. Het is vervolgens een natuurlijke gewoonte om het plaatje verder in te vullen. Ik kan het filmpje niet terug vinden maar ik heb een filmpje gehad waar een schietincident van verschillende hoeken gefilmd was. Op twee van de hoeken leek het alsof een ongewapende man werd neergeschoten, pas in de laatste hoek zag je dat de man wel degelijk een wapen vast had. Toch hadden de eerste twee filmpjes de publieke opinie al lang tegen de agenten gekeerd.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Asterix 900

  • Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 915
Citaat van: DiNozzo link=msg=1451401 date=1475948269
Jij hebt weinig ervaring met honden..

Ik heb relatief weinig ervaring met vuurwapens maar toch weet ik dat als zo een wapen onbetrouwbaar reageert in de handen van een politieman, je het exemplaar beter wegdoet. Alleen lijken honden met die onbetrouwbaarheid steeds weer opnieuw weg te komen want het zijn nu eenmaal.... honden. Sorry maar die redenering begrijp ik niet. Honden zijn en blijven totaal onbetrouwbaar voor alles dat verder gaat dan opsporing en louter afschrikking. Het is al zo vaak aangetoond en toch blijft men maar excuses verzinnen om hun onbetrouwbaar, dierlijk gedrag recht te praten.


guest15549

  • Gast
Citaat van: DiNozzo link=msg=1451401 date=1475948269
Jij hebt weinig ervaring met honden..

Ik ben inderdaad nog nooit gebeten door een politiehond en ik heb een hond nog nooit iemand laten bijten. Wat is je punt precies?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Omdat je dan ervaring hebt met hoe honden reageren als ze eenmaal vast hebben. Bijten is voor de hond is geen agressie maar een spel. En dat de hond er op dat moment zo in zit dat hij twee keer of meer het commando moet krijgen voor hij het hoort. Een dergelijke eigenschap is mensen trouwens ook niet vreemd. Zullen we die dan ook maar niet inzetten?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Wessel1

  • Aspirant Eenheid Midden Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
Dan toch maar Robocop vrees ik. :-\