Winkeldief bedreigt politie en wordt aangehouden met hulp van politiehond - Den Haag 02-10-2016

Auteur Topic: Winkeldief bedreigt politie en wordt aangehouden met hulp van politiehond - Den Haag 02-10-2016  (gelezen 5131 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: DiNozzo link=msg=1456094 date=1478425339
Omdat je dan ervaring hebt met hoe honden reageren als ze eenmaal vast hebben. Bijten is voor de hond is geen agressie maar een spel. En dat de hond er op dat moment zo in zit dat hij twee keer of meer het commando moet krijgen voor hij het hoort. Een dergelijke eigenschap is mensen trouwens ook niet vreemd. Zullen we die dan ook maar niet inzetten?

Dat gaat op onder normale omstandigheden totdat de hond op een of andere manier in paniek raakt.
Mijn oom was hondengeleider Amsterdamse politie, fietste altijd in burger met zijn politie bouvier met name in de buitengebieden totdat op enig moment de poot van de hond tussen de spaken raakte. De tot op dat moment zeer brave, lieve en gehoorzame hond  veranderde in zeer agressief monster, beet mijn oom waar hij hem kon bijten, resultaat maanden in het ziekenhuis en revalidatie.
Na het bouvier tijdperk verschenen bij de Amsterdamse politie de pitbull achtige honden maar dat was al heel snel over, wat er tegenwoordig als politiehond in zwang is weet ik niet.


Asterix 900

  • Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 915
Citaat van: DiNozzo link=msg=1456094 date=1478425339
Omdat je dan ervaring hebt met hoe honden reageren als ze eenmaal vast hebben. Bijten is voor de hond is geen agressie maar een spel. En dat de hond er op dat moment zo in zit dat hij twee keer of meer het commando moet krijgen voor hij het hoort. Een dergelijke eigenschap is mensen trouwens ook niet vreemd. Zullen we die dan ook maar niet inzetten?

Ik denk dat mocht een politieman bij wijze van 'spel' klappen blijven uitdelen aan een arrestant en hem letsel bezorgen, hij inderdaad niet meer zal worden ingezet.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Onder bepaalde omstandigheden kan de inzet van hondengeleiders en honden zeker zinvol en effectief zijn.
Echter hondengeleiders met honden en motoragenten wekken bij sommige mensen de nodige agressie op, olie op het vuur,dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld ruiters en politiepaarden en vrouwelijke agenten.


Kountain

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 180
  • Koninklijke Marechaussee
Citaat van: Thor link=msg=1456107 date=1478428874
Echter hondengeleiders met honden en motoragenten wekken bij sommige mensen de nodige agressie op, olie op het vuur,dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld ruiters en politiepaarden en vrouwelijke agenten.

Ik denk dat dit meer te maken heeft met hoe je je op dat moment opstelt qua houding en toon naar een burger toe, niet of je een hond bij je hebt of dat je op een motor rijdt. Vrouwelijk agenten kunnen ook hard een gesprek aan gaan, dit zal net zoveel agressie opwekken als wanneer een motorrijder dit doet. Goed voorbeeld van de-escalerend optreden vind ik Patrick van de verkeerspolitie bij Wegmisbruikers.
Uitspraken op persoonlijke titel


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Citaat van: Asterix 900 link=msg=1456105 date=1478427953
Ik denk dat mocht een politieman bij wijze van 'spel' klappen blijven uitdelen aan een arrestant en hem letsel bezorgen, hij inderdaad niet meer zal worden ingezet.

Een goede politiehond veroorzaakt geen extra letsel door door te bijten. De honden bijten niet op 25 plekken achter elkaar maar kiezen een plek en houden vast. Dan is de schade al geschiedt, of je direct los laat of niet.

Bij escalerende situaties gebeurt het dat agenten van elkaar niet meer de opdrachten goed horen omdat ze in het moment zitten. Omdat ze zich focussen op het gevecht voor hun en niet op wat de collega achter ze zegt. Dat is natuurlijk en ga je niet verhelpen met training.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Citaat van: Thor link=msg=1456107 date=1478428874
Echter hondengeleiders met honden en motoragenten wekken bij sommige mensen de nodige agressie op, olie op het vuur,dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld ruiters en politiepaarden en vrouwelijke agenten.

Motoragenten wekken agressie op? ???
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Frank Lingen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
Citaat van: Thor link=msg=1456107 date=1478428874
Onder bepaalde omstandigheden kan de inzet van hondengeleiders en honden zeker zinvol en effectief zijn. Echter hondengeleiders met honden en motoragenten wekken bij sommige mensen de nodige agressie op, olie op het vuur,dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld ruiters en politiepaarden en vrouwelijke agenten.

Misschien kan er een politiehond worden ontwikkeld, die er heel vriendelijk uitziet, en die tegelijk zeer geschikt is als surveillancehond. Dat kan mogelijk worden bereikt, door bepaalde hondenrassen te kruisen, of door gebruik te maken van gentechnologie. Daarbij wordt het erfelijk materiaal rechtstreeks gemanipuleerd.

Gentechnologie:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Genetische_technologie


Ik stem links.


HTVP Amersfoort

  • Aspirant hoofdagent Politie eenheid Midden Nederland, ex Marechaussee,
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 58
En met welk spaarpotje wil je dat doen?
Alles wat ik zeg is mijn mening en is niet te koppelen aan een organisatie.


guest15549

  • Gast
Citaat van: Frank Lingen link=msg=1456127 date=1478438540
Misschien kan er een politiehond worden ontwikkeld, die er heel vriendelijk uitziet, en die tegelijk zeer geschikt is als surveillancehond. Dat kan mogelijk worden bereikt, door bepaalde hondenrassen te kruisen, of door gebruik te maken van gentechnologie. Daarbij wordt het erfelijk materiaal rechtstreeks gemanipuleerd.

Gentechnologie:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Genetische_technologie




Ja goed idee!

Dat de politie zegt "meneer u bent aangehouden" en de verdachte snel een mes trekt en roept "ga weg of ik steek u dood" en dat dan de hondengeleider komt met een surveillancehond die er uit ziet als de hond op jouw plaatje en zegt "laat het mes vallen of ik stuur de hond op u af" en de hond zegt dan "woef woef waf" terwijl hij vriendelijk met z'n staart kwispelt en de verdachte laat z'n mes vallen, rent naar de hond om de hond te knuffelen en terwijl hij bezig is met het knuffelen van de hond kan hij worden ingerekend


guest15549

  • Gast
Citaat van: HTVP Amersfoort link=msg=1456170 date=1478448101
En met welk spaarpotje wil je dat doen?

Doordat je met een vriendelijke hond minder geweld gebruikt heb je minder mensen nodig om geweldsincidenten en klachten te onderzoeken en met dat geld ga je hondenrassen kruisen met gebruik van gentechnologie.

Of gewoon de boetes duurder maken

Of griffierecht heffen voor het in beroep gaan tegen Mulderfeiten (minder beroep --> minder OM-medewerkers die op de automatische piloot onzin verkondigeninhoudelijke argumenten moeten voorbereiden)

Of, zoals eerder voorgesteld, stadsbussen inzetten waar een peloton ME, 4 agenten, 2 rechercheurs, een AT, een groep brandweermannen, twee ambulanceverpleegkundigen, een arts, een mobiele ophoudcel en politiebureau in zit. Op die manier heb je een rijdende Politiebrandweerlance zodat je meer politiebureaus kan sluiten, alle ambulances, politieauto's en brandweerauto's kan verkopen zodat je meer geld overhoudt voor die honden.