Politie IBT training

Auteur Topic: Politie IBT training  (gelezen 10567 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Gepost op: 13 november 2016, 00:37:44
'Het is vechten om een plek bij de politietraining - RTL NIEUWS

https://www.youtube.com/watch?v=iSlg5wVJqiA
RTL Nieuws
Gepubliceerd op 12 nov. 2016
Citaat
Agenten klagen dat er te weinig tijd en ruimte is om trainingen te doen. Dat komt aan het licht door de zaak van Mitch Henriquez; de man die overleed, nadat agenten bij hem een nek-klem hadden toegepast.


Samen sterk in de hulpverlening!


emmer

  • Hoofdagent Eenheid DH
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 86
Reactie #1 Gepost op: 13 november 2016, 09:02:35
De verslaggever eindigt met: "... de politie zit er dus bovenop." Dat gevoel krijg ik niet als men blijkbaar zegt dat ze de komende jaren gaan monitoren en er dan op sturen. De komende jaren veranderd er niks.


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #2 Gepost op: 13 november 2016, 09:42:22
En hoe wordt je ingepland voor ibt? Moet je daar zelf achteraan gaan of regelt de planner dat voor je?


emmer

  • Hoofdagent Eenheid DH
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 86
Reactie #3 Gepost op: 13 november 2016, 13:38:10
Ik word ingepland.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4 Gepost op: 13 november 2016, 14:11:10
Citaat van: Proost link=msg=1461184 date=1479026542
En hoe wordt je ingepland voor ibt? Moet je daar zelf achteraan gaan of regelt de planner dat voor je?

Dat wordt ingepland.
IBT volgt een landelijk lesprogramma, met verplichte nummertjes.

Nu gaat dit over IBT, maar qua rijtesten auto/motor geldt exact hetzelfde.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #5 Gepost op: 13 november 2016, 14:17:55
Dus als ik het goed begrijp is de titel wat suggestief en ligt dit volledig in handen van de planning/korpsleiding. Men wil wel getraind zijn en blijven volgens de norm maar er wordt verzuimd dit voldoende te faciliteren?


guest12562

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 13 november 2016, 14:31:01
Citaat van: Proost link=msg=1461209 date=1479043075
Dus als ik het goed begrijp is de titel wat suggestief en ligt dit volledig in handen van de planning/korpsleiding. Men wil wel getraind zijn en blijven volgens de norm maar er wordt verzuimd dit voldoende te faciliteren?

Zal het eens navragen, volgens mij wordt het ingepland en als je dan om een of andere reden niet gaat dan ben je zelf verantwoordelijk.
Het is wel verplicht een aantal keren per jaar dacht ik, maar dat zal ik ook ff navragen.


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Reactie #7 Gepost op: 13 november 2016, 18:34:36
Ibt is verplicht, 4x per jaar of te wel 32 uur. In deze 32 uur zitten ook de verplichte toetsen: fvt, az, gb en 2x de schiettoets. De planning zorgt er voor dat iedereen hiervoor gepland wordt. Als je, om wat voor reden ook, niet aanwezig kan zijn op de geplande datum, is het de eigenverantwoordelijkheid om, samen met de planner, een vervangende datum te vinden.

Daarnaast zijn er beperkte mogelijkheden tot extra training, maar dat vereist eigen intiatief.
Digitaal onderzoek


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #8 Gepost op: 13 november 2016, 18:58:37
Ik als vrijwilliger volg geen IBT training en krijg geen rijopleiding.
Men stuurt mij wel naar meldingen toe waar geweld of spoed bij komt kijken.

Uiteraard geen beroeps voor, maar als vrijwilliger schiet je er vaak tussendoor.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #9 Gepost op: 13 november 2016, 19:04:03
Benieuwd waar jij werkzaam bent als vrijwilliger je niet de 4x IBT per jaar krijgt.