Politie IBT training

Auteur Topic: Politie IBT training  (gelezen 10507 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #10 Gepost op: 13 november 2016, 20:11:54
Citaat van: Red Cross Medic link=msg=1461240 date=1479059917
Ik als vrijwilliger volg geen IBT training en krijg geen rijopleiding.
Men stuurt mij wel naar meldingen toe waar geweld of spoed bij komt kijken.

Uiteraard geen beroeps voor, maar als vrijwilliger schiet je er vaak tussendoor.
Als je geen IBT lessen volgt en geen examens doet, ben je niet bevoegd tot het dragen van geweldsmiddelen. Of heb je die ook niet?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #11 Gepost op: 13 november 2016, 22:22:18
Citaat van: xangadib link=msg=1461239 date=1479058476
Ibt is verplicht, 4x per jaar of te wel 32 uur. In deze 32 uur zitten ook de verplichte toetsen: fvt, az, gb en 2x de schiettoets. De planning zorgt er voor dat iedereen hiervoor gepland wordt. Als je, om wat voor reden ook, niet aanwezig kan zijn op de geplande datum, is het de eigenverantwoordelijkheid om, samen met de planner, een vervangende datum te vinden.
H
Daarnaast zijn er beperkte mogelijkheden tot extra training, maar dat vereist eigen intiatief.

Per eenheid kennelijk afhankelijk.....
Wij krijgen 3 IBT momenten per jaar, bij ziekte of afwezigheid wordt je op nieuw ingepland.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


guest12562

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 13 november 2016, 23:30:06
Citaat van: xangadib link=msg=1461239 date=1479058476
Ibt is verplicht, 4x per jaar of te wel 32 uur. In deze 32 uur zitten ook de verplichte toetsen: fvt, az, gb en 2x de schiettoets. De planning zorgt er voor dat iedereen hiervoor gepland wordt. Als je, om wat voor reden ook, niet aanwezig kan zijn op de geplande datum, is het de eigenverantwoordelijkheid om, samen met de planner, een vervangende datum te vinden.

Daarnaast zijn er beperkte mogelijkheden tot extra training, maar dat vereist eigen intiatief.

Yep, dank dit is het!


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #13 Gepost op: 14 november 2016, 10:32:06
Ik moet zeggen dat ik me in deze totaal niet herken. De laatste jaren vind ik de kwaliteit van de IBT trainingen erg omhoog gegaan, goed op de praktijk, toetsen worden gecombineerd met oefenen ipv droge kunstjes laten zien en goede aandacht voor de actualiteit. Wij krijgen 4x per jaar een mogelijkheid om IBT training te doen, inplannen is een eigen verantwoordelijkheid, maar de toetsen zijn ook verspreid over het jaar.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #14 Gepost op: 14 november 2016, 11:19:07
Dus binnen jouw eenheid is het anders geregeld? Je mag het 4x doen en dat wordt ondersteund maar je moet het zelf inplannen?

Betekend dat dan ook wanneer je zelf gaat plannen je ook tevens rekening moet houden met de bezetting van je bureau als je die dag niet inzetbaar bent? Of werkt de planner daar omheen?


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #15 Gepost op: 14 november 2016, 13:19:25
Citaat van: Proost link=msg=1461308 date=1479118747
Dus binnen jouw eenheid is het anders geregeld? Je mag het 4x doen en dat wordt ondersteund maar je moet het zelf inplannen?

Betekend dat dan ook wanneer je zelf gaat plannen je ook tevens rekening moet houden met de bezetting van je bureau als je die dag niet inzetbaar bent? Of werkt de planner daar omheen?
VP  ;)
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #16 Gepost op: 14 november 2016, 15:31:28
Ah, ik zie het er nu pas bij staan. Ja die twee letters veranderen dan al een hoop in de procedure.


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #17 Gepost op: 14 november 2016, 16:29:22
Citaat van: Red Cross Medic link=msg=1461240 date=1479059917
Ik als vrijwilliger volg geen IBT training en krijg geen rijopleiding.
Men stuurt mij wel naar meldingen toe waar geweld of spoed bij komt kijken.

Uiteraard geen beroeps voor, maar als vrijwilliger schiet je er vaak tussendoor.
Ik mag aannemen dat je geen vrijwilliger bent in de vorm van executief politiemedewerker. Want geen IBT = geen geweldsmiddelen = geen werk op straat.
Een beetje verwarrend deze post..


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #18 Gepost op: 14 november 2016, 16:35:53
Citaat van: kaasje link=msg=1461305 date=1479115926
Ik moet zeggen dat ik me in deze totaal niet herken. De laatste jaren vind ik de kwaliteit van de IBT trainingen erg omhoog gegaan, goed op de praktijk, toetsen worden gecombineerd met oefenen ipv droge kunstjes laten zien en goede aandacht voor de actualiteit. Wij krijgen 4x per jaar een mogelijkheid om IBT training te doen, inplannen is een eigen verantwoordelijkheid, maar de toetsen zijn ook verspreid over het jaar.

Ja vind ik ook. De docenten zijn ook erg enthousiant en willen je echt wat bijbrengen. Uiteraard zijn er verplichte nummertjes. Maar die maken de docenten zo leuk mogelijk. Altijd hulde voor die coll.
Afgelopen week kwam er een IBT docent aan het basisteam. Kennelijk was hij aan ons team gekoppeld. Hij  heeft toen een procedure op het bureau geoefend met een paar collega's.  O0


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #19 Gepost op: 14 november 2016, 18:20:19
Ik herken mij hier ook niet in. Ik word eigenlijk altijd minimaal 4 dagen per jaar ingepland, waarbij twee dagen in de vorm van een tweedaagse gebruikt worden. De inhoud van de lessen wordt elk jaar beter en praktischer. Als je onverhoopt ziek bent krijg je gewoon van de planning een nieuwe datum.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein