Politie IBT training

Auteur Topic: Politie IBT training  (gelezen 10503 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

guest15549

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 14 november 2016, 19:03:17
Citaat van: DiNozzo link=msg=1461357 date=1479144019
Ik herken mij hier ook niet in. Ik word eigenlijk altijd minimaal 4 dagen per jaar ingepland, waarbij twee dagen in de vorm van een tweedaagse gebruikt worden. De inhoud van de lessen wordt elk jaar beter en praktischer. Als je onverhoopt ziek bent krijg je gewoon van de planning een nieuwe datum.

Zijn die 4 dagen inclusief schietoefeningen en -testen of komt dat er nog bovenop?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #21 Gepost op: 14 november 2016, 19:45:34
Citaat van: RS496 link=msg=1461362 date=1479146597
Zijn die 4 dagen inclusief schietoefeningen en -testen of komt dat er nog bovenop?

De testen zitten tijdens de dagen er bij in. In dit geval was er een volledige toetsdag, één halve toetsdag aangevuld met training en twee dagen volledig ingericht op terreur met oefeningen op praktijklokaties. Vooral die trainingsdagen waren erg waardevol. In de toekomst wil men ook van het toetsen af en naar meer praktijkgericht trainen, maar dat gaat nog wel even duren.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


guest12562

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 14 november 2016, 20:01:01
Nog even wat navraag gedaan ik begrijp dus dat de schiet toetsen over vol zitten aan het eind van het jaar, omdat iedereen die de test gemist heeft nog gauw even de toets wil halen.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #23 Gepost op: 15 november 2016, 03:58:33
Maar dan nog... 32 uur op jaarbasis. Met in het achterhoofd dat wij een organisatie zijn die het geweldsmonopolie heeft. Ben je dan ook niet verplicht om dit juist weg te zetten en voldoende te oefenen ?

Brandweer oefent vele malen meer, even mijn vrijwillige achtergrond meegenomen, 4 uur per week. 50 maal per jaar.  Een sportschutter, moet vele malen meer per jaar op de schietbaan staan dan de politie.

Ik vind het echt veel te weinig. Ondanks dat de kwaliteit van de ibt lessen met sprongen vooruit is gegaan blijft de frequentie achter. Ik begrijp dat het een capaciteitskwestie is. Maar dan nog. Ik vind dat je als organisatie er voor moet zorg dragen dat je medewerkers goed geoefend en opgeleid de straat op gaan. Dat kan binnen de politie organisatie echt wel beter !
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #24 Gepost op: 15 november 2016, 09:48:08
Its all about the money. Als wij veel meer mankracht hebben en veel ruimer in de middelen zitten kun je ook meer tijd aan training besteden.
De politie zit al jaren op crepeersterkte. En dat wordt alleen maar erger.

Het begint in Den Haag.


R

  • Groene BOA
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 53
Reactie #25 Gepost op: 27 november 2016, 15:20:35
Herken het te weinig trainen ook niet, ik heb 10x per jaar IBT. Het uitsmeren van de uren over 10 avonden lijkt mij effectiever dan 4x een volle dag? Voor mijn gevoel blijf je dan beter 'bij'/ligt het verser in je geheugen ?


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #26 Gepost op: 27 november 2016, 17:01:58
Wat ik wel erg tegenstrijdig vind is dat we aan de ene kant schreeuwen dat we te weinig training krijgen, maar iedere keer als ik IBT heb wilt de groep zo vroeg mogelijk klaar zijn. Sterker nog, als we om 16:00 uur klaar zijn dan loopt men te klagen dat het te laat is.

Ik vind de trainingen goed, operationeel en ook nuttig. Ik zou alleen wel wat meer op de schietbaan willen staan, maar dat is persoonlijk. Herken me niet in de extremen die rtlnieuws schetst in ieder geval.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #27 Gepost op: 27 november 2016, 18:31:11
Citaat van: silque link=msg=1463294 date=1480262518
Wat ik wel erg tegenstrijdig vind is dat we aan de ene kant schreeuwen dat we te weinig training krijgen, maar iedere keer als ik IBT heb wilt de groep zo vroeg mogelijk klaar zijn. Sterker nog, als we om 16:00 uur klaar zijn dan loopt men te klagen dat het te laat is.

Ik vind de trainingen goed, operationeel en ook nuttig. Ik zou alleen wel wat meer op de schietbaan willen staan, maar dat is persoonlijk. Herken me niet in de extremen die rtlnieuws schetst in ieder geval.

Dat is typisch politie. Iedereen wil NH rijden, maar als er teveel meldingen zijn is het ook niet goed.


Iv0

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 106
  • Monsieur Cannibale
Reactie #28 Gepost op: 2 december 2016, 10:46:02
Citaat van: AureliusM link=msg=1463303 date=1480267871
Dat is typisch politie. Iedereen wil NH rijden, maar als er teveel meldingen zijn is het ook niet goed.

Off topic maar grappig, in ons bureau is noodhulp het minst populaire wat er is.
et Voila


emmer

  • Hoofdagent Eenheid DH
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 86
Reactie #29 Gepost op: 2 december 2016, 11:33:52
Off topic maar grappig, in ons bureau is noodhulp het minst populaire wat er is.
Wat is er dan wel populair?