Medische keuring --> kleurenblindheid test

Auteur Topic: Medische keuring --> kleurenblindheid test  (gelezen 5441 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CvB038

  • Aspirant Hoofdagent Noord-Nederland
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
  • Aspirant niveau 4 Noord-Nederland
Gepost op: 14 november 2016, 11:25:19
Even een vraagje over de medische keuring.
Zoals 1 op de 4 mannen heb ik een hele lichte vorm van kleurenblindheid, beter bekend als kleurenzwakte.

ishiharatest zijn niet te doen voor mij terwijl ik geen problemen heb met kleuren te onderscheiden als ze maar los van elkaar staan en niet zo kris kras door elkaar.
Desondanks het zoveel voor komt zie ik nergens informatie over kleurenzwakte eisen, bij w&s kunnen ze mij ook niet verder helpen.
Het enige is dat ze controleren op kleurenblindheid maar welke vorm is niet bekend.
Wie kan mij hier meer over vertellen?

Alvast bedankt




Kenar95

  • Sollicitant Politiekundige Oost-Nederland verkort
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 162
Reactie #1 Gepost op: 14 november 2016, 11:32:17
Dit had je hier op het forum al over je vraag kunnen vinden met de zoekfunctie..:

Citaat van: MaartenQ link=msg=1432624 date=1467056512
Ik wist van mijzelf ook dat ik moeite heb met kleuren. Degene bij defensie die ooit een test bij mij heeft gedaan, noemde het een kleurenstoornis ipv kleurenblind.

Kleurenblindheid bij de politie werd bij mij getest doormiddel van een boekje waar allerlei gekleurde bolletjes in staan. Je moet daar dan getallen in zien. Van de 5 of 6 die ik te zien kreeg had ik er maar 2 goed.

Als je moeite met die test heb krijg je gelukkig nog een andere test. Soort elektriciteitdraadjes met elk 2 kleuren erop. Degene die de keuring afneemt zegt dan bijvoorbeeld: pak het groene draadje met de twee rode streepjes. En die moet je dan ombuigen. Dit doe je dan bij 4/5 draadjes. Dit ging bij mij zonder moeite en ben toen ook gewoon goed gekeurd (:

Citaat van: Dominique08 link=msg=1402564 date=1453994361

@Robert: spannend! Ik ga voor je duimen. Bij mij was het zo'n kaart aan de wand (die ze ook meestal bij de huisarts hebben hangen, met van die rondjes erop en dan moet je aangeven waar de opening zit) en ik moest in een "boekje" kijken en aangeven welk getal te zien was (maar dat was volgens mij om te kijken of je kleurenblind bent of niet) en welke kleur de achtergrond had.

Sollicitant Politiekundige


CvB038

  • Aspirant Hoofdagent Noord-Nederland
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
  • Aspirant niveau 4 Noord-Nederland
Reactie #2 Gepost op: 14 november 2016, 12:13:23
Citaat van: Kenar95 link=msg=1461311 date=1479119537
Dit had je hier op het forum al over je vraag kunnen vinden met de zoekfunctie..:
Mijn fout.
Thnx voor je snelle reactie 👍