GRIP 2 Zeer grote hulpverlening (aanrijding en ontsporing trein) Sauwerd - Winsum 18-11-2016

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote hulpverlening (aanrijding en ontsporing trein) Sauwerd - Winsum 18-11-2016  (gelezen 20588 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Panigale

  • Underthekuffer......
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • Team ABC
Citaat van: Pyro_loe link=msg=1462022 date=1479471533
Hielko Merkus ‏@HielkoMerkus
Het wrange is dat als grondeigenaren allemaal hadden meegewerkt, deze overgang mogelijk al lang was aangepakt. #Voslaan #Winsum #Ommelander

Voortgang aanpak onveilige overweg ligt blijkbaar dus niet geheel bij Prorail of gemeente  :-\

Prorail, de gemeente wil wel... Prorail heeft echter totaal geen prioriteit bij de extra kosten voor de beveiliging.
3 ongelukken in de laatste 2 jaar, hoeveel is een mensenleven waard?
Bergrijp me goed, hoeveel onbewaakte spoorweg overgangen heb je in de randstad?


superfly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Gezien de foto's op RTV Noord is de gele tak al inter regionaal zag als goed is ambu uit Drenthe


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Gele tak gaat in de Noordelijke provincies heel snel interregionaal. De regio's hebben hier simpelweg niet zo veel ambulances. Daarom wordt daar bij code 10 ook het NHT al ingezet, wat in de rest van het land pas bij code 30 gebeurt.


Panigale

  • Underthekuffer......
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • Team ABC
2 personen naar het ziekenhuis, lichte gewonden worden opgevangen in de brandweerkazerne, overige passagiers in een nabijgelegen boerderij.


TheBeast

  • Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 531
  • BHV


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Citaat van: Panigale link=msg=1462033 date=1479472729
2 personen naar het ziekenhuis, lichte gewonden worden opgevangen in de brandweerkazerne, overige passagiers in een nabijgelegen boerderij.

Het NHT van het Rode Kruis is naar die brandweerkazerne toe.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Citaat van: Panigale link=msg=1462027 date=1479472224
Prorail, de gemeente wil wel... Prorail heeft echter totaal geen prioriteit bij de extra kosten voor de beveiliging.
3 ongelukken in de laatste 2 jaar, hoeveel is een mensenleven waard?
Bergrijp me goed, hoeveel onbewaakte spoorweg overgangen heb je in de randstad?
zeer weinig, misschien  wel geen 1 meer O0
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Panigale

  • Underthekuffer......
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • Team ABC
Citaat van: pompbediende link=msg=1462042 date=1479474338
zeer weinig, misschien  wel geen 1 meer O0

Precies, nu begrijp ik ook wel dat de intensiteit qua voertuig verplaatsingen in het noorden van het land ook veel minder is.
Ook is elke 15 minuten een trein totaal iets anders als elke 5 minuten.
Maar wat ik niet begrijp is dat Prorail de zaak Voslaan Winsum, waar binnen 2 jaar tijd 3 hele zware ongelukken zijn gebeurd niet op pakt.
Er gaan miljoenen naar verbeteringen voor het sport in de randstad. Maar een essentieel stuk veiligheid in een ander deel van het land willen ze niet oppakken vanwege een centenkwestie.

Belachelijk........ Natuurlijk, het is een risicoanalyse, ik ken de situatie als mijn broekzak.
Je kan de overweg oprijden en je ziet met de laagstaande zon helemaal niets. Je hoort en/of ziet te trein pas als het te laat is. Dit heeft allemaal met de hoek van de overweg te maken, stand van de zon enz enz...

Het is echt belachelijk....


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Citaat van: Panigale link=msg=1462044 date=1479474950
Precies, nu begrijp ik ook wel dat de intensiteit qua voertuig verplaatsingen in het noorden van het land ook veel minder is.
Ook is elke 15 minuten een trein totaal iets anders als elke 5 minuten.
Maar wat ik niet begrijp is dat Prorail de zaak Voslaan Winsum, waar binnen 2 jaar tijd 3 hele zware ongelukken zijn gebeurd niet op pakt.
Er gaan miljoenen naar verbeteringen voor het sport in de randstad. Maar een essentieel stuk veiligheid in een ander deel van het land willen ze niet oppakken vanwege een centenkwestie.

Belachelijk........ Natuurlijk, het is een risicoanalyse, ik ken de situatie als mijn broekzak.
Je kan de overweg oprijden en je ziet met de laagstaande zon helemaal niets. Je hoort en/of ziet te trein pas als het te laat is. Dit heeft allemaal met de hoek van de overweg te maken, stand van de zon enz enz...

Het is echt belachelijk....


"In juni van dit jaar werd bekend da er 6,5 miljoen euro wordt uitgetrokken om tien overgangen, waaronder die in Winsum, te beveiligen. Het zou klaar moeten zijn voor 2020. De overweg ter hoogte van de Voslaan zou als eerste worden aangepakt.  De miljoenen worden op tafel gelegd door het ministerie van Infrastructuur en Milieu, de provincie en de gemeente Winsum. De bedoeling is dat ook enkele spoorwegovergangen in Winsum en omgeving waar geen ongevallen hebben plaatsgehad, beter worden beveiligd.

De dodelijke ongelukken waren voor het ministerie reden om actie te ondernemen en in overleg met spoorwegbeheerder ProRail de gevaarlijke overgangen aan te pakken. In Nederland zijn ongeveer 120 zogeheten Niet Actief Beveiligde Overgangen (NABO’s). Passanten van deze overwegen worden hier alleen met een bord of andreaskruis gewaarschuwd voor mogelijk naderende treinen. Met de plannen in Winsum wordt de komende jaren de eerste acht procent van die overwegen in Nederland veiliger gemaakt."
http://www.dvhn.nl/groningen/Trein-ontspoort-na-aanrijding-bij-Winsum-21788976.html


viffer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 135
Citaat van: Panigale link=msg=1462027 date=1479472224
Bergrijp me goed, hoeveel onbewaakte spoorweg overgangen heb je in de randstad?

In 2014 landelijk nog 89 plus 325 particuliere overwegen

http://www.prorail.nl/nieuws/overwegen-hoe-zit-dat