BLAUW TALENT - Werving & Selectie Politie Utrecht

Auteur Topic: BLAUW TALENT - Werving & Selectie Politie Utrecht  (gelezen 15543 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Erdikoss

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Gepost op: 22 november 2016, 18:22:45
Goedenavond mensen op dit forum,
Naar aanleiding van me sollicitatie in Juli ben ik vandaag namelijk gebeld door politie eenheid Utrecht.
Ze bellen i.v.m mijn sollicitatie en zagen dat ik de cognitieve test net niet had behaald. En bieden mijn een traject aan.
Het gaat over een traject 'Blauw Talent'.  Weet iemand hier meer over? Ik heb zelf ook al een research gedaan via google.
Het is een traject van 12 weken waarin kandidaten worden getraind om de testen nu wel te halen. Ik denk dat niet iedereen zomaar deze kans krijgt.




PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #1 Gepost op: 22 november 2016, 18:37:45
Nog niet eerder van gehoord. Benieuwd naar wat meer informatie! Ik verwacht dat er tzt wel wat over op de site Kombijdepolitie over verschijnt.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Erdikoss

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #2 Gepost op: 22 november 2016, 19:00:07
Ik ook niet! Dat was ook gelijk de reden dat ik twijfelde toen ik werd gebeld. Dacht toen nog dat het misschien om een grap van iemand ging. Had toen Selectie & Werving gebeld. Zei vertelde me dat het om een traject gaat direct vanuit de eenheid zelf. En dat ik binnenkort een e-mail met een uitnodiging zal gaan ontvangen. ( Zojuist ontvangen )


Wolfs

  • HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #3 Gepost op: 22 november 2016, 20:04:01
Ik heb er ook nog nooit van gehoord, maar ik vermoed dat er in week 41 een soortgelijke klas is gestart
Mag ik vragen wat je achtergrond is? Dan doel ik op werkervaring en op culturele achtergrond.
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.


MrOfficer

  • Hoofdagent eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 92
Reactie #4 Gepost op: 22 november 2016, 20:15:27
Cool! Klinkt erg vet! Ben benieuwd naar meer info.


Erdikoss

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #5 Gepost op: 22 november 2016, 20:28:52
Citaat van: Wolfs link=msg=1462550 date=1479841441
Ik heb er ook nog nooit van gehoord, maar ik vermoed dat er in week 41 een soortgelijke klas is gestart
Mag ik vragen wat je achtergrond is? Dan doel ik op werkervaring en op culturele achtergrond.

Ik ben 20 jaar en heb 6 jaar werkervaring in de retail. Op dit moment studeer ik Ondernemer en Filiaalmanager Retail in Eindhoven. Ik ben een Nederlandse jonge van Turkse komaf. Maandag krijg ik meer informatie over dit traject. Dan wordt ik namelijk verwacht bij het Politie Bureau in Utrecht. Ik zou dan in deze topic jullie gelijk meer informatie geven.


@Tom

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
Reactie #6 Gepost op: 22 november 2016, 20:38:27
Citaat van: Erdikoss link=msg=1462559 date=1479842932
Ik ben 20 jaar en heb 6 jaar werkervaring in de retail. Op dit moment studeer ik Ondernemer en Filiaalmanager Retail in Eindhoven. Ik ben een Nederlandse jonge van Turkse komaf. Maandag krijg ik meer informatie over dit traject. Dan wordt ik namelijk verwacht bij het Politie Bureau in Utrecht. Ik zou dan in deze topic jullie gelijk meer informatie geven.

Leuk, ben benieuwd!

20 jaar en 6 jaar werkervaring? Dan ben je er vroeg bij geweest!


Erdikoss

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #7 Gepost op: 22 november 2016, 20:43:33
Citaat van: @Tom link=msg=1462562 date=1479843507
Leuk, ben benieuwd!

20 jaar en 6 jaar werkervaring? Dan ben je er vroeg bij geweest!
Hahaha klopt veel mensen geloven het niet.Toen ik 13 was begonnen bij een bedrijf voor maatschappelijke stage. Op me 14e gesolliciteerd en mocht ik iedere zaterdag werken. Tot heden werk ik er nog steeds. Had al een vaste aanstelling toen ik 17 was. Het gaat hierbij om een Jumbo supermarkt destijds heette het C1000


@Tom

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
Reactie #8 Gepost op: 22 november 2016, 20:44:21
Citaat van: Erdikoss link=msg=1462565 date=1479843813
Hahaha klopt veel mensen geloven het niet. Was toen ik 13 was begonnen bij een bedrijf voor maatschappelijke stage. Op me 14e gesolliciteerd en mocht ik iedere zaterdag werken. Tot heden werk ik er nog steeds. Had al een vaste aanstelling toen ik 17 was. Het gaat hierbij om een Jumbo supermarkt destijds heette het C1000

Het is niet dat ik je niet geloof, ik benadruk alleen dat je er vroeg bij was. Positief toch?  O0


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #9 Gepost op: 22 november 2016, 20:45:57
Citaat van: Erdikoss link=msg=1462526 date=1479835365
Het is een traject van 12 weken waarin kandidaten worden getraind om de testen nu wel te halen. Ik denk dat niet iedereen zomaar deze kans krijgt.
Ik vraag me af waarom de politie hiervoor kiest. Ze hebben een groot overschot aan geschikte kandidaten. Veel meer dan ze kunnen aannemen. Waarom dan iemand 12 weken bijbrengen hoe je een trucje kan uithalen om een cognitieve test te halen? (Wat overigens ook lang geen garantie is dat de rest vd procedure succesvol doorlopen wordt)