BLAUW TALENT - Werving & Selectie Politie Utrecht

Auteur Topic: BLAUW TALENT - Werving & Selectie Politie Utrecht  (gelezen 15546 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

MrOfficer

  • Hoofdagent eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 92
Reactie #10 Gepost op: 22 november 2016, 20:53:33
Citaat van: Proost link=msg=1462567 date=1479843957
Ik vraag me af waarom de politie hiervoor kiest. Ze hebben een groot overschot aan geschikte kandidaten. Veel meer dan ze kunnen aannemen. Waarom dan iemand 12 weken bijbrengen hoe je een trucje kan uithalen om een cognitieve test te halen? (Wat overigens ook lang geen garantie is dat de rest vd procedure succesvol doorlopen wordt)

Hier ben ik het zeker mee eens. Luxepositie met betrekking tot kandidaten die aangenomen kunnen worden, en dan nóg meer potentiële kandidaten gaan toevoegen aan deze lijst. Misschien dat specifiek Utrecht ineens veel man nodig heeft en hiervoor een pilot mag draaien met betrekking tot werving van nieuwe kandidaten. Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar de info. Succes maandag! Laat je het ons weten? O0


Erdikoss

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #11 Gepost op: 22 november 2016, 20:53:46
Citaat van: Proost link=msg=1462567 date=1479843957
Ik vraag me af waarom de politie hiervoor kiest. Ze hebben een groot overschot aan geschikte kandidaten. Veel meer dan ze kunnen aannemen. Waarom dan iemand 12 weken bijbrengen hoe je een trucje kan uithalen om een cognitieve test te halen? (Wat overigens ook lang geen garantie is dat de rest vd procedure succesvol doorlopen wordt)
Ben ik met je eens. Maar voor mij is dit een kans om alsnog die test te halen dus ik ben er wel blij mee.
. Ik denk zelf dat ook niet zomaar iedereen deze kans krijgt. Ben benieuwd wat me te wachten staat.


Tomk93

  • Brigadier
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Reactie #12 Gepost op: 22 november 2016, 20:55:30
Citaat van: Erdikoss link=msg=1462572 date=1479844426
Ben ik met je eens. Maar voor mij is dit een kans om alsnog die test te halen dus ik ben er wel blij mee.
. Ik denk zelf dat ook niet zomaar iedereen deze kans krijgt. Ben benieuwd wat me te wachten staat.

Op welke functie heb je gesolliciteerd?
En wat was je score bij de cognitieve test?

Ik ben natuurlijk wel blij voor je, kans zeker aannemen en ik ga er eerlijk gezegd van uit dat niet iedereen zomaar die kans krijgt.


Erdikoss

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #13 Gepost op: 22 november 2016, 20:55:43
Citaat van: MrOfficer link=msg=1462571 date=1479844413
Hier ben ik het zeker mee eens. Luxepositie met betrekking tot kandidaten die aangenomen kunnen worden, en dan nóg meer potentiële kandidaten gaan toevoegen aan deze lijst. Misschien dat specifiek Utrecht ineens veel man nodig heeft en hiervoor een pilot mag draaien met betrekking tot werving van nieuwe kandidaten. Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar de info. Succes maandag! Laat je het ons weten? O0

Zal ik zeker doen. Wou eigelijk de mail delen voor jullie maar helaas mag ik het niet delen met derde.


Erdikoss

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #14 Gepost op: 22 november 2016, 20:58:29
Citaat van: Erdikoss link=msg=1462574 date=1479844543
Zal ik zeker doen. Wou eigelijk de mail delen voor jullie maar helaas mag ik het niet delen met derde.

Mijn score op de cognitieve test was eigelijk niet heel negatief. Naar afloop zeiden ze dat ik het zeker nog een keer moest proberen omdat ze uit de resultaten zag dat ik wel de capaciteiten heb. Ik had alle onderdelen gemiddeld gescoord behalve letterreeksen terwijl dat de makkelijkste onderdeel zou moeten zijn. Ik denk zelf dat het door concentratie kwam omdat dat ook de laatste onderdeel van de dag was. De totale score was 2 punten te kort. Ik had gesolliciteerd op de functie als hoofdagent.


Wolfs

  • HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #15 Gepost op: 22 november 2016, 21:19:48
Naar wat ik begrepen heb is men nu op zoek naar meer mensen met een dubbele nationaliteit en/of mensen met een Nederlandse nationaliteit en andere komaf. In de gevallen zoals de jouwe, wordt er geprobeerd om de sollicitant op allerlei manieren binnen te halen. Dit is alleen wanneer deze zakt op de eerste selectiedag.

Ik denk dus dat deze pilot langer draait. Volg je het traject op de PA van Amsterdam?
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.


Erdikoss

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #16 Gepost op: 22 november 2016, 21:26:30
Citaat van: Wolfs link=msg=1462581 date=1479845988
Naar wat ik begrepen heb is men nu op zoek naar meer mensen met een dubbele nationaliteit en/of mensen met een Nederlandse nationaliteit en andere komaf. In de gevallen zoals de jouwe, wordt er geprobeerd om de sollicitant op allerlei manieren binnen te halen. Dit is alleen wanneer deze zakt op de eerste selectiedag.

Ik denk dus dat deze pilot langer draait. Volg je het traject op de PA van Amsterdam?

Zover ik heb begrepen vind het plaats in Utrecht. Nou ben benieuwd..


Kenar95

  • Sollicitant Politiekundige Oost-Nederland verkort
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 162
Reactie #17 Gepost op: 22 november 2016, 22:28:22
Naar wat ik begrepen heb is men nu op zoek naar meer mensen met een dubbele nationaliteit en/of mensen met een Nederlandse nationaliteit en andere komaf. In de gevallen zoals de jouwe, wordt er geprobeerd om de sollicitant op allerlei manieren binnen te halen. Dit is alleen wanneer deze zakt op de eerste selectiedag.

Ik denk dus dat deze pilot langer draait. Volg je het traject op de PA van Amsterdam?
Gevalletje positieve discriminatie.. Je kan ook doorslaan met deze geforceerde pogingen om diversiteit te creëeren. Betwijfel ten zeerste of we dit moeten willen en of dit de kwaliteit van de politie ten goede komt..

Los van bovenstaande is de kans er nu eenmaal blijkbaar, en dat is natuurlijk super leuk voor jou Erdikoss en het is je gegund!

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Sollicitant Politiekundige


louise32

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
Reactie #18 Gepost op: 23 november 2016, 01:21:02
Klopt, dit bestaat al even!!

Toen ik de opleiding beveiliger 2 deed -dat is nu zo'n 6 jaar geleden- was er een klasgenoot (Nederlandse jongen van Marrokaanse komaf) die deze kans kreeg. Hij is dit gaan doen en is nu agent ;)
Was overige een volledige klas die dit ging doen, destijds duurde het wel wat langer dan die paar weken die jij krijgt.

Zeker deze kans grijpen, je krijgt hem maar 1x... Ik ben jaloers haha ;)

Succes.


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #19 Gepost op: 23 november 2016, 02:12:48
Citaat van: Kenar95 link=msg=1462595 date=1479850102
Gevalletje positieve discriminatie.. Je kan ook doorslaan met deze geforceerde pogingen om diversiteit te creëeren. Betwijfel ten zeerste of we dit moeten willen en of dit de kwaliteit van de politie ten goede komt..

Los van bovenstaande is de kans er nu eenmaal blijkbaar, en dat is natuurlijk super leuk voor jou Erdikoss en het is je gegund!
Er staat op deze site summier wat beschreven over blauw talent.
Als het zo is dat alleen sollicitanten met een dubbele culturele achtergrond dit voorstel/deze kans krijgen heeft dit niets meer te maken met gelijke behandeling zoals dit beschreven is in artikel 1 van onze grondwet. Discriminatie, positief of negatief, is niet toegestaan. Als  echter iedereen toegang heeft tot dit programma geldt dit niet. De extra hulp in dezen is niet verboden en de standaard die gehaald moet worden blijft overeind. Het begint alleen meer op een trucje te lijken als degene die de test af neemt je gaat voorbereiden op diezelfde test die moet voldoen aan de eisen die gesteld zijn door dezelfde entiteit als die je op die test voorbereid.

Verder geeft W&S op de site aan dat er bij gelijke geschiktheid een voorkeur uit gaat naar mensen met een dubbele culturele achtergrond. Gezien de wervingsstrategie is dit begrijpelijk. Maar dan vraag ik me af wanneer je iemand als de TS, die 5 scoort op de CCT, kan helpen dmv een 12 weekse cursus om de ondergrens van de 7 te halen, nog steeds gaat laten voldoen aan het principe van gelijke geschiktheid. Stel dat er dus in ronde twee door de TS een 10/20 gescoord wordt, is op dit deel iedereen die hoger scoort dan 10 'beter geschikt'. Zou je dan alsnog afvallen? Dan zou namelijk de hele 12 weekse moeite die je er in hebt gestopt (en de politie dus ook) voor niets zijn geweest. Nu me dit onwaarschijnlijk lijkt kan ik de gedachtegang van Kenar95 dus wel degelijk volgen en doe je m.i. verkeerde concessies op kwaliteit.

Desalniettemin hoop ik van ganser harte dat Erdikoss dit gewoon gaan halen om zijn beoogde doel te bereiken, net als dat ik dat iedereen gun die het écht graag wil. Dat staat niet ter discussie.