BLAUW TALENT - Werving & Selectie Politie Utrecht

Auteur Topic: BLAUW TALENT - Werving & Selectie Politie Utrecht  (gelezen 15487 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Tomk93

  • Brigadier
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Reactie #30 Gepost op: 23 november 2016, 20:33:38
Citaat van: Bris. link=msg=1462727 date=1479927959
Is er bekend dat het 100℅ om zijn culturele achtergrond gaat? Misschien is de rest van de klas wel gewoon Nederlands.. Ze hebben hem gewoon gekozen en andere niet. Ik zou er niet te veel over nadenken.

En voor mensen die moeite hebben met cognitieve testen, op internet is veel hulp materiaal te vinden. Mocht iemand zich zorgen maken 😉

Ik maak mij er ook echt niet druk over. Heb sowieso mijn aanstelling al binnen maar vindt het nog steeds een vreemde situatie. Wanneer wordt je hier voor geselecteerd en wat is daar de reden voor? Het is vooral raar omdat er gemiddeld 3000 sollicitanten zijn per vacature. Er zijn genoeg kandidaten die niet geselecteerd worden voor de keuring, maar die misschien wel alle onderdelen kunnen behalen. Hoe eerlijk is dat tegenover hun?


Wolfs

  • HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #31 Gepost op: 23 november 2016, 20:57:06
Citaat van: Bris. link=msg=1462727 date=1479927959
Is er bekend dat het 100℅ om zijn culturele achtergrond gaat? Misschien is de rest van de klas wel gewoon Nederlands.. Ze hebben hem gewoon gekozen en andere niet. Ik zou er niet te veel over nadenken.

Citaat van: Erdikoss link=msg=1462641 date=1479891527
Bedankt allemaal, ik zou jullie op de hoogte houden van hoe het maandag is verlopen. Mocht ik gaan deelnemen aan het traject zal ik jullie er alles over vertellen over hoe ik het heb ervaren.

Volgende week maandag kan Erdikoss ons vertellen hoe het is gegaan en welke andere sollicitanten met hem aan deze pilot mee doen.  O0
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.


MrOfficer

  • Hoofdagent eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 92
Reactie #32 Gepost op: 23 november 2016, 21:43:28
Ik gun jou absoluut een leuke baan bij de politie, laat daar geen vergissing over ontstaan. Als het blijkt dat dit puur op 'afkomst' wordt geselecteerd vind ik dit gewoon raar. Positieve discriminatie, maar alsnog wordt een groep 'gediscrimineerd', namelijk de groep Nederlanders met alleen een NL paspoort (alleen als dit natuurlijk werkelijk op afkomst wordt geselecteerd)
De politie zit in een luxe positie met haar kandidaten, maar gaat er nu nóg meer aan toe voegen. Ach ja, ik wil eerst de ins en outs weten voor ik er verder mijn oordeel over vel.

Desondanks héél veel succes, maak er het beste van!  O0


@Tom

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
Reactie #33 Gepost op: 23 november 2016, 21:45:49
Zoals hij zelf aangaf, heeft hij het net niet gehaald. We kennen de beste jongen niet, maar het zou zomaar kunnen zijn dat hij op de psychologische testen super heeft gescoord en dus eigenlijk erg geschikt zou zijn.
Met dat beetje "coaching" heeft hij na 12 weken misschien wel een top rapport en fietst door de keuring heen.

Ik roep ook maar wat :)

Kan ook zijn dat ze alleen maar willen onderzoeken of ze misschien ook dezelfde kwaliteit student/agent of zelfs betere kunnen krijgen door niet teveel waarde te hechten aan de cognitieve capaciteitentest.


Kenar95

  • Sollicitant Politiekundige Oost-Nederland verkort
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 162
Reactie #34 Gepost op: 23 november 2016, 21:58:42
Zoals hij zelf aangaf, heeft hij het net niet gehaald. We kennen de beste jongen niet, maar het zou zomaar kunnen zijn dat hij op de psychologische testen super heeft gescoord en dus eigenlijk erg geschikt zou zijn.
Met dat beetje "coaching" heeft hij na 12 weken misschien wel een top rapport en fietst door de keuring heen.

Ik roep ook maar wat :)

Kan ook zijn dat ze alleen maar willen onderzoeken of ze misschien ook dezelfde kwaliteit student/agent of zelfs betere kunnen krijgen door niet teveel waarde te hechten aan de cognitieve capaciteitentest.
Als je de cognitieve test niet gehaald hebt, heb je heel testdag B (psychologische gedeelte) nog niet gehad toch?! Of zie ik dat verkeerd?

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Sollicitant Politiekundige


Wolfs

  • HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #35 Gepost op: 23 november 2016, 22:11:30
Citaat van: Kenar95 link=msg=1462748 date=1479934722
Als je de cognitieve test niet gehaald hebt, heb je heel testdag B (psychologische gedeelte) nog niet gehad toch?! Of zie ik dat verkeerd?
Dat zie je niet verkeerd. Je krijgt gelijk op testdag A te horen of je door mag naar testdag B. Als je A niet haalt, eindigt de procedure dezelfde dag nog...
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.


Erdikoss

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #36 Gepost op: 23 november 2016, 22:21:40
Citaat van: Wolfs link=msg=1462753 date=1479935490
Dat zie je niet verkeerd. Je krijgt gelijk op testdag A te horen of je door mag naar testdag B. Als je A niet haalt, eindigt de procedure dezelfde dag nog...

Zover heb ik begrepen dat ik ook wordt getraind op selectie dag B.
https://m.youtube.com/watch?v=7ZQ-BmaJmKk Zie dit filmpje.
Maar maandag is de introductie dag daarna ga ik alles bevestigen.
Bedankt voor alle steun jongens! Ik ga zeker me best doen.
En misschien wordt straks me droom ook me baan! 😊


@Tom

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
Reactie #37 Gepost op: 23 november 2016, 22:46:37
Hmm jullie hebben gelijk. Voor mijn gevoel waren die tests op dezelfde dag, maar daar zat inderdaad een uitslag tussen.

Vind het wel een beetje raar hoe jullie reageren op deze "herkansing" mensen. Besef je wel dat het omgekeerd nog heel veel meer gebeurt.
Denk aan mensen met een niet-Westerse achternaam die bij voorbaat al afgewezen worden voor een sollicitatiegesprek.


MrOfficer

  • Hoofdagent eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 92
Reactie #38 Gepost op: 23 november 2016, 23:34:32
Citaat van: @Tom link=msg=1462757 date=1479937597
Hmm jullie hebben gelijk. Voor mijn gevoel waren die tests op dezelfde dag, maar daar zat inderdaad een uitslag tussen.

Vind het wel een beetje raar hoe jullie reageren op deze "herkansing" mensen. Besef je wel dat het omgekeerd nog heel veel meer gebeurt.
Denk aan mensen met een niet-Westerse achternaam die bij voorbaat al afgewezen worden voor een sollicitatiegesprek.

Tuurlijk, niemand hier zal het ondersteunen om mensen met een niet-westerse achtergrond bij voorbaat af te wijzen. Maar helpt het dan om deze mensen hier voorrang te geven? Iedereen moet gewoon altijd gelijk behandeld worden, of het nu bij de politie of bij de plaatselijke snackbar is. Een vriend van me zei het laatst mooi: "Werven op kwaliteit, dus niet op etniciteit. Maar ach, wij doen er ook weinig aan. Wat ik al zei: Ik gun hem die baan bij de politie van harte! Hopelijk komt er wat moois uit voor hem  O0


@Tom

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
Reactie #39 Gepost op: 24 november 2016, 10:06:58
Citaat van: MrOfficer link=msg=1462761 date=1479940472
Tuurlijk, niemand hier zal het ondersteunen om mensen met een niet-westerse achtergrond bij voorbaat af te wijzen. Maar helpt het dan om deze mensen hier voorrang te geven? Iedereen moet gewoon altijd gelijk behandeld worden, of het nu bij de politie of bij de plaatselijke snackbar is. Een vriend van me zei het laatst mooi: "Werven op kwaliteit, dus niet op etniciteit. Maar ach, wij doen er ook weinig aan. Wat ik al zei: Ik gun hem die baan bij de politie van harte! Hopelijk komt er wat moois uit voor hem  O0

Gelukkig :) Klopt! Hoop ook zeker dat ze op deze manier werven..