BLAUW TALENT - Werving & Selectie Politie Utrecht

Auteur Topic: BLAUW TALENT - Werving & Selectie Politie Utrecht  (gelezen 15499 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Tees

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #40 Gepost op: 25 november 2016, 16:36:14
"Werven op kwaliteit, dus niet op etniciteit''.
Mooie woorden. Maar ik ben bang dat dit zelfs in onze huidige maatschappij niet van toepassing is.

Waarom iemand een 12 weken durend traject aanbieden terwijl er een stapel met geschikte kandidaten ligt?
Is het diversiteitsquotum halen van groter belang dan het handhaven van de kwaliteit?

Een duidelijk antwoord zullen wij hier helaas niet op krijgen. Althans niet vanuit de politie zelf.
Wel kan Dhr. Erdikoss ons een beeld geven over dit traject en voor wie dit bedoelt is.
Ik zie daarom zijn reactie graag tegemoet.

Verder wens ik Dhr. Erdikoss veel succes met het doorlopen van het traject en de daarop volgende selectieprocedure.
Ook wens ik een ieder van u alvast een prettig weekend.


Erdikoss

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #41 Gepost op: 28 november 2016, 22:00:27
Zoals beloofd een update. Het gaat om een traject van 10 weken. We zijn een klas van 25 personen. In die 10 weken wordt je 2 avonden en zaterdag middag verwacht in Utrecht. Je wordt getraind op de cognitieve gedeelte, taalvaardigheid, sport en psychologisch. De kandidaten die hierop worden geselecteerd zijn kandidaten die het net niet hebben gehaald en met een goede motivatie. Het is een pittig traject zo verwachten ze je iedere dag en mag je niks missen. Mis je wel iets? einde traject! Na dit traject hoef je niet meer deeltemen aan de brief selectie maar de eisen blijven het zelfde. Wel is de kans veel groter om door de  procedure te komen. Zo komen er ongeveer 1op2/3 mensen er door heen. Door de normale selectieprocedure 1op20/30. Nog een discussie die zich plaatsvond er was veel diversiteit zo waren er Nederlanders en ook andere culturen. Volgens mij ben ik niks vergeten heb je wel vragen stel ze misschien kan ik ze beantwoorden.


Tomk93

  • Brigadier
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Reactie #42 Gepost op: 28 november 2016, 22:14:43
Citaat van: Erdikoss link=msg=1463607 date=1480366827
Zoals beloofd een update. Het gaat om een traject van 10 weken. We zijn een klas van 25 personen. In die 10 weken wordt je 2 avonden en zaterdag middag verwacht in Utrecht. Je wordt getraind op de cognitieve gedeelte, taalvaardigheid, sport en psychologisch. De kandidaten die hierop worden geselecteerd zijn kandidaten die het net niet hebben gehaald en met een goede motivatie. Het is een pittig traject zo verwachten ze je iedere dag en mag je niks missen. Mis je wel iets? einde traject! Na dit traject hoef je niet meer deeltemen aan de brief selectie maar de eisen blijven het zelfde. Wel is de kans veel groter om door de  procedure te komen. Zo komen er ongeveer 1op2/3 mensen er door heen. Door de normale selectieprocedure 1op20/30. Nog een discussie die zich plaatsvond er was veel diversiteit zo waren er Nederlanders en ook andere culturen. Volgens mij ben ik niks vergeten heb je wel vragen stel ze misschien kan ik ze beantwoorden.

Ah kijk eens aan. Ik wens je heel veel succes met dit traject en hopelijk wordt je dan alsnog aangenomen!


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #43 Gepost op: 28 november 2016, 22:40:04
Citaat van: Erdikoss link=msg=1463607 date=1480366827
De kandidaten die hierop worden geselecteerd zijn kandidaten die het net niet hebben gehaald en met een goede motivatie.
Net niet gehaald snap ik, maar hoe meet je de motivatie? Als je af valt bij dag A is de enige motivatie die ze hebben kunnen nagaan die je in de 250 woorden ingetypt hebt op de sollicitatiebrief. Voor de rest is er weinig interactie geweest.


Erdikoss

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #44 Gepost op: 28 november 2016, 23:09:02
Het is ons niet precies uitgelegd hoe we zijn geselecteerd voor dit traject. Maar dit werd ons verteld. Maar voor mij is dit een grote kans dat is voor mij belangerijker.


MrOfficer

  • Hoofdagent eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 92
Reactie #45 Gepost op: 29 november 2016, 10:28:08
Zo hé, 1 op de 2/3, dat is geen goed aantal. Spannend!! Weet je al voor welke startdatum jullie 'geworven' zijn? Heel veel succes man, maak er wat van!  8)


Erdikoss

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #46 Gepost op: 30 november 2016, 18:19:32
Citaat van: MrOfficer link=msg=1463671 date=1480411688
Zo hé, 1 op de 2/3, dat is geen goed aantal. Spannend!! Weet je al voor welke startdatum jullie 'geworven' zijn? Heel veel succes man, maak er wat van!  8)

Nee geen idee! Het is ook nog niet zeker of ik aan dit traject mag deelnemen. Er vallen namelijk nog mensen af met geen goede motivatie. Ik houdt jullie op de hoogte!


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #47 Gepost op: 30 november 2016, 20:51:00
Mmh, oude trucjes worden weer uit de kast gehaald.
Ik zal een ieder even uit de droom helpen. Dit traject is niet nieuw. Het is inmiddels ruim 9 jaar oud.
Amsterdam zette dit vroeger weg onder de 'schakelklas.'
Er werd vooral les gegeven in taal, sport en sociale vaardigheden.
Ik ben zelf niet echt voorstander van dit soort zaken echter mag ik ook niet teveel zeggen....

Mijn maatje tijdens de Niv. 3 opleiding heeft de schakelklas gezeten. Ze zakte voor de sporttest op enkele seconden.
Ze is nu een zeer goede hoofdagente en werkt inmiddels 50/50 op de meldkamer en op straat.


Maxell01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
Reactie #48 Gepost op: 1 december 2016, 12:57:10
Citaat van: Sheppard link=msg=1462690 date=1479917723
Dit 'soort discriminatie' mag door middel van de wet. In de selectieprocedure mogen bepaalde eisen worden gesteld of gehanteerd welke te maken hebben met positieve of negatieve discriminatie, indien dit van belang is bij de functie. Wat de politie doet mag dus, anders had een rechter allang anders geoordeeld.
Succes en doe er je voordeel mee !

Dit is echt de wereld op z'n kop, deze discussie was ook bij de commissie veiligheid en justitie. Een collega als politievrijwilliger die al 6 jaar werkzaam is, zakt op de cognitieve test op 1 puntje voor een sollicitatie. Doeiiiiiii, kom volgend jaar maar weer. Geen uitnodiging voor blauw talent. Volgens mij moet je kijken naar niveau, kwaliteit en geschiktheid..................... nergens anders naar. Dit zijn zaken waar mensen zich heel boos over maken en dan druk ik mij zachtjes uit


Sheppard

  • Aspirant Hoofdagent eenheid Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 215
Reactie #49 Gepost op: 1 december 2016, 13:56:22
Citaat van: Maxell01 link=msg=1464063 date=1480593430
Dit is echt de wereld op z'n kop, deze discussie was ook bij de commissie veiligheid en justitie. Een collega als politievrijwilliger die al 6 jaar werkzaam is, zakt op de cognitieve test op 1 puntje voor een sollicitatie. Doeiiiiiii, kom volgend jaar maar weer. Geen uitnodiging voor blauw talent. Volgens mij moet je kijken naar niveau, kwaliteit en geschiktheid..................... nergens anders naar. Dit zijn zaken waar mensen zich heel boos over maken en dan druk ik mij zachtjes uit

Als je goed hebt gelezen, heeft jou bericht totaal geen   nut. Er is geen sprake van alleen mensen met dubbele nationaliteiten etc.
Eerst lezen dan reageren. Waarom denk je dat iedereen hier de discussie heeft gestopt.