Sollicitanten Politiekundige start augustus 2017

Auteur Topic: Sollicitanten Politiekundige start augustus 2017  (gelezen 30805 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #120 Gepost op: 3 januari 2017, 20:15:45
Citaat van: Sharontly link=msg=1471022 date=1483469459
Ik denk er precies hetzelfde over.. Zit ook te twijfelen over hoe moeilijk de taaltest zou zijn.

Zijn er mensen die ervaring hebben met de sporttest? Is het goed te doen? En de taaltest en CCT?

Als je een gewone normale conditie hebt is de test goed te doen. Als je twijfelt kan je extra trainen op explosieve kracht. Wegsprinten uit stilstand, dat soort zaken.
Naast het werk met af en toe een bikedienstje heb ik een jaar niet gesport en toen de ruim gehaald.


Sharontly

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 35
Reactie #121 Gepost op: 3 januari 2017, 20:26:21
Citaat van: SR13 link=msg=1471023 date=1483470771
Puur uit interesse,

Wat heeft iedereen hier voor vooropleiding en werkervaring?

Als afgeronde vooropleiding heb ik HAVO, daarna heb ik nog 2 jaar international business and management studies gedaan. En 1 jaartje bedrijfseconomie. Ben Half antiliaans en half kaapverdiaans. Heb ook 8jaar in Curacao gewoond. Heb Ongeveer 3 jaar horeca ervaring.. en jullie?


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #122 Gepost op: 3 januari 2017, 20:48:07
Citaat van: Sharontly link=msg=1471022 date=1483469459
Ik denk er precies hetzelfde over.. Zit ook te twijfelen over hoe moeilijk de taaltest zou zijn.

Zijn er mensen die ervaring hebben met de sporttest? Is het goed te doen? En de taaltest en CCT?
poku kent geen taaltest.


Sharontly

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 35
Reactie #123 Gepost op: 3 januari 2017, 21:11:09
Zijn de CCT vragen ongeveer gelijk aan de oefenvragen die op de kombijdepolitie website staan?
https://www.kombijdepolitie.nl/LerenEnWerkenAlsAgent/selectie/Paginas/2e-selectiedag.aspx


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #124 Gepost op: 3 januari 2017, 21:35:15
Citaat van: Sharontly link=msg=1471035 date=1483474269
Zijn de CCT vragen ongeveer gelijk aan de oefenvragen die op de kombijdepolitie website staan?
https://www.kombijdepolitie.nl/LerenEnWerkenAlsAgent/selectie/Paginas/2e-selectiedag.aspx
Niet representatief voor de CCT zoals die voor de poku van start gaat. De strekking zal waarschijnlijk hetzelfde zijn.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #125 Gepost op: 4 januari 2017, 09:41:49
Citaat van: Mr. X link=msg=1471021 date=1483468961
Ik ben van mening dat je je van te voren niet te veel moet focussen op de CCT. Als je op het correcte niveau zit (HBO in dit geval) zal dit niet "te" lastig moeten zijn. Ook is dit lastig te oefenen, internet testjes zijn niet hetzelfde als de test op de selectiedag zelf

Er vallen meer mensen af op de CCT als op de sporttest. En die mensen voldeden ook allemaal aan de vooropleidingseisen. Het belangrijkste is dat je het systeem snapt en dat in de sommen gaat herkennen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Mr. X

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
Reactie #126 Gepost op: 4 januari 2017, 10:06:29
Citaat van: DiNozzo link=msg=1471074 date=1483519309
Er vallen meer mensen af op de CCT als op de sporttest. En die mensen voldeden ook allemaal aan de vooropleidingseisen. Het belangrijkste is dat je het systeem snapt en dat in de sommen gaat herkennen.

Dat geloof ik graag, ik kwam misschien een beetje te simple over. Wat ik eigenlijk bedoel is dat na zoeken en lezen op het forum hier, het advies over het algemeen was dat je je niet echt kan voorbereiden op de CCT.

Uiteraard doe ik wel de testjes online. Of dat zal helpen zien we over 2 weken...  998765


AriDK

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
  • Making the difference!
Reactie #127 Gepost op: 4 januari 2017, 11:23:56
Ik heb in 2012 al eens een gedeelte van het selectietraject doorlopen voor politiekundige.

De CCT is pittig. Elke keer als je een opgave goed beantwoordt wordt de volgende opgave moeilijker. Beantwoordt je er eentje fout dan is de volgende opgave makkelijker. Ze zoeken als het ware steeds je maximale kunnen op. Hoe moeilijker je de test ervaart, hoe hoger je score uiteindelijk zal zijn. Je kan je hier inderdaad moeilijk op voorbereiden.

De sporttest is eveneens pittig. Hoe goed je conditie ook is, de test is zo opgebouwd dat iedereen het lastig gaat krijgen vanwege verzuring. In drie minuten doe je een maximale inspanning en dat ga je merken ook. Ik heb het destijds, zonder al te goede voorbereiding, gehaald met 16 seconden onder de limiet.

Mijn belangrijkste advies is goed uitgerust aan de testen deel te nemen. Alvast succes allemaal O0


Sheppard

  • Aspirant Hoofdagent eenheid Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 215
Reactie #128 Gepost op: 4 januari 2017, 15:06:42
Citaat van: Mr. X link=msg=1471021 date=1483468961
Ik ben van mening dat je je van te voren niet te veel moet focussen op de CCT. Als je op het correcte niveau zit (HBO in dit geval) zal dit niet "te" lastig moeten zijn. Ook is dit lastig te oefenen, internet testjes zijn niet hetzelfde als de test op de selectiedag zelf.

Ik ben zenuwachtiger voor de sport test, niet omdat mijn conditie zo rot is, maar omdat ik eigenlijk geen idee heb hoe zwaar het zal zijn of wat je moet verwachten...ook al zijn het maar 3 minuutjes. Zou zuur zijn als je het net niet haalt.

Zo dacht ik er ook over en gewoon 20/20 gescoord.
Belangrijkste is om je niet druk te maken en ontspannen die test te maken. De een is ontspannen door veel te oefenen en de ander niet. Dit is voor iedereen verschillend.


Sharontly

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 35
Reactie #129 Gepost op: 5 januari 2017, 13:27:18
Weet iemand hier toevallig het tijdpad voor de selectieprocedure voor POKU augustus 2017?

Deze sollicitatieprocedure is voor de baan met mbo-4 opleiding tot hoofdagent bij Eenheid Rotterdam met start in oktober 2017. Solliciteren kan tot en met 18 januari.

Sollicitaties worden beoordeeld op onder meer kennis van etnische groepen en culturen, vooropleiding, relevante werkervaring en woonregio. Als er op basis van de selectierapporten meer geschikte kandidaten zijn dan beschikbare opleidingsplaatsen, gaat de voorkeur uit naar kandidaten met de beste selectieresultaten en kandidaten met een dubbele culturele achtergrond.

Het tijdpad voor de selectieprocedure voor hoofdagent is als volgt:
Toetsing sollicitaties: 19 januari - 15 februari
Testdagen: 16 februari - 17 april
Bewust Blauw: 25 april - 2 mei
Eindgesprekken: 11 mei - 1 juni
Screening en medische keuring: 2 juni - 11 augustus .

Alleen wil ik graag die van POKU weten..

Alvast bedankt